روشهای تقویت حافظه یادگیری زبان انگلیسی Memory Boosting Techniques for Learning English

روشهای تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

‌روشهای تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از نگرانی هایی که برای زبان اموزان پیش می اید این است غالبا در بخاطر اوردن یکسری از لغات دچار مشکل می شوند . هر آنچه را که در زبان انگلیسی یاد میگیرند به راحتی ممکن است فراموش کنند. فراموش نکنید زبان انگلیسی نیاز به تکرار و تمرین مستمر دارد. با توجه به فرار بودن دایره واژگان زبان انگلیسی  ضروری بنظر می رسد که در این بخش شما را با روش‌های تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی اشنا می کنیم:

افزایش اطلاعات در مورد آن عبارت

یکی از روشهای تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی این است که  اطلاعات خود را در مورد آن عبارت افزایش دهید . بعنوان مثال شما می‌توانید جملات و اصطلاحاتی را در مورد آن عبارت یاد بگیرید‌. در نتیجه وقتی که برای بار دوم با ان عبارت روبرو می شوید آن کلمات را بخاطر می‌آورید‌. بخاطر داشته باسید که یادگیری عبارات زبان انگلیسی بهتر از لغات است. مقاله مرتبط با این موضوع را بخوانید.

برقراری ارتباط معنادار بین لغات و تصاویر

راهکار دیگر این است که بین لغات و اصطلاحات انگلیسی با تصاویر ارتباط معناداری را برقرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند که به محض دیدن و یا شنیدن لغت‌، تصویر مورد نظر برای شما تداعی شود. با این روش در بخاطر سپاری لغات مشکلی نخواهید داشت .

بازی‌های انگلیسی

راهکاربعدی این است که شما می توانید از بازی های جذاب انگلیسی برای آموزش لغات و اصطلاحات استفاده کنید‌. بازی‌های انگلیسی باعث ماندگاری کلمات در حافظه بلند مدت شما بیشتر شود‌.

ایجاد یک محیط انگلیسی

یکی دیگر از روشهای تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی این است که شما برای خود یک محیط انگلیسی ایجاد کنید. بطوری که محیط خودرا از مجلات و کتابهای انگلیسی پر کنید .فیلم و کارتون ها ی انگلیسی را در برنامه خود بگنجانید . بطور کلی فضایی ایجاد کنید که برای یادگیری زبان به هر طرف که نگاه کنید کلمه یا اصطلاحی از زبان برای شما تداعی شود.

یادگیری لغات در قالب متن

مورد بعدی برای یادگیری و بخاطر اوردن کلمه این است که کلمات را در قالب متن قرار دهید و با انها جمله بسازید‌. اینکار به شما کمک می کند که هنگام مواجهه با کلمه معنی آن را راحتر بخاطر اورید .

تقویت حافظه 1
استفاده از اپیلیکیشن و فلش کارت

یکی دیگر از موارد استفاده از اپلیکیشن ها و یا استفاده از فلش کارتهای مخصوص لغات انگلیسی می‌باشد. استفاده از این موارد از جمله کارهایی است که شما می توانید حافظه خود را برای یادگیری لغات تقویت کنید .

بررسی واژه از جهات گوناگون

مورد بعدی این است که یک واژه را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهید. با صدای بلند واژه را تکرار کنید .به تلفظ صحیح آن دقت کنید . آن کلمه را با املای درست بنویسید. این مورد هم یکی از راههای مناسبی برای تقویت حافظه در جهت یادگیری لغات انگلیسی می‌باشد .

پارتنر انگلیسی

یکی دیگر از عوامل این است که یک پارتنر انگلیسی زبان داشته باشید تا بتوانید با او صحبت کنید و از دانش لغوی وی استفاده کنید.

استفاده از پادکست‌ها و فیلم های انگلیسی

و در نهایت روشهای تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از پادکست ها ، فیلم های سینمایی با زیر نویس فارسی و مجلات انگلیسی منابع مفیدی برای یادگیری و بخاطرسپردن لغات هستند .این کارمنجر به حفظ کردن شمار زیادی از لغات می شود.

با رعایت هر کدام از موارد بالا مطمینا می توانید دانش لغوی خود را افزایش داده و از یادگیری زبان لذت ببرید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *