دیکشنری کالوکیشن

دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary

دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary

آیا از یک دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary استفاده می‌کنید؟ اگر تا اکنون در دوره ی زبان انگلیسی شرکت کرده‌ باشید، حتما درباره کالوکیشن ها شنیده‌اید. زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که دارای لغات فراوان می‌باشد. دانستن لغات زبان انگلیسی نیازمند استفاده از یک دیکشنری قدرتمندی است که بتواند معنی صحیحح لغت را در اختیار زبان‌آموز قرار دهد. در این قسمت می خواهیم شما را با دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary آشنا کنیم . یک یاز مهمترین و به جرات مفبدترین دیکشنری‌هایی که بصورت کاربردی به شما کمک خواهند کرد صحبت کنیم.

?What does collocation mean

collocation چه معنی میدهد؟ کالوکیشن به معنی همنشینی می باشد. واژگانی که همراه واژگان دیگر بکار میرود . کلماتی که بین دو تا سه کلمه می باشند . به عبارت دیگر کلمات همراه. از جمله منابعی فوق‌العاده که بشدت به شما تاکید می‌کنم کتاب Collocation in Use است که البته در همین سایت بصورت رایگان در دسترس شما است.

یکی از ملاک های مهم در مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی این است که بتوانید از کلمات هم‌نشین استفاده کنید . انگلیسی زبان‌ها از کلمات هم‌نشین زیاد استفاده می کنند. اگر شما بتوانید در مکالمه‌های انگلیسی خود ازاین کالوکیشن‌ها استفاده کنید بهتر می‌توانید منظور خود را به ‌آنها برسانید و هم متوجه صحبت‌های آن‌ها شوید .

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که معنی واژه را می‌دانید اما کاربرد آن را در جمله متوجه نمی‌شوید. این دیکشنری به شما کمک می کند از ترجمه واژه به واژه استفاده نکنید بلکه ساختار رایج تری را بکار ببرید. با استفاده از دیکشنری Oxford Collocation Dictionary شما می توانید معنی درست کلمه را بفهمید و همچنین در جملات پیچیده از کلمه صحیح استفاده کنید.

دیکشنری کالوکیشندیکشنری کالوکیشن Oxford Collocation Dictionary هم در سطوح ابتدایی و هم سطوح پیشرفته وجود دارد. شما می توانید با توجه به سطحی که در ان قرار دارید از این دیکشنری استفاده کنید .

برای اینکه با لغات هم نشین بیشتر آشنا شوید برای نمونه چند لغات را با ذکر معنی برای شما ذکر کردیم:

Have a bath   به معنی حمام کردن

Have a rest  به معنی استراحت کردن

Get ready   به معنی اماده شدن

Get angry  به معنی عصبانی شدن

Make a mistake   به معنی اشتباه کردن

Make a decision  به معنی تصمیم گرفتن

حال چگونه می توانیم کالوکیشن های زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

برای اینکار چند پیشنهاد برای شما زبان‌آموزان داریم که به شما توصیه می کنیم که ادامه این مطلب را هم بخوانید .

اولین نکته این است کالوکیشن های مختلفی که می بینید یا می شنوید را یادداشت کنید که بتوانیددر موقع ضروری از آن ها استفاده کنید .

دومین نکته این است که هنگام یادگیری واژه جدید کلمات هم خانواده آن واژه را بهمراه کالوکیشن های آن از دیکشنری یافته و بنویسید .

سومین نکته این است که هر چه بیشتر مطالعه کنید با این کالوکیشن ها بیشتر مواجهه می شوید. نتیجه سعی کنید زیاد مطالعه کنید .

چهارمین نکته این است که کالوکیشن های مربوط به هر موضوع را دسته بندی کنید .

امیدواریم که با این اطلاعات بتوانید دانش لغوی صحیحی را یاد بگیرید و در مهارتهای زبان انگلیسی بیش از پیش موفق شوید .

 دیکشنری کالوکیشن آکسفورد Oxford Collocation Dictionary

یک مجموعه فوق العاده قدرتمند از لغات را در اختیار زبان‌پزوهان قرار میدهد. به شما عزیز توصیه میشود که دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary که در مارکت اندروید وجود دارد را دانلود کنید. استفاده از این دیکشنری به شما زبان‌آموزان کمک می‌کند که علاوه بر ترجمه صحیح لغات یکسری اطلاعات جامع از لغت در اختیار داشته باشید‌. این اطلاعات کامل شامل مترادف ها و متضاد ها و تلفظ و تاریخچه و… می‌باشد. افرادی که می خواهند در آزمون تافل و آیلتس شرکت کنند استفاده از این دیکشنری کالوکیشن Collocation Dictionary می تواند برای آن ها بسیار مفید و موثر باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *