اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست ؟

یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست؟

اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست ؟

آیا نیاز است که روی تلفظ وقت صرف کرده و آن را یاد بگیریم؟ براستی اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست؟ وقتي انگليسی صحبت مي‌کنيد، نحوه بیان لغات شما قطعاً اولين (و مهمترين) چيزي است که افراد به آن توجه مي‌کنند (و نه ساختارهاي گرامري و لغاتي که بکار مي‌بريد). هنگامي که با کسي ملاقات مي‌کنيد و يکي دو جمله‌ي انگليسي به زبان مي‌آوريد، فکر مي‌کنيد که او بيشتر به چه چيزي توجه مي‌کند: به لغات انگلیسی و نحوه بیان آنها و يا به ساختارهاي گرامري آن؟ احتمالاً هيچکدام. او بيشتر به تلفظ شما دقت خواهد کرد. اگر نحوه‌ي تلفظ لغات شما بد باشد، او فوراً پيش خود فکر خواهد کرد که شما چقدر بد صحبت مي‌کنيد. تلفظ شما اولين تأثيرگذاري روي افراد محسوب مي‌شود.

در این مقاله قصد داریم اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی را بررسی کنیم:

تاثیرگذاری اولیه و اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی

برای گذاشتن بیشترین و بهترین اثر بویژه در اولین ملاقات انچه بیشتر از همه جلب توجه می کنند تلفظ شماست. اینکه چقدر خوب یا بد لغات را بیان می‌کنید. همه دوست داریم دوست داشته شویم. دوست داریم اثر مثبتی از خود بر جای بگذاریم. علاوه بر اینکه باید خوب لباس بپوشیم. مودب باشیم و زبان بدن مناسب را از خود بروز دهیم. باید خوب هم حرف بزنیم و اولین نکته حرف زدن در نحو بیان ماست. تلفظ شما اولين تأثيرگذاري روي افراد محسوب مي‌شود.

اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست ؟

گفتگو

تلفظ خوب بايستي يکي از اولين مواردي باشد که در فرآيند آموزش انگليسي بدان مي‌پردازيد. شما بدون استفاده از لغات پيشرفته هم مي‌توانيد به سر ببريد. مي‌توانيد از لغات ساده براي بيان جملاتتان استفاده کنيد. بدون گرامر پيشرفته هم مي‌توانيد زندگی کنید و کار خود را به نحو احسنت راه بیاندازید. مي‌توانيد بجاي آن از ساختارهاي گرامري ساده استفاده کنيد. اما چيزي به نام «تلفظ ساده» وجود ندارد. لغات انگلیسی را یا باید با تلفظ بریتانیایی یاد بگیرید و یا آمریکایی. البته انگلیسی نیز مثل دیگر زبان‌ها لهجه‌ها و تلفظ‌های گوناگون دارد. اما در انگلیسی استاندارد آنچه به زبان‌آموزان توصیه می‌شود انتخاب یکی از این دو لهجه است.

نتايج تلفظ بد لغات بسيار ناگوار است. شما را بیسواد جلوه می دهد. کسی که سعی دارد بزور خود را جا کند. باسواد جلوه کند اما می‌دانیم نمی‌تواند چراکه حتی نحوه بیان لغات او غلط است. با تلفظ غلط لغات انگلیسی افتضاح به نظر خواهیم رسید.

آيا واقعاً مي‌توانيد به انگليسي با ديگران گفتگو کنيد؟

تقريباً همه‌ي زبان‌آموزان بر این تصورند که: «من نيازي به يادگيري تلفظ ندارم. من فقط مي‌خواهم که بتوانم انگليسي صحبت کنم.» بسياري از آنها گمان مي‌کنند که مي‌توانند به راحتي به انگليسي صحبت کنند، چونکه آنها مي‌توانند با معلمشان و زبان‌آموزان ديگر صحبت کنند. این تجربه ایست که در طی هزار کلاسی که در طول این سال‌ها داشته‌ام با آن روبرو شده‌ا‌م.  اشتباه نکنيد! اهمیت تلفظ صحیح لغات انگلیسی را نمی‌توان نادیده گرفت. بايد به خاطر داشته باشيد که:

  • معلم شما سالها به شنيدن انگليسي بد عادت کرده است. او بهتر از بقيه‌ي افراد مي‌تواند آنچه مي‌گوييد را درک کند. حتی اگر لغات را غلط بیان کرده باشید.
  • اغلب همکلاسي‌ها و زبان‌آموزان ديگر مانند شما صحبت مي‌کنند و همان اشتباهات تلفظی شما را مرتکب مي‌شوند. بنابراين درک آنچه مي‌گوييد براي آنها راحت است.

اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی چیست ؟

صحبت با یک انگلیسی‌زبان

بهترين راه براي اينکه مطمئن شويد که مي‌توانيد بخوبي انگليسي صحبت کنيد اين است که با يک انگليسي‌زبان صحبت کنيد. اگر او متوجه شد که چه مي‌گوييد، تازه آن وقت است که مي‌توانيد ادعا کنيد که خوب حرف مي‌زنيد. متأسفانه بسياري از زبان‌آموزان اهمیت یادگیری تلفظ صحیح لغات انگلیسی را ناديده مي‌گيرند. همیشه‌ آنچه در کتاب‌ها و در کلاس ها به مادرس داده شده است با آنچه در محیط واقعی میبینیم متفاوت است.

سرعت مکالمات واقعی

در محیط واقعی سرعت مکالمه و نحوه بیان لغات با توحه به اینکه واژگان به هم وصل میشوند بسیار متفاوت است. همین موضوع اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی را دو چندان می کند. حروف صدادار بهم و به حروف بی‌صدا و حروف بی‌صدا و بهم به حروف صدادار وصل می‌شوند. این موارد بر نحوه بیان لغات تاثیر می‌گذارد. در اثر این اتصالات، گاهی تلفظ لغات تغییراتی می‌کند تقریبا هیچ‌وقت در هیچ کلاس درسی که متکی بر کتاب باشد تدریس نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره Enunciation « شمرده صحبت کردن »، Intonation « تون بین جملات » و ریتم « Rhythm » در مقالات دیگر را ببینید.

آنچه در این مقاله گفتیم:

۱- بررسی اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی از جنبه‌های مختلف

۲- ایجاد اثر مثبت در اولین دیدار

۳- درک کنیم و درک شویم: اهمیت یادگیری تلفظ لغات انگلیسی در مکالمه

۴- چطور توانایی خود در مکالمه را بسنجیم

مقالات مرتبط:

۱- مهارت مکالمه یا گفتاری English Speaking

۲- یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان

۳- دانلود رایگان کتاب داستان انگلیسی Animal Farm

4- چطور مکالمه زبان انگلیسی خود را برنامه ریزی و شروع کنیم؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *