چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم

چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم ؟

چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم ؟

مثال هایی که در توضیح هر کلمه در دیکشنری های که به زبان انگلیسی استفاده شده است توسط چه کسانی و به چه دلیلی انتخاب شده اند؟

بعضی از افراد این طور تصورمی کنند که این مثال ها توسط همان زبان شناسانی نوشته شده است که تعاریف و معانی کلمات دیکشنری را نوشته اند اما در واقع این مثال ها از مثالهایی انتخاب شده است که در زندگی روزمره به شدت استفاده می‌شود. بخش corpora سایت آکسفورد، این مثال ها را از بسیاری از مجلات و روزنامه ها و سایت ها و منابع دیگر را به زبان انگلیسی جمع آوری کرده است و منبع اصلی مثال های موجود در دیکشنری ها محسوب می شود.چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم

انتخاب یک مثال مناسب به همان اندازه اهمیت دارد

که تعریف معانی کلمات در دیکشنری انگلیسی اهمیت دارد. زبان شناسان از نرم افزارهای خاصی برای انتخاب مناسب ترین مثال استفاده می کنند در واقع توسط این نرم افزارها تعداد زیادی از مثال های جمع آوری شده از منابع ذکر شده را تحلیل و آنالیز کرده و در آخر مناسب ترین و کاربردی ترین آن ها انتخاب می شود. بهترین مثال ها ممکن است مثال هایی کاملا ساده و عادی روزمره باشند در واقع هدف از انتخاب آن ها این است که کاربرد کلمه مورد نظر را در زندگی واقعی متوجه شویم نه آن که از هدف کلمه دور شویم. در بعضی مواقع انتخاب مثال های نامناسب ممکن است که ما را کاملا از منظور کلمه دور سازد و یا به آن بار توهین آمیز و یا متعصبانه دهدپس انتخاب مثال مناسب از آن چه که فکرش را می کردید کار دشوارتری می باشد.

نکته

همچنین این امکان وجود دارد که خوانندگان اگر به مثال نامناسبی برخورد کردند آن را گزارش بدهند تا تصحیح شود.

مثلا یکی از مثال های نامناسبی که به تازگی از اکثر دیکشنری های زبان انگلیسی حذف شد مثال rabid feminist بود که در توضیح کلمه  rabid آورده شده بود این مثال به معنای یک فمینست بسیار متعصب می باشد. این مثال در واقع به گروهی خاص اشاره داشت و انتقادات بسیاری را برانگیخت به همین علت این مثال با عبارت rabid ectremist  یا rabid fan جایگزین شد تا تمرکز عمومی بر روی کلمه Rabid و یادگیری معنای آن جذب شود نه مثال مورد نظر. چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم
سایت oxfordDictionaries.com  به طور مداوم در حال دریافت نظرات و انتقادات عموم مردم در ارتباط با مثال های به کار برده شده در دیکشنری های زبان انگلیسی می باشد و انتقادات مردم کاملا در بهبود کیفیت دیکشنری و بی طرف کردن آن ها تاثیر به سزایی دارد، اما از آن جایی که هزاران کلمه و مثال وجود دارد این روند بسیار طولانی خواهد بود.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه چگونه دیکشنری را انتخاب کنیم و اینکه کلمات موجود در دیکشنری از کجا آمده و نوشته شده اند بحث کردیم و چند دیکشنری خوب را معرفی کردیم.

مقالات مرتبط:

  1. چگونه یادگیری کلمات زبان انگلیسی را سرعت ببخشیم؟
  2. سخت ترین لغات انگلیسی
  3. روش کدینگ لغات انگلیسی،روشی برای یادگیری آسان
  4. یادگیری واژگان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *