رزومه نویسی چیست

رزومه نویسی چیست و تاثیر زبان انگلیسی در آن کدام است؟

رزومه نویسی چیست و تاثیر زبان انگلیسی در آن کدام است؟

رزومه تصویری ذهنی از شما و مهارت های فردی تان در اختیار کارفرمایان قرار می دهد. بنابراین یک کارفرما پیش از اینکه شما را ببیند از طریق رزومه شخصی تان با شما آشنا می شود. این امر اهمیت رزومه و رزومه نویسی را برای شما آشکار می کند.

نوشتن رزومه به زبان انگلیسی شانس استخدام شدن شما را به میزان چشمگیری افزایش می دهد و امکان استخدام شما در شرکت های بین المللی و حتی شرکت های داخلی معتبر به شکل محسوسی افزایش می دهد.

رزومه نویسی چیست وبه چه کار می آید؟

رزومه یا به زبان انگلیسی Resume یک نوشته یک تا دو صفحه ایست که اغلب مشخصات فردی،سوابق تحصیلی و تجارب کاری شما را به کارفرمایان معرفی می کند.
نوشتن رزومه به زبان انگلیسی یکی از مرسوم ترین شیوه های معرفی مهارت های زبانی فرد جهت استخدام در شرکت های معتبر می باشد.
معمولا کارفرمایان زمان اندکی برای مطالعه رزومه شما دراختیار دارند بنابر این رزومه نویسی به زبان انگلیسی باید به صورت مختصر و حرفه ای باشد.رزومه نویسی چیست

مهمترین قسمت های یک رزومه

سرفصل های عمومی یک رزومه استخدامی که هنگام نوشتن رزومه به زبان انگلیسی باید رعایت کنید به ترتیب زیراست:

مشخصات فردی

شامل مشخصات شناسنامه ای فرد، روش ها تماس و وضعیت تاهل فرد می شود.

سوابق تحصیلی

کلیه سوابق تحصیلی به ترتیب آخرین مدرک اخذ شده به قدیمی ترین مدرک با ذکر معدل و محل اخذ مدرک باید درج شود.

 سوابق شغلی

تمام محل های اشتغال شما از آخرین به اولین و مدت زمانی که در آن شغل مشغول فعالیت بوده اید باید ذکر شود.
درصورتی که مقاله ای داشته اید یا مهارت های شخصی ویژه ای دارید به همراه معرف های خود را در انتهای رزومه ذکر کنید.

اهمیت رزومه نویسی به زبان انگلیسی

برخی بر این تصور اند که رزومه نویسی به زبان انگلیسی همان ترجمه رزومه به زبان انگلیسی است. این درحالیست که این امریک تصور کاملا اشتباه است. هررزومه باید براساس همان موقعیت استخدامی خاص تنظیم شود. برای اینکار ابتدا لازم است آگهی استخدامی یا بخش ارجاع آن را به دقت بخوانیدو بر مبنای نیاز آن موقعیت شغلی رزومه تنظیم کنید.

نحوه نگارش رزومه به زبان انگلیسی

منتظر تقدیر نشستن و داشتن آرزوی یافتن یک شغل خوب در یک شرکت معتبر کار بیهوده ایست. برای موفقیت و یافتن موقعیت شغلی مناسب لازم است نحوه نگارش رزومه یا CV به زبان انگلیسی را به خوبی فرا بگیرید و سپس رزومه خود را برای شرکت های معتبر داخلی و بین المللی که در ایران دفتر دارند ارسال کنید.
برای اینکار باید اصول و قوانین نوشتن رزومه به زبان انگلیسی، ترتیب نوشتن مهارت ها و خوانا و قابل فهم بودن رزومه را به درستی رعایت کنید. درغیر این صورت ممکن است در دستیابی به شغل دلخواهتان با شکست مواجه شوید.

باید ها و نباید های نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

هنگام نوشتن رزومه به زبان انگلیسی به ساده و کوتاه نویسی توجه ویژه ای داشته باشید. رزومه های طولانی شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.
اطلاعات کافی را در جملات و پاراگراف های کوتاه منتقل کنید. نوشتن رزومه به زبان انگلیسی نباید با غلط املایی و تلفظی همراه باشد.
هنگام نوشتن رزومه به زبان انگلیسی از ذکر جزئیات خودداری کنید. جزئیات را در صورت لزوم در جلسه مصاحبه مطرح کنید.
نوشتن رزومه به زبان انگلیسی نباید با اشکال گرافیکی یا هندسی نامناسب همراه باشد. سادگی در رزومه نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است.رزومه نویسی چیست

اهمیت زبان انگلیسی در رزومه

نوشتن رزومه به زبان انگلیسی مهارت های زبان انگلیسی شما را به کارفرما اثبات خواهد کرد. تسلط بر زبان انگلیسی یکی از معیار ها بسیار تاثیر گذار دراستخدام اشخاص و همین طور افزایش سطح حقوق و دستمزد ایشان است.
رزومه کاری به زبان انگلیسی به کارفرما ثابت می کند شما یک انسان دو زبانه هستید و در موقعیت های شغلی مختلف قادر خواهید بود نیازهای متعددی را از شرکت برطرف نمایید. این به آن معناست که برای استخدام راه طولانی ای را پیموده اید.

چرا افراد مسلط به زبان انگلیسی زود استخدام می شوند؟

درحال حاضرمتاسفانه آمار بیکاری در کشور بسیار زیاد است و برای هر موقعیت شغلی تعداد زیادی داوطلب وجود دارد. بنابر این رقابت برای استخدام بسیار بالاست.
تسلط به زبان انگلیسی یکی از مهارت هایی است که در بین داوطلبین استخدام خیلی کم و محدود است و فردی که مسلط به زبان انگلیسی است به راحتی می تواند روند استخدام را سپری کند.
از این رو به درستی آشکار می شود که افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می توانند انتظار داشته باشند هرچه سریعتر استخدام شوند و از سطح درآمدی بیشتری نسبت به سایر همکاران خود برخوردار باشند.

بارعایت اصول کلی نوشتن رزومه به زبان انگلیسی و دوری از خطاهای متداول رزومه نویسی می توانید شانس استخدام خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید و موفقیت شغلی آینده خود را تضمین کنید.
فراموش نکنید نوشتن رزومه به زبان انگلیسی مرحله نخست کار است و پس از آن باید بتوانید در مرحله مصاحبه استخدامی کارفرما را قانع کنید تا شما را استخدام کند. بنابراین هنگام نوشتن رزومه به زبان انگلیسی رعایت صداقت و دوری از دروغ را مد نظر داشته باشید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه رزومه نویسی چیست صحبت کردیم و نحوه نگارش یک رزومه خوب و اهمیت زبان انگلیسی برای نوشتن رزومه اطلاعاتی را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. موقع یادگیری انگلیسی فارسی فکر نکنید
  2. یادگیری زبان همراه با بازی
  3. درک مطلب خود را تقویت کنید 
  4. یادگیری سریع زبان انگلیسی در مدت کوتاه

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *