فیلم گری هوند Greyhound Film سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی

فیلم گری هوند Greyhound Film

فیلم گری هوند Greyhound Film

فیلم جنگ – اکشن گری هوند Greyhound Film معادل فارسی سگ شکاری به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. این فیلم که بر اساس رمانی موسوم به «چوپان خوب» ساخته شده است، رهبری کارآمد و موثر را به تصویر می‌کشد. داستان فرمادهی است که با گرفتن تصمیمات بهنگام و سخت نه تنها خدمه‌ای که به وی اعتماد کرده‌اند را از چنگال زیردریایی های دشمن نجات می‌دهد، بلکه موفق می شود در اولین ماموریت خود کاروان کمک‌هایی که برای ارتش متفقین علیه آلمان‌ نازی در حال عبور است را به ساحل نجات برساند. این مجموعه کمک‌ها برای رسیدن به ارتش متفقین می‌بایست از ناحیه‌ای بنام آتلانتیک عبور کند که آبراه متصل کننده قاره آمریکا به اروپا است. جنگ‌های صورت گرفته در این منطقه به جنگ‌ آتلانتیک شهرت دارد.

عشق و جنگ

فیلم با صحنه‌ای عاطفی بین زن و شوهری با روابط خانوادگی مستحکم شروع می‌شود که امید دارند شاید برای یک بار دیگر پس از یکدیگر رو ملاقات کنن. شوهر این خانم به تازگی ترفیع گرفته و حالا باید در اولین ماموریت خود کاروان کمک‌های استراتژیک آمریکا رو به ارتش متفقین در حال جنگ با هیتلر نازیست و متحدینش برسونه. شاید این دیدار دوباره تکرار نشه و در واقع یک خداحافظی ابدی برای فرمانده ما باشه. ترکیب عاطفه و عشق با استقامت و جنگ همیشه زیباترین فیلم ها و آثار رو به تصویر کشیده و شاید همین ویژگی از این مجموعه یک فیلم خانوادگی ساخته.

وقتی که هنگام به خاک یا آب سپردن همرزمانت احساس شرمندگی می‌کنی و هر لحظه آرزو میکنی کاش تو بجای اونها رفته بودی. نگاه‌های افسران و سربازان زیر دستت گاهی آنچنان تند میشه که فکر می‌کنی مسئول کشته شدن همه این آدم‌ها تو بودی. اینجاست که اگر به انتظارات پاسخ ندی، اگه با تصمیمات دقیق و درستت نشون ندی که لیاقت رهبری داری، دیگه کسی نمیمونه که بهت اعتماد کنه. همه فکر می‌کنن تو تنها برای خودت، جون و جیب خودت و اطرافیانت داری کار می‌کنی و هیچ توجهی به مردمی که با تو توی این سفر همراه شدن، پات وایستادن و برای دستوراتت خون دادن رو نداری.

تغییر در برداشت بیننده

این فیلم قلبت رو تپش وامیداره و هر بار زاویه دیدت رو به موضوعی تغییر میده. یکبار فرمانده بخاطر دستوراتش سرزنش میکنی و فحش میدی و یکبار از ابتکار عمل و تصمیماتش به وجد میای. این فیلم رو میتونین به اتفاق هم بصورت خانوادگی تماشا کنین و از اون لذت ببرین. فراموش نکنین هدف ما و شما تجربه سرگرمی و همراه یادگیری زبان انگلیسی است. شخصا از این فیلم واقعا لذت بردم و امیدوارم تماشای فیلم گری هوند Greyhound Film به شما هم سرگرمی بده و هم به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی تون کمک کنه.

داستان فیلم گری هوند Greyhound Film

اتحادی که بین کشورهای مخالف آلمان نازی و متحدینش تحت عنوان متفقین شکل گرفته وارد مرحله جدیدی از جنگ میشه. حاصل این اتحاد تشکیل ناوگانی موسوم به HX-25 میشه که از ۳۶ کشتی متفقین تشکیل شده. هم کشتی های بریتانیایی و لهستانی در این ناوگان حضور دارن و هم کشتی های آمریکایی و کانادایی. این ناوگان قراره راهی رو بسوی لیورپول باز کنه تا کمک‌های نظامی بتونن از یک راه امن بین قاره آمریکا و متفقین اروپایی اسکورت و جابه‌جا بشن. فرماندهی این ناوگان به افسری به نام ارنست کروس سپرده میشه. او اولین ماموریت خودش قراره با ناو گری هوند Greyhound ( سگ شکاری ) انجام بده. اسم این فیلم هم از همین نام گرفته شده.

ارنست از همسرش خداحافطی میکنه و راهی این ماموریت میشه. بنظر نمیرسه که این مامورت آنچنان سخت و پیچیده باشه چون ناوگان اسکورت و کشتی های تدارکات و لوجستیک از طریق هوا هم حمایت و اسکورت میشن. اسکورت هوایی کار رو برای محافظت همه جانبه از کاروان آسونتر میکنه و فرصت حمله کشتی‌ها و زیردریایی‌های دشمن رو از بین می‌بره.

بلک پست Black Pit کجاست؟

اما نه در نیمه راه آتلانتیک منطقه‌ای به نام بلک پیت Black Pit وجود داره. این منطقه بخاطر دوری بیش از حد و نرسیدن هواپیماها به اون بعلت تموم کردن سوخت نمی‌تونه اسکورت هوایی دریافت کنه. ناوگان ۳ روز رو باید بدون اسکورت هوایی طی کنه تا بتونه مجددا به منطقه پروازی برسه. پس بهترین فرصت برای زیردریایی‌های دشمن خواهد بود که به دور از توجه هواپیما‌های جنگی مسیر زیر اقیانوس رو طی کنن و ناوگان لوجستیک رو مورد حمله قرار بدن. کاپیتان کروس سه روز نفس‌گیر رو پیش رو داره. سه روزی که حتی می‌تونه سرنوشت جنگ رو به نفع آلمانها تغییر یده. تصمیمات سختی پیش رو داره و باید … .

اگه یه سرگرمی جذاب می‌خوان بهتر این فیلم  خانوادگی تماشا کنین و ازش لذت ببرین. البته نه فقط لذت که همراه اون به یادگیری زبان انگلیسی تون هم کمک کنین، چون این موضوع هدف مشترک ما و شماست. همچنین در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم گری هوند Greyhound Film یا سگ شکاری

در فیلم‌ های جنگ بیشتر مکالمات کوتاه و در قالب جملات دستوری است که از طرف فرمانده صادر می‌شود. دیالوگ‌ها طوری نوشته شده‌اند که بتونن قالب دستورات فرمانده کروس را نشون بدن. کوتاهی این مکالمات درک را برای بیننده آسانتر می‌کند اگر چه مکالمات بلندنتر که در شرایط و لوکیشن های متفاوت نوشته شده است را می‌توان تکمیل کننده این مکالمات کوتاه دانست. مجموع این ویژگی‌ها به ما که با هدف یادگیری زبان انگلیسی مشغول تماشا و لذت بردن از فیلم هستیم کمک می‌کند موثرتر بیاموزیم.

از دیگر نکات ژانر‌های جنگ، تطابق تصویر و گفتار است. فیلم گری هوند Greyhound Film یا سگ شکاری نیز از این قاعده مستثنا نیست. به محض اجرای یک مکالمه یا اکشنی رخ می‌دهد و یا مقدمات اجرای آن در فیلم به تصویر کشیده می‌شود. این ویژگی به بیننده کمک می‌کند تا معنای دیالوگ بین بازیگران را بهتر درک کند. حالا وقتی بیننده مثل ما هدف و انگیزه یادگیری داشته باشد ارزش تطابق تصویر و گفتار بهتر مشخص می‌شود. لهجه قالب فیلم آمریکایی است اگر چه که ترکیبی از لهجه‌های دیگر در مکالمات بین بازیگران فیلم دیده میشه. برای مثال می‌تونیم به مکالمه بخش پایانی فیلم بین فرمانده کروس و فرمانده بریتانیایی اشاره کنیم. از دیدن فیلم لذت ببرید …

 

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا خانوادگی تماشا کنید. از اونجایی که ژانر این فیلم ماجراجویی است، با تماشای فیلم گری هوند Greyhound Film ، سرگرمی و هیجان رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم خواهید داشت که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان انیمیشن می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

هم مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم گری هوند Greyhound Film ( سگ شکاری ) دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- کارتون حلقه گمشده The missing link Animation

۲- فیلم رابین هود Robin Hood Film

۳- ویدیو اصطلاحات و لغات زبان انگلیسی Cosmetic Surgery: Categories 3

۴- یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی (قسمت دوم)

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *