نکات مهم برای نوشتن یک توصیه

نکات مهم برای نوشتن یک توصیه نامه خوب

نکات مهم برای نوشتن یک توصیه نامه خوب

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکات مهم برای نوشتن یک توصیه نامه خوب را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

متن توصیه ‌نامه باید در بر دارنده چه مواردی باشد؟نکات مهم برای نوشتن یک توصیه

به طور معمول توصیه نامه ‌ها متنی شامل پانصد الی چهارصد کلمه است. در متن توصیه نامه باید توانایی‌ها، استعداد ها، مهارت‌ها،  علایق و شخصیت شما نشان داده ‌شود. توجه کنید که نباید زیاده ‌گویی کنید. برای مثال ذکر اینکه شما یک دانشجوی خوب بوده‌اید کافی نیست، بلکه باید به طور دقیق شرح بدهید که شما چه فعالیت ‌هایی در طول این مدت انجام داده‌اید و چه توانایی ‌ها دارید و الان در چه سطحی هستید. شیوه کار تیمی شما به چه نوع است و چه روحیاتی دارید. توجه کنید که یک توصیه ‌نامه خوب می‌تواند تاثیر زیادی در پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر داشته ‌باشد.

برای نوشتن یک توصیه ‌نامه خوب به چه نکاتی باید توجه شود؟

نکته اول:

گاهی دیده می‌شود که دانشجویان خودشان متن توصیه ‌نامه را تایپ مب کنند و از استاد می‌خواهند که همان متن را برای دانشگاه مقصد بفرستند. به هیچ عنوان این ریسک را نکنید. چراکه شما تجربه لازم در این زمینه را ندارید و ممکن است نتوانید به درستی اصل مطلب را منتقل کنید و همین ممکن است باعث از دست رفتن شانس شما ‌شود.

نکته دوم:

در برخی موارد ممکن است استاد شما به دلیل اینکه فرصت کافی ندارد، از شما بخواهد تا خودتان متن توصیه ‌نامه را تنظیم کنید. در این صورت از او بخواهید تا حتما قبل از ارسال، متن شما را بخواند و در صورت نیاز آن را ویرایش کند. اگر امکان چنین کاری هم نبود، حتما از فردی آگاه و با‌ تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا مطمئن شوید در متن شما مشکلی وجود ندارد.

نکته سوم:

شاید استاد شما متن توصیه ‌نامه را بدون اینکه به شما نشان دهد، برای دانشگاه مقصد بفرستد. بهتر است پیش از ارسال توصیه نامه، شما هم نگاهی به آن متن بیندازید تا اطمینان پیدا کنید نکات مهم و ضروری جا نمانده باشد. پیشنهاد می‌ شود برای نوشتن توصیه‌ نامه فرصت کافی به استاد بدهید تا بتواند متنی مناسب برای شما تهیه و تنظیم کند. زیرا در غیر این صورت، متن مناسبی نخواهید داشت و نتیجه مورد انتظاری را دریافت نخواهید ‌کرد.

نکات مهم برای نوشتن یک توصیهنکته چهارم:

توصیه می کنیم در نوشتن متن توصیه ‌نامه صداقت داشته باشید. اگر تنها یک تعریف کلی از فرد ارائه شود، ممکن است این نشان دهنده این باشد که فقط از فرد تعریف ‌شده‌ است. بنابراین، توصیه می شود برای تشریح بیشتر و برجسته کردن نقاط قوت خود، پس از هر تعریف مثال سند دار از توانایی ‌های خود بیاورید.

نکته پنجم:

هیچ وقت بدون اطلاع اساتید خود، توصیه ‌نامه ‌ای از طرف آن استاد به دانشگاه مقصد ارسال نکنید. چون این ممکن است دانشگاه مورد نظر شما استعلام بگیرد و اگر مشخص شود استاد شما چنین توصیه ‌نامه‌ ای را برای شما ارسال نکرده‌ است، قطعا مراحل پذیرش شما کنسل خواهد ‌شد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله نکات مهم برای نوشتن یک توصیه نامه خوب را شرح دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. طریقه استفاده از فرهنگ لغت ( دیکشنری )
  2. یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد ؟
  3. نامه ی انگیزشی یا MOTIVATION LETTER چیست ؟
  4. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *