افعال دو کلمه ای در زبان

افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی

افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

افعال دو کلمه ای در زبانافعال دو کلمه ای

افعال دو کلمه ای عبارتند از افعال مرکبی که از یک فعل به اضافه یک ضمیمه یا دنباله قیدی تشکیل می شود. اینگونه افعال را افعال ترکیبی، ترکیبات فعل به اضافۀ قید و یا فعل به اضافه حرف اضافه نیز می گویند.

Fill out, Pick up, Take off

برای خواندن مقاله جملات سوالی در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نکته:

در افعال دو کلمه ای معمولا فشار صدا بر روی ضمیمه یا دنباله کوتاهی است که بعد از فعل می آید، یعنی دنباله قیدی دارای تکیه اصلی صدا است ولی در ترکیب فعل با حرف اضافه، فشار صدا بر روی خود فعل است.

در مورد افعال دو کلمه ای، گاهی می توان دنباله قیدی آن را بعد از مفعول قرار داد ولی در ترکیبات فعل و حرف اضافه ، چنین تغییری هیچ گاه امکان پذیر نیست.

انواع افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی

افعال دو کلمه ای جدا شدنی: در مورد افعال دو کلمه ای جدا شدنی،هم می توان مفعول اسمی را بعد از دنباله قیدی قرار داد و هم می توان آن را بین مفعول و دنباله قیدی آورد.

.He took his coat off yesterday

افعال دو کلمه ای جدا نشدنی: در افعال دو کلمه ای جدا نشدنی دنباله قیدی همیشه بلافاصله بعد از فعل آورده می شود و مفعول چه اسم باشد و چه ضمیر، بعد از دنباله قیدی قرار می گیرد و تحت هیچ گونه شرایطی نمی توان دنباله قیدی را از فعل جدا کرده، بعد از مفعول قرار داد.

.I am going to call on her tomorrow

پیشنهاد می کنیم مقاله افعال کمکی در زبان انگلیسی را مطالعه کنید.

گرامر زبان انگلیسینکته مهم

در بعضی موارد عوض کردن جای مفعول اسمی و دنباله قیدی امکان پذیر نیست. یعنی تمام افعال دو کلمه ای، حتی جدا شدنی را نمی شود همیشه از هم جدا کرد و مفعول را بین آنها قرار داد. به عنوان مثال فعل دو کلمه ای give up را به معنای تسلیم شدن و یا دست کشیدن، در نظر بگیرید. این فعل در شرایط معمولی جدا شدنی بوده و می توان مفعول اسمی را بین فعل و دنباله قیدی قرار داد. ولی مواردی پیش می آید که در مورد همین فعل نیز نمی توانیم مفعول را بین دو قسمت آن قرار دهیم و حتما دنباله قیدی باید بلافاصله بعد از فعل قرار داده شود.

ضمیمه های قیدی: ضمیمه های قیدی را برای اظهارات امری بدون آوردن فعل نیز به کار می برند. در اینگونه اظهارات بعد از ضمیمه قیدی، معمولا حرف اضافه آورده می شود.

.Down with he traitors

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به مبحث افعال دو کلمه ای در زبان انگلیسی پرداختیم و موارد هر کدام را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. جملات شرطی (نوع صفر و نوع اول)
  2. جملات شرطی (نوع دوم و نوع سوم)
  3. حروف اضافه در زبان انگلیسی
  4. معلوم و مجهول در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *