اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان

اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان انگلیسی

اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان انگلیسی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبانتعریف اصطلاحات

Idioms یا اصطلاحات، گروهی از کلمات هستند که معنی آنها از ترجمه هر کلمه مشخص نمی شود. اصطلاحات زبان انگلیسی اغلب بر پایه استعاره شکل گرفته ‌اند و برای رنگ و روح دادن به زبان استفاده می شوند. واژه idiom از زبان یونانی وارد زبان انگلیسی شده و به معنی بی‌نظیر و یا بی‌همتا است.

روشهای یادگیری idioms در زبانهای مختلف

امروزه راه های مختلفی برای یادگیری اصطلاحات در هر زبان وجود دارد که در مدارس و کتابهای آموزشی کمتر به آنها توجه میشود.
زبان ‌آموزان با توجه به شناختی که از خودشان دارند، میتوانند روشهایی را انتخاب کنند که کارایی و یادگیری آنها را بالاتر ببرد. برای مثال افرادی که حافظه تصویری خوبی دارند، بهتر است از روش‌ هایی مثل تصویرسازی معنای یک اصطلاح و یا دیدن آن در ویدئو ها استفاده کنند.

چرا باید اصطلاحات را بیاموزیم؟

حتما دیده اید که حتی در زبان مادری هم، اهمیت دانستن معنای کنایه ‌آمیز اصطلاحات کمتر از معنای حقیقی آن نیست. چنین اصطلاحاتی به طور وسیع در مکالمات عامیانه ‌ی افراد بومی، گفتگو های فیلمهای سینمایی، ترانه‌ها و همینطور متن کتاب ها و نشریات، استفاده می شوند. خودتان تصور کنید بدون دانستن اصطلاحات زبان، آیا زبان‌ آموز در برقرار کردن ارتباط با افراد یک جامعه انگلیسی زبان یا زندگی کردن در میان آنها موفق خواهد بود؟بنابراین یادگیری اصطلاحات مهم است.

روش های مؤثر یادگیری اصطلاحات

۱- بهترین وضعیت برای یادگرفتن اصطلاحات، شنیدن گفتگوها در فایل های صوتی ضبط شده و یا فیلم ها است. نکته مهم در نتیجه گیری از این روش، استفاده از فایل های ضبط شده است. چرا که سرعت گفتگو ها بالاست و موارد جدید را تنها با یک بار شنیدن نمیتوان یاد گرفت. گاهی اوقات لازم است یک بخش را چندین بار به عقب برگردانده و دوباره گوش دهید تا خوب یاد بگیرید.اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان

۲- وقتی در یک متن با اصطلاحات مواجه می شوید، پیش از جستجوی معنی، ابتدا سعی کنید از محتوای متن کمک بگیرید تا معنای اصطلاح را حدس بزنید. تلاش برای حدس زدن معنی، باعث میشود ذهن آن اصطلاح را بهتر به‌ خاطر بسپارد و راحت ‌تر به‌ یاد بیاورد.

۳- هر اصطلاحی را که میشنوید، یادداشت کنید. حتی یک بار یادداشت یا تایپ هر اصطلاح جدید در گوشی همراهتان، کمک میکند که آن اصطلاح و معنایش بهتر در ذهن تان بماند.

۴- در متن ترانه‌ های مورد علاقه ‌تان به دنبال اصطلاحات جدید بگردید و آن ها را یاد بگیرید.

اهمیت idioms در آیلتس

معمولا، اصطلاحات ها غیررسمی محسوب میشوند، بنابراین برای استفاده در متون رسمی و آموزشی مناسب نیستند. با این وجود، به‌ کارگیری صحیح آنها در آزمون های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس و…، در ارزیابی دانش کلمات زبان‌ آموز نقش مهمی دارد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با اهمیت idioms یا اصطلاحات در زبان انگلیسی صحبت کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. در آرایشگاه
  2. تولیمو چیست ؟
  3. معرفی مراسم هالووین
  4. نحوه شروع یک زبان جدید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *