شغل job تاجر Businessperson

یک شغل job مثل یک تاجر یا Businessperson

یک شغل مثل یک تاجر Businessperson

توی این ویدیو درباره شغل تاجر یا businessperson کردیم. اینکه این شغل job می‌تونه چقدر باحال باشه و به شما کمک کنه که پول بسازین. به‌به! چه شغلی چه دست گلی! در پست‌های قبلی درباره مشاغل دیگه صحبت کردیم، مثلا شغل کشاورزی در زبان انگلیسی. همچنین درباره پول و زبان انگلیسی حرف زدیم که توصیه می‌کنم ببینین.

یک businessperson کار‌های زیادی برای انجام داره بنابراین متناسب با این کار‌ها، مهارت‌های متنوعی هم نیاز داره تا بتونه شغل خوددشو مدیریت کنه. خیلی از ما این مهارت‌ها رو میدونیم اما وقتی داریم درباره شغل تجارت business صحبت می‌کنیم، شاید باورمون نشه که یک تاجر می‌تونه تا چه حدی چندمهارته باشه! از دانستن زبان انگلیسی که که برای تجارت از نون شب واجتره تا حسابداری و مدیریت پول.

مسئولیت‌های responsibilities:

شاید از واضح‌ترین کارهایی که یک تاجر انجام میده پول ساختنه یعنی make money و البته پول درآوردن earn money. البته مسلما مدت زمانی که ممکنه یک businessperson تاجر در در این شغل job کار کنه اصلا به چشم ما نمیاد. جایی می‌خوندم که کسی مثل ایلان ماسک بنیانگذار تسلا موتورز واقعی چیزی حداقل حدود ۱۶ ساعت در روز کار میکنه. خوب ما که نمی‌خوایم تاجرشیم شاید پس حداکثر ۸ تا ۱۰ ساعت در روز کار کنیم.

جالبه بدونیم این عادت کاری همه تاجر هاست. جک ما مدیر شرکت علی‌بابا، ثروتمندترین مرد چین هم همین شرایط رو داره. شعار خاصی بین این سوپر تاجران یا بهتر بگم سوپر کارآفرینان وجود داره و اون اینکه «ما روزی ۱۶ تا ۲۰ ساعت کار می‌کنیم تا مجبور نباشیم روزی ۸ ساعت کار کنیم!» جمله‌ای عجیب و قابل تامله. من که چند بار این جمله رو خوندم اما هنوز شک دارم فهمیده باشم 🙂  شما چی فکر می کنین؟ این جمله چه معنی داره؟

کار دیگه یک تاجر businessperson خرید و فروشه. buy خرید و sell یعنی خرید. خرید و فروش چی مثلا؟ خرید و فروش کالا و خدمات. کالا goods و خدمات services.

یک تاجر ممکنه کار صادرات و واردات انجام بده. کلا یک شغل جذابه، اینطور نیست؟ صادرات و واردات کالا، import goods و export goods. یک تاجر معمولا در یک شرکت کار می‌کنه. در یک کمپانی company. دقت کنید برای کلمه company از حرف اضافه at استفاده می‌کنیم. همچنین توصیه می‌کنیم مقاله انگلیسی ده شغل برتر پیشنهاد شده به دارنده‌گان مدارک زبان رو بخونین.

آنچه در این ویدیو گفتیم:

۱- صحبت درباره شغل businessperson

۲- مسئولیت‌های یک تاجر

مطالب مرتبط:

۱- داستان های انگلیسی (داستان سوپرمن )

۲- در انگلیسی چطوری در مورد سلامتی صحبت کنیم؟

۳- آزمون آیلتس IELTS Test مهارت مکالمه

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *