کمال گرایی

چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم؟

چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم؟

ممکنه این سوال که چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم؟براتون پیش آمده باشه وشما در تلاش برای یافتن پاسخی مناسب الان درحال خواندن این مقاله باشید . خب برای اینکه بریم سراغ پاسخ دادن به این سوال در ابتدا میریم سراغ تعریف هایی برای کمال گرایی و این که اصلا کمال گرایی یعنی چه و به چه کسانی کمال گرا گفته میشود .  در علم روانشناسی اصولا کمال گرایی یا perfectionism یک ویژگی مربوط به شخصیت افراد است و در بهترین تعریف این ویژگی چند بعدی است که بیشتر روانشناسان بر این توافق دارند که کمال گرایی ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارد .

در میان جنبه های منفی این ویژگی میتوان گفت که انسان را به سمت اهداف و خواسته های نامعقول و دست نیافتنی سوق میدهد که در اکثر موارد منجر به ازبین رفتن عزت نفس و یا افسردگی در افراد می شود . اما جنبه ی مثبت آن این است که به شما انگیزه فراوانی میدهد تا به سمت اهداف خود حرکت کنید و از اینکار لذت ببرید.

ویژگی های شاخص انسان کمال گرا چیست؟

صفر یا صدی بودن همیشه فکر شما را به خود مشغول میکند.

بعضی انسان ها مدام به این فکرمیکنند که یک چیز یا خوب است یا بد یا کامل است و یا ناقص اما این تفکر نسبت به محیط پیرامون و افراد را باید با درنظر گرفتن ویژگی ها و محیط های مختلف آن بررسی کرد. مثلا در یادگیری زبان شما میخواهید که در همان ابتدا به اوج مهارت مکالمه به زبان انگلیسی برسید و به کمتر از آن راضی  نمی شوید و در نهایت اگر نتوانستید به این سطح در زبان برسید نا امید میشوید و به احتمال زیاد یادگیری را رها خواهید کرد .

افراطی عمل کردن

برای مثال اگر یک اتفاق کوچک ریتم زندگی شما را برهم زند شما بعد از آن دیگر به عواقب دیگر آن فکر نمیکنید و به اصطلاح افراطی تصمیم میگیرید. زمانی که شما در یادگیری زبان افراطی گرعمل کنید زمانی که به ضعف کوچکی در یک قسمت خوردید میخواهید که بصورت کامل از یادگیری زبان سر باز زنید و تسلیم شوید.

انسان های کمال گرا دارای ویژگی های زیاد دیگری نیز هستند که ما در اینجا به همین تعداد بسنده میکنیم .

بریم سر سوال اصلیمون  چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم؟

خب همونطور که در بالا پرداختیم به اطلاعاتی درمورد انسان های کمال گرا حال میتوانیم به این نتیجه برسیم که کمال گرا بودن در عین حال که یک ویژگی خیلی مثبت و سازنده است همچنین میتواند یک ویژگی مخرب هم باشد و جلوی پیشرفت شما را در هر زمینه ای بگیرد . در امر یادگیری زبان انگلیسی هم زمانی که شما هنوز در ابتدای راهید اما از خودتان یا مدرستان انتظار این را دارید که در یک زمان کوتاه و با تلاشی کم یا ناکافی به بالاترین سطوح زبان برسید  شما دچار ویژگی های منفی این خصیصه شده اید وباید به سرعت خودتان را اصلاح کنید.

چرا نباید در یادگیری زبان انگلیسی کمال گرا باشیم ؟
دیگر مقالات آموزشی ما :

چرا در یادگیری زبان انگلیسی خانم ها موفق تر از اقایان هستند؟

چرا مکالمه به زبان انگلیسی اینقدر سخت است؟

مراحل ثبت نام در یک دوره استاندارد زبان انگلیسی ؟

یادگیری زبان یک فرایند است

یادگیری هر زبانی نیاز به یک فرایند درست و اصولی  دارد و هیچ کس نمیتواند یک شبه یا حتی یک ماهه به این هدف برسد. پس در گام اول یک هدف درست برای یادگیری زبان انتخاب کنید و در گام دوم شکیبا باشید و تلاش کنید و کمال گرا باشید اما از خاصیت های درست و مثبت کمال گرا بودن بهره ببرید و هرگز بدنبال رسیدن به هدفی به راحتی و یک شبه نباشید . اگر مطالبه گرانه و با انگیزه باشید وبا هدفی درست به یادگیری زبان مورد علاقه خود بپردازید قطعا نتیجه خواهید گرفت .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *