انتقام سخت Sweet Revenge

چرایی و چگونگی انتقام سخت Sweet Revenge

چرایی و چگونگی انتقام سخت Sweet Revenge

انتقام سخت یا به تعبیر انگلیسی ها sweet revenge این روزها از همه جای ایران شنیده میشود. در زبان انگلیسی کلمه نزدیک به این کلمه واژه retaliation است که البته کمی از کلمه revenge نرمتر است. با نگاهی به تاریخ ایران عزیز، این موضوع بطور واضح به چشم می‌خورد که ایران سرافراز شروع کننده هیچ جنگی نبوده و همواره خواستار صلح و ارتباط دوستانه با ملت‌های مختلف بوده است.

ما حتی با وجود خصومت‌های فراوان دولت تروریست آمریکا، با او برای حقوق مسلم خود به مذاکره نشستیم. اما جواب ساعت‌ها هزینه، وقت و انرژی چه شد؟ فردی فاشیست بر سرکار آمد و روی دیپلماسی را سیاه کرد. قرارداد بین المللی برجام که نتیجه روزها مذاکرات طاقت‌فرسای طرفین بود را بی اعتبار نمود و حتی برای متحدین خود انگلستان، فرانسه و آلمان ارزشی قائل نشد. جالب اینکه بنظر می‌رسد این کشورها قدرت آمریکا و زورگویی او را پذیرفته و در مقابل آن تسلیم شده‌اند. وقتی معاهده‌ای چند جانبه به سادگی با دست خط یک نفر باطل می‌شود پس واژگانی مضحکتر از دیپلماسی، همکاری چندجانبه و حتی عدالت و انصاف وجود نخواند داشت؟!شهید قاسم سلیمانی

اوج افکار فاشیستی زمانی است که یک ایرانی دعوت شده ومهمان اینطور آماج حملات ناجوانمردانه قرار میگرد. سردار دلها، شهید سلیمانی عزیز به شهادت می‌رسد. حالا این ایران است و قلب‌های آکنده از درد و اندوه. باز جسارت به خود می دهند که نه توهین، بلکه یک ایرانی را ترور کنند. فراگیران زبان انگلیسی ؛ دو انتخاب پیش روی ماست یا باید سکوت کنیم و «استخون در گلو » تاب بیاوریم و یا باید یک بار برای همیشه جرات توهین به ایران عزیز و ایرانی غیور را خرد کنیم. معادله‌ای چند مجهولی نیست که برایمان غیر قابل درک باشد، امروز سردارمان را کشتند و فردا … هر غلط، دریدگی و درندگی دیگری!

و ما تصمیم گرفتیم…

پس از اینکه سپهبد قاسم سلیمانی توسط «شقي‌ترین رژیم دوران» به شهادت رسید، دیگر کمتر انسان ظلم ستیزی وجود داشت که صدای انتقام سخت sweet revenge را سرندهد. دشمن این فریاد را شنید و باز تهدید کرد تا شاید از حقه از رفته ارعاب، دوباره جواب بگیرد. اما این دو سؤال:

اول: اینکه چرا باید انتقام گرفت؟

دوم: انتقام باید در چه سطحی باشد؟

سوم: اینکه چرا ما در اینجا از انتقام صحبت میکنیم؟

زبان آموزان و علاقه‌مندان یادگیری زبان انگلیسی عزیز؛ شما باید مفهوم واقعی انتقام را انتقال دهید. تمام جهان باید از طرفی حقانیت ایران و جبهه مقاومت و از طرفی خوی استکباری آمریکا را بشناسد. آنها آمده‌اند تا سواری بگیرند، امتیاز بگیرند و چپاول کنند. اما چو ایران نباشد تن من مباد…

ضرورت انتقام

اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه این ترور توسط چه کسی انجام شده است؟

رژیم استکباری آمریکا، دایه‌های عزیزتر از مادر و به زعم بعضی از خلیج فارس نشینان، اولین قدرت نظامی جهان، یکی  از محبوب‌ترین فرماندهان نظامی منطقه را در یک کشور ثالث به شهادت می‌رساند. یعنی مدعی حقوق بشر و میزبان شورای بظاهر امنیت که باید در گسترش صلح بکوشد، دست به ترور زده است. این اتفاق قبلا هم اتفاق افتاده است.

تروری بی جواب در ژاپن

بله؛ در تاریخ هجدهم آوریل سال ۱۹۴۳ هواپیمای دریاسالار ژاپنی «یاماموتو» طراح حمله به ناوگان آمریکا در «پرل هاربور»، در جریان سرکشی به پایگاه‌های ژاپن در منطقه جزایر سلیمان توسط ارتش آمریکا مورد هدف قرار گرفت و ترور شد.

اقدام متقابل ژاپن چه بود؟ سکوت کرد. نتیجه سکوت چه شد؟ ٢ سال بعد از این ترور بی جواب، مورد حمله اتمی آمریکا قرار گرفت که در جریان آن بیش از ٢٢٠ هزار نفر کشته شدند. دشمن کفتار صفت با هر اقدام جنایتکارانه، خون‌خوارتر می شود.یادگیری زبان انگلیسی

شهدای غیر نظامی

میدانید در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق چند نفر شهید شدند؟ طبق جدیدترین آمار اعلام شده در این جنگ تعداد ۱۹۶۸۳۷ تن از هموطنان ما شهید شدند که ۱۰۱۹۶ تن از آن‌ها شهدای حملات هوایی و موشکی به شهر‌های ایران بودند.

طرف مقابل یک مستکبر است و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدام فریبکارانه و وحشیانه ای دریغ نمی‌کند. خوی استکباری نمی‌تواند ذره ای از منافع خودش کوتاه بیاید. فرقی نمی کند مقابل او زنان و کودکان و مردم بی دفاع باشد همچون کشتار مردم ژاپن و ویتنام و یا سرداری شجاع از سرزمین دلاوران دیو سپید ستیز!

مقایسه کنید

افرادی که مخالف انتقام هستند، مهمترین استدلال‌شان مبتنی بر حفاظت از جان انسان‌هاست. آنها نیز خوب درک کرده‌اند دشمن متزور، پلیدتر از آن است که به جان غیر نظامیان کوچکترین توجهی داشته باشد. یک مقایسه ساده انجام دهید، کشور ژاپن از ترس جان و یا به هر دلیلی، ترور یکی از فرماندهان خودش را بی‌ما جواب گذاشت و قدرت خود را به رخ نکشید.

نتیجه آن شد که آمریکا بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده ای از روابط بین الملل این کشور را بمباران کرد و جان 220 هزار نفر را گرفت. الان نیز با وجود تمام پیشرفت ها باز هم گوش به فرمان آمریکاست.

نتیجه سکوت در برابر چنین هیولایی که صرفا به منافع خودش فکر میکند همین است. با هر زبان و کلامی، فارسی، انگلیسی و … وظیفه داریم از هر اقدام تروریستی اعلام انزجارکنیم. «اگر دین نداریم، می‌توانیم آزاده باشیم.»

در ایران مردان مردی بودند که در سخت ترین شرایط در برابر حملات نوکر آمریکا (صدام) ایستادگی کردند. نتیجه چه شد؟ هشت سال جنگ نابرابر. جنگی که ایستادگی می‌خواست، هزینه داشت، شهید داد، ولی نتیجه شیرینش اقتدار ایران عزیز و سربلندی ایرانی شد.

شرایط امروز ایران

امروز ما در شرایط شبیه ژاپن قرار گرفتیم. اگر ما سکوت کنیم، یقین بدانید که دشمن مستکبر ما جسورتر میشود. این سکوت یقینا خون سردار سلیمانی و تمام همرزمانش را هدر خواهد داد.

سکوت ما نه به نفع سرمایه داران است و نه به نفع مستضعفان، نه به نفع ایران است و نه به نفع کشورهای منطقه.

هدف آمریکا از این کار این بود که بتواند بزرگترین مانع خود در رسیدن به منافعش در منطقه را از سر راه بردارد. سکوت ما یعنی قبول ذلت، قبول نوکری و بهتر بگویم بردگی! ما ایرانی نشده‌ایم تا همچون «گاو‌ه شیرده» (عربستان سعودی به تعبیر خود رئیس جمهور آمریکا) سر روی پوتین‌های سربازان آمریکایی فرود‌آوریم.

تا اینجا سعی کردیم ضرورت عدم سکوت در برابر آمریکا را توضیح دهیم.

چگونگی انتقام

اما سؤال بعدی این است که خب حالا اگر میخواهیم جواب این اقدام را بدهیم باید چگونه باشد؟

هیچ انسان عاقلی به دنبال جنگ نیست، اما آمریکا یک اقدام نظامی انجام داده است. او یکی از فرماندهان ما را که میهمان کشور همسایه بوده است ترور کرده است. چه باید کرد؟

تصور کنید که ایران در این کار مقدم بود. آمریکا چگونه جواب میداد؟

راهی جز گرفتن انتقام ،‌ انتقامی سخت Sweet revenge در مقابل دشمن جنایتکار که نه تنها از اقدام خود با افتخار صحبت می‌کند، بلکه باز ایران عزیز را تهدید می‌نماید. آمریکا و همه کشورهای استکباری باید بدانند که مردم ایران پای عهدی که بسته اند ایستاده‌اند و حاضرند هزینه های آن را هم بپردازند. حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این ایستادگی را نشان داد.

«دریغ است ایران که ویران شود               کنام پلنگان و شیران شود»

سطح اول انتقام

سطح اول انتقام همان بود که در قالب یک سیلی در تاریخ 18 دی ماه از طرف سپاه انجام شد. یک اقدام نظامی در برابر اقدام نظامی.

اما ارزش خون سردار دلها و همرزمانش برای مردم، نظام و انقلاب اسلامی ما خیلی بالاتر از یک سیلی است.

سطح اصلی انتقام

آمریکا به طمع سرعت بخشیدن در رسیدن به منافعش این حماقت را انجام داد. انتقام اصلی ما زمانی به وقوع می‌پیوندد که آمریکا به هیچ عنوان نتواند به چپاولش در منطقه خاورمیانه ادامه دهد. آمریکا هیچ حقی در این منطقه ندارد. حقوق این منطقه برای دولت های همین منطقه باید محفوظ بماند.

وظیفه مردم

ما در شرایط جنگ هستیم. جنگی که مستکبران از سالیان قبل شروع کرده‌اند و میخواهند به هر نحوی که شده ما را شکست دهند.

این راه مقاومت میخواهد، مقاومت در این راه در همه سطوح زندگی باید ایجاد شود. بله قبول داریم که متأسفانه عده‌ای از مقاومت مردم سوء استفاده میکنند. ولی تنها راه مقاومت است.

وظیفه مسئولین

مسئولین باید به حضور مردم و انقلاب مجدد مردم احترام بگذارند. مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت یک رفراندوم غیر رسمی بود که حجت را بر مسئولین تمام کرد.

اجازه ندهند خون شهید سلیمانی و سایر شهدا هدر رود. حضور مجدد ما در روال مذاکره و قبول آنچه آنها می‌خواهند به معنای باختن میدان است. مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند، آنها هم دست از قدرت طلبی و حرص بردارند و سختی ها را قبول کنند. این همان اتفاقی است که معنای انتقام سخت یا به زبان انگلیسی sweet revenge را به دشمن می‌فهماند.

سخن پایان

وظیفه هر یک از ایرانیان وطن پرست و با وجدان دفاع است. دفاع ما زبان آموزان از ایران نیز اینگونه است که خودمان را باور کنیم و معنای واقعی sweet revenge را به جهانیان بفهمانیم.

جهان باید بداند که ایران فقط از حق خود دفاع میکند و به هیچ عنوان حاضر نیست در برابر استکبار سر ننگ فرودآورد. انتقال این پیام با زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی بر عهده شما زبان آموزان است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

1 دیدگاه برای “چرایی و چگونگی انتقام سخت Sweet Revenge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *