چگونه سریع زبان جدید یاد بگیریم؟

چگونه سریع زبان جدید یاد بگیریم؟

چگونه سریع زبان جدید یاد بگیریم؟

” من هفت سال در مدرسه زبان انگلیسی خوندم ولی تموم چیزی که به یاد دارم تفاوت BlackBoard و window بوده “

این جمله برای شما آشناست ؟  یادگیری زبان انگلیسی و یا یک زبان جدید یکی از مهارتهای غنی و پر ارزش است که می توانیم در طی یک عمر بدست آوریم، اما چرا  یادگیری سریع زبان تا این حد دشوار است؟ اگر شما در مدرسه زبانی خوانده اید، چرا هنوز قادر به انجام یک گفتگوی ساده نیستید؟

شما نمی خواهید که هفت سال دیگر مجددا زبان را به روشی اشتباه یاد بگیرید، پس در اینجا پنج راه برای یادگیری سریع زبان را ببینید!

۱- خود را در موقعیتی قرار دهید که رشد در آن اجتناب ناپذیر باشد.

اگر به خودتان گزینه ای برای استفاده از مهارتهای زبانی خود ندهید، شانسی برای استفاده از آنها نخواهید داشت. مغز ما به طور غریزی تصمیم ساده را که نیاز به تفکر کمتری دارد انتخاب میکند. پس کسب هر مهارت جدید و یادگیری زبان انگلیسی و یا یک زبان جدید ، نیاز به قدرتی قوی دارد. شما باید آگاهانه خود را در خارج از منطقه‌ی راحتی قفل کنید و به خودتان اجازه ندهید که حتی لحظه ای به عقب برگردید. این تصمیم آسان نیست، و ممکن است نیاز به تفکر خلاق داشته باشد، اما نتایجی که بدست می آیند ارزش این تلاش را دارند.

۲- ارزش سلاست در برابر دقت

راه دیگر یادگیری سریع زبان انگلیسی این است که سلاست را به دقت ترجیح دهید، که درک آن یکی از سخت ترین و در عین حال قدرتمندترین مفاهیم است. ابتدا، اجازه دهید منظورم را در مورد “سلاست” و “دقت” به صورت بهتری بیان کنم.

چگونه سریع زبان جدید یاد بگیریم؟

سلاست، یعنی توانایی بیان منظور خود ، به صورت روان و مفصل . یعنی استفاده ی روان از زبان در زمان واقعی.

دقت، از یک طرف، به توانایی تصحیح و اختصار گفته میشود. یعنی برقراری ارتباط بدون هیچگونه خطای گرامری، واژگان، لحن و خطاهای دیگر.

بله، این دو نهادهای مجزا هستند . شما بدون داشتن دقت ۱۰۰٪ می توانید در یک زبان جدید تسلط داشته باشید. همچنین می توانید بدون سلاست در تمام جمله ها، دقت داشته باشید. هدف نهایی در هنگام یادگیری زبان انگلیسی و یا یک زبان جدید ، استفاده از آن به صورت روان است، و نه دقیق.

این بدان معنی است که ما باید جهت افزایش سرعت یادگیری وسواس در دقت را فراموش کنیم. بله، هنگام استفاده از زبان جدید شما ممکن است خطاهایی داشته باشید، درست است. به زمانی فکر کنید که قواعد زبان مادری خود را با دقت دنبال نمیکردید، اما باز هم به خوبی میتوانستید دیگران را درک کنید. این امر بیشتر از آنچه که ما متوجه شویم محقق میشود.

 

هنگامی که شروع به یادگیری یک زبان جدید میکنید، در برابر تمایل  به یاد گرفتن بیشترین تعداد لغات ممکن،  مقاومت کنید.(چرا ؟ کلیک کنید) از اینکه بخواهید هر جمله را کاملا بی نقص بگویید مقاومت کنید. زبان را نمیتوان تنها از یک کتاب درسی آموخت . در عوض، بر یادگیری سریع مباحث عملی و محاوره ای و تمرین کردن تمرکز کنید. با این کار تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کرده و استرس خود را کاهش میدهید.

۳- انبوه خوانی در زمان کوتاه را رها کنید ! این روش فقط به درد شب امتحان میخورد .

 

در ماندارین، این عبارت وجود دارد: 好好 学习 天天 向上، یعنی “هر روز به سختی مطالعه کنید و پیشرفت کنید.” اما آیا واقعا این کار راحت است؟

 

وقتی برای خودتان مطالعه کنید، وسوسه میشوید تا تعداد زیادی کلمه‌ی جدید از یک زبان جدید را وارد ذهنتان کنید و سپس خسته میشوید و همان لغات را هم فراموش میکنید . اگرچه اینکار در کوتاه مدت موثر است، اما نهایتا راه درستی برای حفظ حافظه‌ی بلند مدت نیست.

در یادگیری یک زبان جدید از روشی متفاوت از روش یادگیری زبان برای امتحان عمل کنید. راه های مؤثرتری برای حفظ اطلاعات وجود دارد که باعث افزایش احتمال یادگیری طولانی مدت میشود.

از اینها گذشته، فقط حفظ کردن کلمات کافی نیست. آنچه شما واقعا نیاز دارید درک دقیقی از لغات است، و

چگونه سریع زبان جدید یاد بگیریم؟

۴- یک شریک زبانی پیدا کنید.

نباید بخاطر کمک خواستن از دیگران شرمنده شوید. پس این کار را انجام بده! درخواست کمک، اقدامی است که باید از انجام آن افتخار کنید. ین نشان می دهد که شما یادگیری خود را جدی گرفته‌اید و هر کاری که لازم است انجام میدهید تا در مهارت دلخواه خود ماهر شوید.

با این گفته، با داشتن حمایت فرد دیگر، یادگیری شما بسیار سریع تر خواهد شد. مهم نیست که در چه مرحله ای از یادگیری زبان انگلیسی هستید، کسی که او هم مشغول یادگیری زبان است را پیدا کنید. زمان ملاقاتها را برنامه ریزی کنید و پیشرفتهای خود را با هم به اشتراک گذاشته و به یکدیگر بازخورد دهید. منابع یا نکاتی که برایتان مفید بوده را در اختیار یکدیگر بگذارید. همچنین میتوانید در کنار خود معلم خصوصی آنلاین داشته باشید تا مشکلات شمار ا در کنارتان مرتفع سازد.

همچنین زمانهای ملاقات شما میتواند زمان خوبی برای تمرین باشد. از همه مهمتر، شما می توانید اهدافی تعیین کنید و هر زمان که یکدیگر را ملاقات میکنید این اهداف را تکمیل کنید.

۵- از هر اشتباه چیزی یاد بگیرید (و آن را جشن بگیرید).

آماده باشید تا اشتباهات زیادی انجام دهید.  بهترین کار این است که وقتی کاری انجام میدهید که به اندازه‌ی یادگیری یک زبان جدید سخت است، خودتان را از موقعیت دفاعی خارج کنید. هر گونه آرزو برای کمال آنی و هر گونه ترس از قضاوت را کنار بگذارید.

شما می توانید هوشمندترین فرد در جهان باشید، اما اگر حالت دفاعی به خود بگیرید ، فرصتهای بی پایان برای رشد را از خودتان خواهید گرفت.

هر مکالمه‌ی خود را بازبینی کرده و در مورد آن بازخورد داشته باشید. چیزی که باید در مورد آن فکر کنید عبارت است از اینکه:

  • در این مکالمه چه کلمه یا عبارت جدیدی به من کمک کرد؟
  • چه کلمات جدیدی شنیدم/ دیدم؟
  • چگونه می توانم به طور موثرتری یک گفتگو مشابه در آینده داشته باشم؟

هنگامی که با فراز و نشیب های فرآیند یادگیری سریع روبرو میشوید، بهتر است از سفر لذت ببرید و قدردان آن باشید، زیرا فرصتهای بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار شما قرار میدهد.

به یاد داشته باشید موفقیت از واقعیت ساده ای به وجود میاید که برای آن تلاش میکنید. از این نکات استفاده کنید و مطمئن باشید که با سرعت، آرامش و آسانی زبان جدید خود را یاد میگیرید.

دیگر مقالات مرتبط:
  1. زمان ها در زبان انگلیسی
  2. چگونه مکاله خود را برنامه ریزی و شروع کنیم
  3. 7 روش تدریس زبان
  4. یادگیری زبان در منزل
  5. انواع سوالات نوشتاری رایتینگ آیلتس

منبع : اکسین چنل

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *