سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

انواع سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

شناخت کافی از سوالات سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS اولین و شاید مهمترین گام برای موفقیت در این مهارت  آزمون است. تا ندانیم با چه موجودی سروکار داریم و حریف پیش‌رویمان کیست پیروزی بر حریف غیر ممکن است. همان طور که میدانیم در آزمون آیلتس مهارت‌های چهارگانه افراد شامل listening ، reading ، writing ، speaking مورد سنجش قرار می‌گیرد. نمره‌ای که برای این آزمون در نظر گرفته شده است عددی بین 0 تا 9 می‌باشد. آزمون مربوط به سه مهارت Listening و Reading  و Writing در یک روز انجام می‌شود .  اما مهارت مربوط به Speaking بصورت جداگانه در یک روز دیگر مورد سنجش قرار می گیرد.

از استانداردترین نمونه سوالات آیلتس باید به سری نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS اشاره کرد. با توجه به اینکه آیلتس آزمونی تک مهارتی نیست، می بایست دامنه واژگان خود را تقویت کنیم. برای این منظور کتاب واژگان آیلتس Vocabulary for IELTS را پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به برچسب آیلتس می‌توانید دیگر مقالات مرتبط با این آزمون را مطالعه کنید. از جمله سایت‌های معتبر خارجی نیز می توان به سایت IELTS.org اشاره کرد.

آشنایی با سوالات لیسنینگ آیلتس

این بخش شامل شش نوع سوال متفاوت می‌باشد. در ابتدا بطور خلاصه انواع این سوالات لیسنینگ listening را بیان می‌کنیم و سپس هر کدام را بطور مختصر شرح میدهیم.

سوالات نوع یک : سوالات چند گزینه ای

سوالات نوع دو : سوالات  یافتن جفت متناظر

سوالات نوع سه : برچسب زدن دیاگرام ، نمودار و نقشه

سوالات نوع چهار: فلوچارت ، خلاصه ، جدول ، نت ، تکمیل فرم

سوالات نوع پنج: تکمیل جمله

سوالات نوع شش: سوالات پاسخ کوتاه

سوالات چند گزینه ای

Multiple Choice یا سوالات چند گزینه ای آزمون آیلتس IELTS سوالاتی است که شما می‌بایست از بین گزینه‌های مختلف پاسخ درست را انتخاب کنید. این تیپ سوالات لیسنینگ listening به نوبه خود به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • دسته اول شامل سوالاتی است که شما می‌بایست پاسخ صحیح را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید .
  • دسته دوم شامل سوالاتی است که می بایست در گزینه ها ادامه جمله را پیدا کنید .
  • دسته سوم شامل سوالاتی است که شما می بایست دو یا سه گزینه از میان گزینه های موجود را انتخاب کنید.
listening

این سوالات از کتاب آیلتس کمبریج جنرال ۱۲ برداشت شده اند.

listening

این سوالات از کتاب آیلتس کمبریج جنرال ۱۲ برداشت شده اند.

سوالات یافتن جفت متناظر Matching

در این نوع از سوالات شما می بایست ایتم هایی را که باهم جفت هستند را به هم وصل کنید. نکته‌ای که در این جامی بایست دقت شود. این است که باید گزینه را بنویسید. این نوع از سوالات لیسنینگ listening انواع مختلفی شامل تیتر پاراگراف ، نقشه و … می باشد .

سوالات برچسب زدن دیاگرام

در این نوع از سوالات لیسنینگ listening می‌بایست کلماتی که در نمودار از شما در خواسته شده را بنویسید. در برخی از موارد گزینه‌ای را به شما خواهد داد. تا آنها را با قسمت مرتبط وصل کنید. گاهی شما می بایست پاسخ را گوش دهید و در محل صحیح ان را بنویسید. در این قسمت از شما می خواهند تا آیتم‌هایی مانند نقشه و وسیله ای را نام گذاری کنید. این امکان نیز وجود دارد که گزینه به شما ندهند  و شما می بایست چیزی را که می شنوید بخاطر بسپارید و عدد مناسب بنویسید.

سوالات سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

این سوالات از کتاب آیلتس کمبریج جنرال ۱۲ برداشت شده اند.

سوالات مربوط به فلوچارت

فلوچارت ها هم نمودارهایی می باشند که مراحل مختلف یک روند را نشان میدهد. شما می‌بایست جاهای خالی فلوچارت را تکمیل کنید.

سوالات سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

این سوالات از کتاب آیلتس کمبریج جنرال ۱۲ برداشت شده اند.

سوالات تکمیل جمله یا نت

Completion یا سوالات تکمیل کننده، سوالاتی هستند که شما می‌بایست یک متن را تکمیل کنید. این بخش از سوالات لیسنینگ listening شامل انواع مختلفی می‌باشد. بطورکلی می‌توان این سوالات را به سه بخش تقسیم‌بندی کرد. یکی از این سوالات شامل پرکردن فرم های اطلاعاتی است. دسته دوم ممکن است خلاصه‌ای از یک سخنرانی باشد که شما می‌بایست جاهای خالی آن را پر کنید. دسته آخر سوالات لیسنینگ listening جدول می‌باشد که شما می‌بایست با توجه به ستون‌ها جاهای مورد نظر را تکمیل کنید.

تکمیل جمله در قالب فرم، خلاصه‌نویسی و یا جدول داده می‌شود.

آزمون آیلتس
سوالات پاسخ کوتاه

Short Answer یا سوالات پاسخ کوتاه سوالاتی هستند که شما می بایست به انها جواب کوتاه یک، دو یا سه کلمه‌ای بدهید . این سوالات می‌توانند بصورت نت (یک عبارت) ، جمله و یا پرسش باشند. جواب شما از متن لیسنینگ برداشت و مقابل سوال قرار خواهد گرفت. اگرچه برای هر یک از این سه نمونه باید با روشی متفاوت عمل نمود اما قالب کلی هر سه یکسان است.

listening IELTS

این سوالات از کتاب آیلتس کمبریج جنرال ۱۲ برداشت شده اند.

  • مقدمه‌ای از آزمون آیلتس رو صحبت کردیم.
  • به مقالات مرتبط با این آزمون اشاره نمودیم.
  • درباره انواع سوالات آیلتس مطالبی رو گفتیم.
  • برای هریک از سوالات نمونه‌ای رو مثال زدیم.

امیدواریم که با این توضیحات توانسته باشیم شما را با نمونه ای از سوالات بخش لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS آشنا کرده باشیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

1 دیدگاه برای “سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *