علت های عدم موفقیت در راه

علت های عدم موفقیت در راه یادگیری زبان انگلیسی

علت های عدم موفقیت در راه یادگیری زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم علت های عدم موفقیت در راه یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

حتما برای شما هم پیش آمده است که دوستانتان در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت می کنند ولی شما نمیتوانید، با ما همراه باشید.

عدم وجود یک برنامه یا روش مناسب برای یادگیری زبان انگلیسیعلت های عدم موفقیت در راه

داشتن هذف و مسئولیت پذیری دو شرط لازم اما ناکافی برای یادگیری هستند. توصیه می‌کنیم در انتخاب روش، کتاب های زبان انگلیسی، آموزشگاه، استاد و … وسواس به خرج داده و به کمتر از بهترین ها راضی نشوید و سعی کنید یک برنامه قوی داشته باشید.

نداشتن حس مسئولیت پذیری

یادگیری زبان چیزی نیست که بدون تلاش و پشتکار اتفاق بیفتد. به کاری که می‌کنید متعهد باشید، دست از تلاش برندارید و برای آن به صورت روزانه وقت بگذارید. این موضوع ربطی به هوش و استعداد شما هم ندارد و فقط نیاز به حس مسئولیت پذیری دارد.

نداشتن هدف

خیلی از افراد نمی‌دانند چرا دارند کلاس زبان انگلیسی نمی‌روند و هدف اصلی از این کار آن ها چیست اما اشتباه نکنید! خیلی ها می‌گویند “برای کارم نیاز دارم” یا “می‌خواهم مهاجرت کنم”. اما اینها هدف نیستند.

همانطور که می دانید، هدف شما باید مشخص، زمان دار و قابل دستیابی باشد. برای مثال، دو سال دیگر همین موقع باید در آزمون آیلتس شرکت کنم.

بهانه‌ها و طرز فکرهای غلط را از ذهن خود پاک کنید

اولین قدم پاک کردن افکار منفی در ذهن است تا خودتان طرز فکرتان را تغییر نداده و دست از بهانه‌گرفتن برندارید، هیچ کس نمی‌تواند به شما کمک کند. پس از همین حالا تمامی افکار منفی خود را دور بریزید.

گفتن جمله ی “من استعداد یادگیری زبان انگلیسی را ندارم.”

به هیچ عنوان این جمله را تکرار نکنید و حتی به آن فکر هم نکنید. بزرگ‌ترین لطفی که می‌توانید در حق خود بکنید این است که برای یادگیری زبان انگیزه داشته باشید. پشتکار و علاقه به یادگیری همه چیز است، پس همین حالا تفکرات منفی را کنار گذاشته و تلاش کنید راه دیگری برای یادگیری پیدا کنید.

درست است که افراد مختلف استعدادها و توانایی‌های گوناگون دارند. یکی ریاضی دان است، یکی نقاش و دیگری هم یک بازیکن بسکتبال حرفه‌ای. این آدم‌ها نمی‌توانند جای یکدیگر را بگیرند.

تکرار جمله “من وقت ندارم.”

اگر یک هدف قوی داشته باشید حتما برای رسیدن به آن وقت هم دارید، آن چیزی که تعیین می‌کند برای کاری وقت داریم یا نه، اولویت های ماست. اگر کاری واقعا مورد علاقه ما باشد، در هر شرایطی برایش وقت پیدا می‌کنیم. فقط باید انگیزه داشته باشید و بجنگید.

علت های عدم موفقیت در راهفکر کردن به این جمله “اشتباهاتم خیلی زیاده، اگه حرف بزنم همه بهم می‌خندن.”

در یک کلاس زبان انگلیسی خوب و استاندارد، معلم آنقدر در مدیریت کلاس  توانایی و تبحر دارد که کار به این جاها نکشد. در ضمن، شما به این خاطر کلاس می‌آیید که اشتباه می‌کنید. اگر قرار بود اشتباه نداشته باشید، شاید می‌توانستید جای معلم را بگیرید. پس تمامی زبان آموزان باید اشتباه کنند تا بیاموزند.

حتی اگر چندین برابر دیگر زبان آموزان اشتباه گرامری دارید، باید باز هم با آرامش به صحبت کردن ادامه بدهید و بگذارید معلم شما به تصحیح اشتباهات شما بپردازد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با علت های عدم موفقیت در راه یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردیم و چند راه برای مقابله با این وضعیت را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. معرفی مراسم هالووین
  2. نحوه شروع یک زبان جدید
  3. در آرایشگاه
  4. تولیمو چیست ؟
  5. قواعد حال استمراری در زبان انگلیسی
  6. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *