یادگیری کلمات زبان انگلیسی

چگونه یادگیری کلمات زبان انگلیسی را سرعت ببخشیم؟

 چگونه یادگیری کلمات زبان انگلیسی را سرعت ببخشیم؟

یادگیری کلمات زبان انگلیسی همواره یکی از مشکلاتی است که اکثر زبان آموزان با آن دست به گریبان هستند. همیشه در تلاش هستیم تا لغات زیادی را به خاطر بسپاریم و هدف اصلی ما فقط و فقط حفظ کردن حداکثری واژگان زبان انگلیسی است.

اکثر زبان آموزان بر این باورند که هر قدر کلمات را می خوانند و سعی در حفظ کردن آنها دارند باز هم زمانی که می خواهند از آن کلمه در جملات خود استفاده کنند دچار مشکل می شوند و لغات از ذهنشان خارج می شود. برای این منظور بیان چند نکته کلیدی در حفظ کردن لغات به زبان انگلیسی ضروری است.چگونه کلمات را به انگلیسی

در ابتدا و برای شروع باید به دو نکته مهم توجه کرد:

خود را در تماس با کلمات زبان انگلیسی قرار دهیم. این به این معناست که باید با لغت تماس طبیعی داشت؛ یعنی بهتر است که آنرا در یک فیلم دید و مفهوم انرا فهمید.

کلمات را در قالب‌های متفاوت باید دید و خواند. این به این معناست که اگر می‌خواهید زبان آموز موفقی باشید باید جملات انگلیسی متفاوتی را همراه با کاربرد آن بخوانید. برای مثال خواندن داستان های کوتاه به زبان انگلیسی روش مناسبی برای یادگیری لغات می باشد.

نکته اول:

یک روش خلاقانه برای حفظ کردن لغات انتخاب کنید. برای مثال تلفظ واژه
arithmetic  که کمی سخت به نظر می رسد را می توان با انتخاب یک روش خلاقانه به راحتی حفظ کرد:  A – rat – in – the – house – might – eat – the – ice – cream. به این ترتیب هر زمان کلمه Arithmetic  را بشنوید می توانید ان را Spell  کنید.

نکته دوم:

به صورت پیوسته به مطالعه لغات زبان بپردازید چراکه یادگیری زبان دوم و البته در اینجا زبان انگلیسی کاری یک شبه نیست و میانبری برای آن وجود ندارد. برای مثال زمانی را هر روز برای مطالعه لغات اختصاص دهید. مطالعه را ادامه دهید تا زمانی که به تایم استراحت برسید.

نکته سوم:

مکان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید. خود را تحویل بگیرید. شما در در حال فراگیری زبان انگلیسی هستید. یک اتاق تمیز، آرام و با نور مناسب بهترین جا برای مطالعه می‌باشد و می‌تواند به روحیه شما نیز کمک کند.

نکته چهارم:

در زمانی که به کارهای روزانه خود مشغول هستید به کلماتی که مطالعه کردید فکر کنید. اینکار را در هز زمانی می توانید انجام دهید، برای مثال: رانندگی،در اتوبوس، پیاده روی و…

نکته پنجم:

کمک بگیرید. هیچ وقت از اینکه بخواهید از دوستان یا کسانی که در مورد موضوعی بهتر میدانند کمک بگیرید نهراسید.

چگونه کلمات را به انگلیسی

نکته ششم:

بعد از اینکه تمام کاراهایی که گفته شد را انجام دادید، حال زمان آن است که خودی نشان دهید. یک فیلم انتخاب کنید و به تماشای آن بپردازید.
بهتر این است که مراحل یادگیری را با یک برنامه ریزی متداول انجام دهید به نوعی که برای شما خسته کننده و کسالت بار نباشد. اگر به صورت مستمر به یادگیری بپردازید حتماً نتیجه مطلوب را خواهید گرفت.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه چگونه کلمات زبان انگلیسی را حفظ و به حافظه بسپاریم صحبت کردیم و نکته های مهم و مفیدی را در این مورد ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. رزومه نویسی چیست و تاثبر زبان انگلیسی بر آن کدام است؟
  2. اهمیت فراگیری تلقظ برای زبان آموزان چیست؟
  3. نوشتار و تفاوت بین نوشتار رسمی و غیر رسمی چیست؟
  4. یاد گرفتن یک زبان جدید چقدر زمان می خواهد؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *