آمادگی آزمون آیلتس IELTS

آمادگی آزمون آیلتس IELTS

 آمادگی آزمون آیلتس IELTS

اگر کمی علاقه مند به زبان انگلیسی باشید حتما درباره آزمون و دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس IELTS شنیده اید. اما سوال اینجاست که چرا دوره‌هایی تحت عنوان «  آمادگی آزمون آیلتس IELTS » باید وجود داشته باشند؟ برای پاسخ به این سوال و دیگر سوال‌ها اول باید با این آزمون بهتر آشنا شویم.

سامانه جهانی سنجش زبان انگلیسی معنی واژه ایلتس و مخفف عبارت  International English Language Testing System می‌باشد. نمره آزمون آیلتس IELTS از صفر تا نه بوده  و مدت برگزاری آن  2 ساعت و 45 دقیقه برگزار میشود. طی ازمون چهار مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرد که وجه اصلی تمایز آن با آزمون‌های داخلی است. حال باید پرسید چه کسانی باید در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس IELTS و نهایتا خود آزمون شرکت کنند؟ باید در جواب گفت کسانی که می خواهند از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرند یا اقامت در کشورهای خارجی هدف انها باشد الزاما باید نمره این ازمون را داشته باشند .

آمادگی آزمون آیلتس IELTS

 

شاید برای شما جای سوال باشد که این ازمون در کدام دانشگاه‌ها برگزار می شود ؟ برگزاری ایـن آزمون در دانشگاه‌های معتبر جهان ازجمله دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا می‌باشد که نزدیک به 500 مرکز موظف به برگزاری  این ازمون در 120 کشور هستند.

انواع آزمون آیلتس IELTS

با توجه به نوع آزمون، مراحل آمادگی آزمون متفاوت خواهند بود. این آزمون متشکل از دو آزمون اکادمیک (Academic) و عمومی (General Training) است. این آزمون برای افراد ذیل مناسب می‌باشد:

آزمون آکادمیک برای افرادی است که می‌خواهند در دانشگاههای سایر کشور به تحصیل بپردازند‌. آزمون عمومی آن برای کسانی است که می‌خواهند درخارج کشور اقامت بگیرند و یا کسانی که هدف آنها گذراندن دوره‌های کوتاه فنی و حرفه ای و گرفتن مدرک دیپلم است.

بخش های مختلف آزمون آیلتس IELTS

هر آزمون ایلتس دارای چهار مهارت به شرح زیر می باشد:آمادگی آزمون آیلتس IELTS

Listening, Reading, Writing, Speaking

 
مهارت
تعداد سوالات
مدت زمان پاسخگویی
 
Listening
 40
30
Reading
40
30
Writing
2
60
Speaking
11-14

برای قبولی در این ازمون شما می بایست نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

در ابتدای کار شما می توانید سطح زبان خود را با مطالعه یکی از کتب آیلتس ارزیابی کنید‌. در صورت ارزیابی اگر سوالات آن برای شما پیچیده و سخت هست شما نیازمند شروع از سطح مبتدی می باشید‌.

 

آمادگی آزمون آيلتس IELTS

باید بتوانید در جمله اسم ،فعل، قید و صفت راتشخیص دهید. تلفظ بریتیش هر لغت را باید بدانید. شما باید 10000 واژه را  با اطلاعات کامل در متن با استفاده از یک فرهنگ لغت  معتبر یاد بگیرید . حدودا 70 درصد از واژگان مهم ایلتس رو باید بطور کامل و جامع یاد داشته باشید. حداقل 1000 اصطلاح متداول انگلیسی  و 500 فعل دو بخشی رایج را یاد بگیرید . حدودا  30 درصد گرامر پیشرفته از کتاب های معتبر انگلیسی برای این ازمون الزامی است .یکسری از اطلاعات مانند افعال لازم و افعال متعددی وکلمات ربط و …. را می بایست اشنایی کامل داشته باشید و در نهایت  در مهارت های ذکر شده در بالا به نحو احسنت مسلط باشید .

در آزمون آیلتس افراد با نمره 9 جز افراد متخصص زبان انگلیسی  محسوب می‌شوند و نمره 8 بعنوان زبان اموز خیلی خوب و نمره 7 در رده کاربر خوب شناخته شده اند . کاربر واجد صلاحیت دارای نمره 6 در ازمون میباشند و زبان اموز متوسط دارای نمره 5 بوده و سایر نمرات  در رده های محدود ،بسیار محدود ،متناوب و عدم استفاده قرار می گیرند و نمره صفر به کسانی تعلق خواهد گرفت که در ازمون شرکت نکنند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *