مقاله، مزایا و معایب

مقاله، مزایا و معایب

مقاله، مزایا و معایب

با سلام خدمت زبان آموزان گرامی امروز قصد داریم مقاله، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. ممکن است خیلی از افراد به خواندن مقالات علاقه نداشته باشند. درحالیکه یک مقاله با متن خوب می‌تواند به ما در پاسخ به سوالاتمان کمک بسیاری کنند و دانش ما را جلا بخشند. خیلی از مقالات کمک بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. هر چند یک مقاله خوب بسیار ارزشمند است ولی در این بین بعضی مقالات معایبی را هم در بردارند.

ابتدا باید بدانیم یک مقاله چیست؟

درواقع مقاله نوشته‌هایی است که نویسنده آن از زاویه دید خود به تجزیه و تحلیل یک موضوع می‌پردازد و حقایقی را روشن می‌سازد مقاله گفته می‌شود.

مقاله ها را به چند روش دسته بندی می کنند اما روش معمول آن دسته بندی بر اساس محتوای مقاله است. بنا بر این در این روش مقاله ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

مقاله، مزایا و معایب

مقاله پژوهشی:

مقاله ای است که یک محقق نتایج پژوهش خود را می‌نویسد و آن را به اشتراک می‌گذارد. یکی از منابع مهم علمی این مقالات هستند. در مجله‌های علمی نیز از این مقالات استفاده می شود. خیلی از تکنیک‌های زبانی در این مقالات نوشته شده‌اند مثل تکنیک سایه که توسط پروفسور الکساندر آرگیلیز ساخته شده است.

مقاله مروری:

در واقع مقاله مروری، مقاله ای است که درباره ی یک موضوع به بررسی تمام مقالات مربوط به آن موضوع می‌پردازد و در آخر یک جمع بندی از آن‌ها را ارائه می‌دهد. این مقالات یک دیدگاه کلی بسیار خوب درمورد یک موضوع خاص به افراد می‌دهند.

مقاله تحلیلی:

این نوع مقالات معمولا بر یک موضوع خاص متمرکز می‌شوند آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند. در این مقالات نکات ریز و درشت یک موضوع بیان می‌شود. در این مقالات نویسنده می‌تواند نظریه‌های قبلی را به شکلی دیگر بیان کند یا آنها را مورد تامل و تردید قرار دهد.

مقاله گرد آوری:

این نوع مقاله صرفا به گردآوری و انعکاس نظریه‌های مربوط به یک موضوع خاص می‌پردازد ولی نظریه جدیدی ارائه نمی‌دهد. تفاوت این نوع مقاله با مقاله مروری در این است که به ارزیابی تمام آثار قبلی یک موضوع نمی‌پردازد.

 

مزایا

در دنیای امروزه علم و دانش به سرعت پیشرفت می‌کند. افرادی هستند که بدنبال این پیشرفت‌ها می‌روند و می‌خواهند از آن‌ها سر در بیاورند. مقالات خوب یکی از منابع مهم هستند که تمام تجربیات و دانش افراد دیگر را به دیگران می‌آموزند. هر روزه مقالات بسیاری نوشته می‌شود و شما با خواندن آنها می‌توانید بروز باشید.

بسیاری از کار های رسانه‌ای، تدریس‌ها و سخنرانی‌ها بر اساس همین مقالات هستند که ارائه می شوند. مقاله خوانی و مقاله نویسی برای تمام دانشجویان و دانش آموزان مفید است. هر دانشجو می تواند با خواندن یک مقاله بر علم خود بیفزاید. دانشجو یا دانش آموز بعد از گذراندن تحصیلات عالیه مقالاتی را ارائه دهد و یه پیشرفت جامعه کمک کند. حتی فرد با نوشتن مقالات خوب می‌تواند در کشور یا حتی جهان نام و شهرت بسیاری بدست آورد. با نوشتن مقالات انگلیسی می‌توانید خیلی زیاد مهارت های خود را تقویت کنید. برای نوشتن یک متن خوب انگلیسی می‌توانید نکاتی که در این مقاله نوشته شده را مطالعه کنید.مقالات خوب

 

معایب

هر چند یک مقاله مزایایی دارد اما معایب آن هم کم نیست. اول اینکه یک مقاله ضعیف اشتباهات زیادی دارد. به هر مقاله‌ای نمی‌توان اعتماد کرد که ایا نوشته هایش واقعیت دارد یا خیر. مقاله‌ها در زمان انتشار آن‌ها بروز است و تا چند وقت دیگر قدیمی می‌شوند. بعضی مقالات پایه و اساس علمی ندارند و به خواننده مطالب غلط می‌آموزند. خواندن بعضی مقالات سخت است چون فونت ریز و نا‌خوانایی دارند.

 

جمع بندی مقاله:

در این نوشته درباره مقالات، مزایا و معایب آن صحبت شد. برای اینکه یک مقاله عالی و مفید را بخوانید باید آن‌ها را از سایت‌ها و منابع معتبر بدست بیاورید. با وجود معایب یک مقاله اما مزایای آن بسیار بیشتر است و خواندن آنها خیلی بهتر است. امیدوارم از مقالات مفید و بروز ما استفاده لازم را ببرید.

مقالات مرتبط:
  1. نکاتی در رابطه با ریدینگ آیلتس
  2. نحوه برنامه ریزی برای یادگیری زبان
  3. تعریف اسم در زبان انگلیسی و انواع آن
  4. نوشتن مقاله در بخش رایتینگ آیلتس

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *