چگونه زمان را در بخش ریدینگ

چگونه زمان را در بخش ریدینگ آیلتس مدیریت کنیم؟

 چگونه زمان را در بخش ریدینگ آیلتس مدیریت کنیم؟

سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه زمان را در بخش ریدینگ آیلتس مدیریت کنیم؟ با ما همراه باشید.

یکی از مشکلات عمده برای داوطلبان آزمون IELTS، مسئله مدیریت زمان و پاسخ به سؤالات موجود در بخش ریدینگ آزمون آیلتس است.

ساختار بخش ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس داوطلبان با سه متن و با در مجموع با 40 سؤال روبرو می‏شوند که برای پاسخ گویی به آن مدت 60 دقیقه فرصت دارند.

پیشنهاداتی برای مدیریت زمان در Reading :چگونه زمان را در بخش ریدینگ

الف: تایم اختصاصی هر متن را بر اساس سختی و آسانی آن تغییر دهید

شما در قسمت Reading آیلتس با سه متن روبرو می‏شوید و ساده‏ترین روش این است که برای هر متن 20 دقیقه وقت صرف کنید، اما توصیه میشود برای متن ساده 15 دقیقه، برای متن متوسط 20 دقیقه و برای متن سخت 25 دقیقه زمان اختصاص دهید.

ب: ابتدا متنی را بخوانید که آسانتر است

سعی کنید با توجه به تیتر هر متن و با توجه به دایره لغات خودتان، ابتدا متنی را بخوانید که فکر می‏کنید برای شما آسانتر است. توجه به عنوان هر متن در آمادگی ذهنی شما برای سریع پاسخ دادن به سؤالات آیلتس تأثیر بالایی دارد.

ج: برای سؤالات سخت بیش از اندازه وقت نگذارید

امتیاز سؤالات در این قسمت از آزمون آیلتس با یکدیگر فرقی ندارد، لذا با پرداختن بیش از حد به سؤالات سخت امتیاز سؤالات آسان را از دست ندهید.

د: پاراگراف ها را اولویت بندی کنید

برای اینکه زودتر به پاسخ سؤالات در آزمون آیلتس برسید پیشنهاد می‏کنیم ابتدا پاراگراف اول و آخر هر متن را بخوانید و سپس از پاراگراف دوم به ترتیب ادامه دهید.
این شیوه به این دلیل پیشنهاد می‏شود که معمولا با مطالعه پاراگراف اول و آخر در جریان موضوع متن قرار می‏گیرید و بعضی از سؤالات را صرفا با مطالعه همین دو پاراگراف می‏توانید پاسخ دهید.

ه: کلمات کلیدی هر پاراگراف را مشخص کنید.

برای اینکه در هنگام پاسخ دادن به سؤالات راحتر بتوانید متن مرتبط به سؤال را پیدا کنید بهتر است برای هر پاراگراف یه جمله کلیدی انتخاب کنید و در کنار آن بنویسید و یا زیر کلمات کلیدی هر پاراگراف خط بکشید.

و: وقتی پاسخ را پیدا کردید بلافاصله در پاسخنامه علامت بزنید

ممکن است عده ای به گونه ای در آزمون آیلتس عمل کنند که اول جواب ها را پیدا کنند و در پایان زمانی را برای درج در پاسخ نامه اختصاص دهند.
این کار هرچند شما را در هنگام پاسخ دادن متمرکز نگه میدارد ولی ممکن است در پایان با کمبود وقت مواجه شوید امتیاز کامل را از دست بدهید. بنابراین توصیه میکنیم همزمان پاسخ را در پاسخنامه هم درج کنید.

چگونه زمان را در بخش ریدینگز: از شیوه اسکن سؤالات استفاده کنید

پیشنهاد ما به شما این است که در جلسه آزمون آیلتس ابتدا در عرض مدت کوتاهی سؤالات را یکبار سریع بخوانید و کلمات اصلی را در ذهنتان اسکن کنید.
وقتی متن را میخوانید به دنبال فهم دقیق متن نباشید بلکه به دنبال همان کلماتی باشید که از سؤالات در ذهن دارید. با این شیوه شما راحت تر مطلب مرتبط با سؤال را پیدا می‏کنید و به جواب نزدیک می‏شوید.

تأکید بر یک نکته

یادتان باشد که اگر پاسخ های شما از نظر گرامری ساختار درستی نداشته باشد در آزمون آیلتس نمره ای کسب نخواهید کرد. هنگام درج پاسخ در پاسخ نامه حتما به این مسئله توجه کنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با نحوه مدبریت در بخش ریدینگ آیلتس صحبت کردیم و تکنیک ها و ترفند های متنوعی را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. داستان کوتاه A Dark Brown Dog
  2. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است ؟
  3. قواعد حال استمراری در زبان انگلیسی
  4. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *