جملات شرطی (نوع دوم

جملات شرطی (نوع دوم و نوع سوم)

جملات شرطی (نوع دوم و نوع سوم)

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان فرساد. امروز قصد داریم از مباحث گرامر زبان انگلیسی به مبحث جملات شرطی (نوع دوم و نوع سوم) بپردازیم. با ما همراه باشید.

جملات شرطی (نوع دومجملات شرطی نوع دوم

جملات شرطی نوع دوم با اینکه شکل گذشته دارد اما نشان دهنده یک حالت غیر واقعی و تخیلی در مورد زمان حال و زمان آینده است و احتمال وقوع ندارد. در شرطی نوع دوم در جمله شرط از زمان گذشته ساده و در جواب شرط یکی از فعل های could / would / might به علاوه شکل ساده فعل بکار برده می شود.

نکته:

جمله ای که if دارد را جمله شرط، و جمله بعدی را جواب شرط می گویند. این دو جمله را می توان با هم عوض کرد و اگر جمله شرط در ابتدا نوشته شود بین دو جمله باید از علامت کاما استفاده شود.

.If you went to bed earlier, you would not be so tired

برای خواندن مقاله جملات سوالی در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نکته:

توجه داشته باشید که اگر فعل To be را بخواهیم در جمله شرطی نوع دوم در If Clause بیاوریم فقط از Were استفاده میکنیم و از Was استفاده نمی کنیم.

البته Were از جهت گرامر درست می باشد و ممکن است به صورت غیر رسمی در فیلم ها بشنوید که از Was هم استفاده بشود ولی اگر میخواهید اصولی زبان را یاد بگیرید باید از فعل Were استفاده کنید.

جملات شرطی نوع سوم

گرامر زبان انگلیسیجملات شرطی نوع سوم بیان کننده یک حالت غیر واقعی برای گذشته هستند. یعنی اگر در گذشته کاری انجام می شد، میتوانست نتیجه دیگری داشته باشد و چون آن شرط صورت نگرفته است، نتیجه دیگری به دست آمده است.

در جملات شرطی نوع سوم، در قسمت جمله شرط از زمان گذشته کامل و در جواب شرط از افعال وجهی would / could / might به علاوه have و قسمت سوم فعل استفاده می شود.

.If you had studied more, you could have passed the exam

نکته:

در این نوع شرطی می توانیم در جمله اصلی به رویدادهای حال یا آینده نیز اشاره کنیم با این تفاوت که در جمله اصلی از ساختار شکل ساده فعل +would/could/might استفاده می کنیم.

.If I had been born in 1880, I surely wouldn’t be alive now

برای خواندن مقاله اسم مصدر اینجا کلیک کنید.

جملات شرطی ترکیبی

نوع آخر جملات شرطی در واقع ترکیبی از نوع دوم و سوم است. این جمله شرطی موقعیتی را در گذشته بیان می‌کند که اثر آن در حال مشخص می‌شود. در این نوع جملات، یکی از جملات شرط یا نتیجه در گذشته و دیگر در زمان حال رخ می ‌دهد.

.If I had eaten breakfast several hours ago, I would not be hungry now

خلاصه مقاله:

در این مقاله که از مباحث گرامر زبان انگلیسی بود، به مبحث جملات شرطی (نوع دوم و نوع سوم) پرداختیم و هر کدام را جداگانه توضیح دادیم

مقالات مرتبط:
  1. جملات شرطی (نوع صفر و نوع اول)
  2. ضمایر ملکی، انعکاسی و تاکیدی
  3. صفت های استفهامی در زبان انگلیسی
  4. صفت ها در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *