نامه نگاری به زبان انگلیسی

نامه نگاری به زبان انگلیسی

نامه نگاری به زبان انگلیسی

یکی از مشکلاتی که شاید خیلی از افرادی که مشغول یادگیری زبان انگلیسی میباشند یا در یکی از کشورهای انگلیسی زبان در حال زندگی میباشند، با آن دست به گریبانند، چگونگی نگارش یک نامه اداری به زبان انگلیسی است. اولین قدم در نوشتن یک نامه شروع مناسب نامه است، نامه ای که شروع قوی ای داشته باشد بیشتر احتمال دارد که در خواننده تأثیر داشته باشد.

برای شروع بهتراست،

آدرس خود را در قسمت بالا سمت راست نامه قرار دهید. برای نامه های شخصی، آدرس خود را در قسمت بالا سمت راست مقاله خود قرار دهید. این کار باعث می شود زمانی که گیرنده شما خواست که به نامه شما پاسخ دهد نیازی ندارد که برای ارسال نامه به شما، آدرس شما را جستجو کند یا پاکت را ذخیره کند. در نوشتن آدرس نیازی نیست نام خود را وارد کنید.نامه نگاری به زبان انگلیسی
کافی است فقط آدرس خیابان یا جعبه پستی را در خط اول وارد نمایید و بعد از آن شهر، ایالت و کدپستی خود را وارد کنید. ادرس گیرنده در سمت چپ نامه قرار می گیرد. بعد از وارد کردن آدرس، تاریخ را وارد نمایید. تاریخ معمولاً خط بعد از آدرس قرار می گیرد. نوشتن تاریخ این کمک را به گیرنده می کند که بتواند نامه های خود را بر اساس تاریخ سازمان دهی کند. تاریخ را با روز، ماه و سال بنویسید. برای مثال: 14 فوریه 2017

مرحله بعد

بعد از نوشتن آدرس و تاریخ معمولاً یک خط را خالی می گذارند. سپس با تلفظ کلمه Dear که بعد از آن اسم شخص به همراه یک ویرگول یا Comma قرار می گیرد به نوشتن ادامه نامه بپردازید. نامی که بعد ازDear استفاده می شود به نامی که به فرد همیشه اطلاق می کردیم برمیگردد. برای مثال:
Dear Grandma
Dear Mr. Thompson
البته استفاده از Dear در تمام نامه های اداری امکان پذیر نمی باشد، مثلاً زمانی که یک نامه تجاری یا یک نامه شکایت می نویسیم استفاده از این کلمه خیلی جایز نیست. اما در بیشتر موارد، استفاده از آن بلامانع است. میتوان نامه شخصی را با یک سوال شروع کرد، مثلاً راجع به احوالات فرد در مدرسه سوال پرسید یا در مورد احساس وی درباره موضوعی خاص سوال پرسید.
بدین ترتیب در مخاطب خود ایجاد شور و شوق در پاسخ گویی می کنید. در ادامه می توانید نظرات خود را در مورد آخرین نامه ای که از وی دریافت کردید بیان کنید. یک لحن دلپذیر را انتخاب کنید.

نکته

حتی اگر متن نامه شما حالت شکایت دارد بهتر است که از کلمات مودبانه در بیان خواسته خود استفاده نمایید. پس در نوشتن متن نامه باید دقت کنید که از کلمات مناسب در بیان خواسته خود استفاده نمایید. در نوشتن نامه اهداف خود را تعیین نمایید.
در نوشتن نامه خصوصاً نامه تجاری دستاوردهای خود را بیان کنید. شور و شوق خود را در هنگام نوشتن بیان کنید. می توان در نوشتن یک نامه از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرد. این کلمات کلیدی می تواند به تاثیرگذار بودن نامه شما خیلی کمک کند. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر در مورد یک نامه اداری توجه کنید:
نامه نگاری به زبان انگلیسی

نمونه نامه

Dr. Ali Yaghoubi
18th st Tehran Iran
Agust 1,2017
Dr. Pooya parsamanesh
University of Isfahan,Isfahan city
Dear Dr Parsamanesh I am the chairman of the 2017 Metropolitan Medical Conference that is being held this year in Miami, Florida on July 5.2017. I write our conference participants and invited guests. A 30 minute discussion of your work along with a 20 minute question and answer session would add so much to intellectual landscape of our annual medical conference. The metropolitan Medical Association would be pleased to cover your travel and lodging expenses while you visit the conference, in addition to providing a per diem budget during your stay. Please reply with your answer as soon as you are able so that we may begin making arrangements. I encourage you to contact me with any questions or concerns.
Kind regards, Dr. Michael Smith
:خلاصه مقاله
در این مقاله در مورد نامه نگاری به زبان انگلیسی بحث کردیم و هچنین مراحل نگارش یک نامه را بررسی و یک نومنه نامه را بررسی کردیم.
مقالات مرتبط:
  1. یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم
  2. مکالمه زبان انگلیسی را چگونه یاد بگیریم
  3. مشکلات اصلی پیش روی یک زبان آموز
  4. چگونه تلفظ مان را بهبود بخشیم؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

2 دیدگاه برای “نامه نگاری به زبان انگلیسی

  1. Best Sites like FMovies گفته:

    This is what commonly happens to the newbies in the business industry who do not know how to effectively market their product or service or service.

    • استاد فرساد گفته:

      Hi there,
      Thank you for leaving us a comment. Yes, that’s right. When you don’t really know how to communicate, you can’t expect to achieve what you really deserve.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *