سوالات آیلتس Cambridge English IELTS

نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS

نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS

این مقاله درباره نمونه سوالات آیلتس یا بهتر بگوییم کتاب‌های نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS نوشته شده است. اگر تصمیم دارید در آزمون‌ آیلتس شرکت کنید. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید و از چه منابعی برای آزمون کمک بگیرید، مقاله حاضر به شما در این رابطه کمک می کند.

ایلتس یا همان سامانه جهانی ارزیابی زبان یکی از مهمترین ازمون های تعیین سطح زبان انگلیسی می باشد .برای سنجش دانش زبانی برای ازمون ایلتس لازم است که شما از کتاب‌های تست استاندارد مانند کتاب‌های نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS استفاده کنید. ازمون ایلتس در ایران همه ساله یا بهتر بگوییم همه ماهه برگزار می شود . برای پذیرش تحصیلی در کشورهای خارج داشتن نمره این آزمون الزامی می‌باشد . توضیحات بیشتر در این زمینه را می‌توانید در مقاله نمره آیلتس IELTS بخوانید.

این آزمون دارای سطح صفر تا نه است . نمره های زیر چهار نمره بد محسوب میشود . نمره پنج بعنوان نمره متوسط شناخته شده است . نمره شش به بالا نمره خوب محسوب میشود . هر دانشگاهی در هر کشوری برای پذیرش تحصیلی نمره خاصی از ایلتس را قبول دارند .برای اینکه بتوانید در ازمون ایلتس موفق شوید می بایست از منابع با اهمیت و مفید استفاده کنید . سعی کنید از منابعی استفاده کنید که مطابق استانداردهای اموزشی و بروز باشد .

نمونه سوالات ایلتسیکی از کتاب‌های تست برای آزمون آیلتس IELTS

کتاب‌های نمونه سوالات آیلتس Cambridge English IELTS از جمله کتابهایی که شامل تست های مختلف در زمینه چهار مهارت ازمون ایلتس می باشد . این کتاب شامل چهارده جلد است . جلدهای شماره یک تا شش ان منسوخ شده یا بهتر است بگوییم بهتر است بعنوان تست استاندارد در نظز گرفته نشود. اما اگر در حال تمرین و ارتقا سطح زبان خود و آمادگی برای آزمون آیلتس هستید، برای شما مفید خواهند بود. همراه این کتاب‌ها یک سی دی برای بخش لیسینیگ آزمون ایلتس ارایه می شود . شما می توانید برای تست های مربوط به بخش لیسینیگ از سی دی همراه کتاب استفاده کنید. پاسخ خود را با پاسخ های درست در انتهای کتاب مقایسه کنید و توانایی خود را مورد سنجش قرار دهید .

جداول مربوط به هر مهارت بخش آیلتس

آزمون listening شامل 40 سوال می باشد رنج نمره محاسبه شده برای این مهارت بصورت جدول زیر می باشد:

 

برای محاسبه نمره این بخش هرچه سوالات بیشتر از این بخش را جواب بدهید نمره بالاتری کسب میکنید. رنج نمره برای این بخش 0-9 خواهد بود .در صورت جواب دادن به 5-4 سوال نمره 2.5  و با جواب دادن به 23-25 سوال نمره 6 و در صورت جواب دادن 39-40 سوال نمره 9 را کسب خواهید کرد .

ازمون General Reading IELTS شامل 40 سوال می باشد رنج نمره محاسبه شده برای این مهارت بصورت جدول زیر می باشد :

 

در صورت پاسخ به 6-8 سوال نمره این بخش 2.5 و در صورت پاسخ به 30-31 سوال نمره این بخش 6 و در صورت پاسخ به 40 سوال نمره این بخش 9 خواهد بود .

ازمون Academic Reading IELTS نیز شامل 40 سوال می باشد .سوالات این بخش نسبت به بخش قبل مشکل تر است . رنج نمره محاسبه شده برای این مهارت بصورت جدول زیر می باشد :

 

در صورت جواب دادن به 4-5 سوال نمره این بخش 2.5 و در صورت جواب دادن به 23-26 سوال نمره این بخش 6 و در صورت جواب دادن به 39-40 سوال نمره این بخش 9 خواهدبود.

از ان جایی که نمره ایلتس برای دانشگاههای مختلف در خارج کشور متفاوت می باشد شما می بایست متناسب با ان دانشگاه نمره قبولی را کسب کنید . اگر دانشگاهی نمره بالایی برای ازمون ایلتس خواسته یاشد هر چه بیشتر تمرین داشته یاشید و از نمونه سوالات مختلف ومنابع معتبر استفاده کنید قطعا موفقیت شما بیشتر خواهد بود .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *