دوره CELTA

دوره CELTA و بررسی آن

دوره CELTA

تا به حال به تدریس زبان انگلیسی فکر کرده‌اید. شاید شما هم به تدریس زبان علاقه مند هستید اما تجربه کافی را ندارید. یا اینکه آموزش‌های عالیه را گذرانده‌اید اما هنوز نمیدانید چطور و از کجا تدریس را شروع کنید. اگر شما هم به تدریس زبان انگلیسی علاقه مند هستید اما تجربه کافی را ندارید؛ کافی است در یکی از دوره‌هایی که سالانه برای بزرگ سالان به منظور تدریس برگزار می‌شود شرکت کنید. مدرک و دوره CELTA یکی از معتبر ترین این دوره ها است. دوره (CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults بصورت پاره وقت و تمام وقت برگزاز می‌شود. همچنین مدرک آن مستقیما توسط دانشگاه کمبریج ارئه می‌شود.

مدرک CELTA برای چه کسانی است؟

این مدرک و دوره برای افرادی که علاقه مند به تدریس زبان هستند اما تجربه کافی را ندارند پیشنهاد می‌شود. برای شرکت در این دوره شما باید یکی از این الزامات را داشته باشید: مدرک آیلتس با نمره 7.5 و یا حداقل نمره C1 از CEFR (مرجع زبان مشترک اروپا). همانطور که گفتیم دوره CELTA به دو صورت پاره وقت و تمام وقت برگزار می‌شود. کلاس‌های تمام وقت به طور کلی در 4 یا 5 هفته برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها تعداد حد نصاب 12 نفر است تا مهارت آموزان به بهترین شکل تدریس زبان انگلیسی را بیاموزند.

در این دوره چه مطالبی آموزش داده می‌شود؟تدریس زبان انگلیسی

در دوره CELTA شما هم به صورت تئوری و هم عملی آموزش می‌بینید. علاوه بر سخنرانی‌ها و ورک شاپ‌ها به شما این تا در زمان‌های خاصی آموزش دادن را تمرین کنید. در این دوره موارد زیر به شما آموزش داده می‌شود:

  1. راه‌های ارائه و تدریس زبان انگلیسی
  2. تکنیک‌های تدریس
  3. برنامه ریزی صحیح
  4. نحوه مدیریت کلاس
  5. استفاده از تکنولوژی در کلاس

علاوه بر این‌ها مزیت دیگر دوره CELTA استفاده از کتابخانه CELTA است.

ارزیابی و ارائه مدرک

برای گرفتن مدرک CELTA شما هیچ امتحان نهایی ندارید. در این دوره توانایی و مهارت‌های شما در تدریس و انجام تکالیف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. موارد ارزیابی در این دوره عبارتند از:

  1. چگونگی برنامه ریزی و روش تدریس
  2. توانایی انتقال مطالب
  3. مشارکت در جلسات و دریافت بازخورد
  4. انجام صحیح تکالیف
  5. نقاط قوت و ضعف شما در تدریس زبان انگلیسی

بعد از قبولی در ارزیابی و دریافت مدرک شما می‌توانید در تمام نقاط جهان به تدریس زبان انگلیسی بپردازید.

کشورهای برگزار کننده دوره CELTA

کشور‌های انگلیس، فرانسه، اسپانیا، چین، نیوزیلند، کره جنوبی و… جزو کشور‌های ارائه دهنده این دوره هستند. در بین این کشور‌ها فرانسه و اسپانیا مزیت‌های بهتری دارند. بسیاری از دانشجویان کشور فرانسه را انتخاب می‌کنند. در فرانسه اجازه 20 ساعت کارکردن در هفته داده می‌شود و برای دریافت مدرک بسیار مناسب است. کشور اسسپانیا نیز یکی از پرطرفدارترین کشور‌های برگزار کننده این دوره است. اسپانیا مربیان دارای مدرک سلتا را خیلی زیاد جذب می‌کند. همچنین هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر بسیار پایین تر است.

حلاصه

در این مقاله گفتیم که مدرک و دوره CELTA چیست و آن  را بررسی کردیم. اگر شما هم به تدریس زبان انگلیسی علاقه مند هستید می‌توانید با شرکت در این دوره و دریافت مدرک آن مشغول تدریس شوید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

مقالات مفید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *