افعال کمکی در زبان انگلیسی

افعال کمکی در زبان انگلیسی

افعال کمکی در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث افعال کمکی در زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

افعال کمکی

افعال کمکی و یا auxiliary verbs در زبان انگلیسی، افعالی هستند که برای سوالی کردن، منفی کردن، ساختن زمان های خاص و حالت مجهول به جمله افزوده می شوند. این افعال عبارتند از be، do، have، will. هر یک از این افعال ممکن است شکل ساده یا گذشته داشته باشند که کاربردی مختص به خود دارد.

برای خواندن مقاله صفت ها در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نکته مهم:

فعل هایی مانند can, could, will, would, shall, should, must, may و might‌ به عنوان افعال کمکی معین شناخته می‌شوند.

این افعال به این دلیل معین نامیده می‌شوند که نمی ‌توانند فعل را در وجه‌ های مختلفی صرف کنند و شکل آن را تغییر دهند. پس درصورتی که از این افعال کمکی در جمله استفاده شود، فعل باید با شکل اصلی در جمله قرار ‌گیرد.

فعل های remining مانند ought to، used to، need و dare به افعال کمکی نیمه معین شناخته می ‌شوند.

افعال کمکی در زبان انگلیسیافعال کمکی Be

یکی دیگر از افعال پر کاربرد در انگلیسی افعال کمکی be هستند. این افعال در زمان حال استمراری و گذشته استمراری کاربرد دارند.

این افعال نیز دارای مشتقاتی می باشند، توجه داشته باشید که افعال to be در زمان حال شامل is, am و are و در زمان گذشته شامل was و were می‌باشند. برای اول شخص مفرد در زمان حال از am، برای سوم شخص مفرد از is و برای بقیه شخص ها از are استفاده میشود. در زمان گذشته برای اول شخص و سوم شخص مفرد از was و برای بقیه شخص ها از کلمه were استفاده می‌شود.

فعل کمکی Have

این فعل کمکی در جملات خبری، منفی و سوالی حال کامل و گذشته کامل به کار میرود.

این فعل کمکی شامل مشتقات Have, Has و Had میباشد. دقت کنید که از Have و Has در زمان حال کامل و از Had در زمان گذشته کامل استفاده میشود. همچنین برای فاعل سوم شخص مفرد در حال کامل از Has و برای بقیه شخص ها از Have استفاده میشود. در جملات گذشته کامل برای تمامی فاعل ها از Had استفاده میشود.

افعال کمکی Do

افعال کمکی Do معمولا برای سوالی کردن و یا منفی کردن جملات زمان حال ساده کاربرد دارند و شامل فعل های کمکی Do و Does مییاشند. فعل کمکی Does برای فاعل سوم شخص و Do برای بقیه شخص ها استفاده می شود.

افعال کمکی در زبان انگلیسیفعل کمکی Will

این افعال کمکی در جملات زمان آینده، در سه حالت خبری، سوالی و منفی به کار میروند. برای تمامی فاعل ها هم جمع و هم مفرد از Will و  Shall استفاده میشود. گرچه استفاده از فعل کمکی Shall زیاد رایج نیست و بیشتر از فعل کمکی Will استفاده می شود.

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به مبحث افعال کمکی در زبان انگلیسی پرداختیم و آن ها را توضیح دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. ضمایر ملکی، انعکاسی و تاکیدی
  2. صفت های استفهامی در زبان انگلیسی
  3. زمان حال استمراری در زبان انگلیسی
  4. اسم در زبان انگلیسی و انواع آن

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *