فیلم رابین هود Robin Hood Film سرگرمی یادگیری زبان انگلیسی English language learning entertainment our motto

فیلم رابین هود Robin Hood Film

فیلم رابین هود Robin Hood Film

فیلم عاشقانه – اکشن رابین هود( Robin Hood Film) به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. این فیلم داستان همان رابین هود شهر ناتینگهامه که برای مبارزه با فساد و ظلم حاکمان قیام می‌کنه، با این تفاوت که این بار رابین فیلم یه فرد ثروتمنده. نویسنده با پردازش قصه ماجراجویانه رابین هود به داستانی رمانتیک – اکشن، جلوه‌های جذابی رو به فیلم اضافه می‌کنه که نمی‌تونی اونو تا آخر دنبال نکنی و از اون لذت نبری!

ترکیب عشق و احساس با خشم و انتقام از نکاتی است که در فیلمنامه به‌ اون توجه شده. زبان انگلیسی بریتانیایی فیلم اصطلاحات و کلمات رایج قرن‌های هجده و نوزده میلادی با را دیالوگ‌ها ترکیب میکنه که هم به فیلم جذابیت بخشیده و باعث باورپذیرتر شدن داستان شده و هم ما رو در رسیدن به هدف مان کمک میکنه. هدف ما از دیدن این فیلم داشتن یک سرگرمی هدفمند یعنی یادگیری زبان انگلیسی همراه با لذت بردن از این یادگیری است.

بهتر است بدانیم که فیلم رابین هود (2018 Robin Hood Film) یک فیلم خانوادگی نیست و برای رده سنی بالای ۱۳ سال تولید شده. فیلم صحنه‌های مبارزه قهرمان یا بهتر بگوییم قهرمانان داستان رو با سپاهی خونخوار به رهبری sheriff (کلانتر) رو نشون می‌ده که برای گروه‌های سنی پایین‌تر توصیه نمیشه. از طرفی صحنه‌های رمانتیک فیلم هم خارج از درک این گروه‌های سنی است و براشون مناسب نیست.

وقتی می‌فهمی به تو و آرمان‌هات خیانت شده

مثل تمام مردها و زنان دلیر سرزمین ما ایران، تو هم برای دفاع بلند میشی. جونت رو کف دستت میگیری، از زن و بچه، پدر و مادر و دوسنتانت خداحافظی می کنی و میری تا جونت رو سد راه متجاوزین کنی. به هیچی جز کشورت فکر نمیکنی چون معتقدی وقتی کشوری وجود نداشته باشه دیگه خانواده، ملت و جامعه‌ای هم وجود نخواهد داشت. ترس رو به بازی می‌گیری و سر به سر شجاعت می‌ذاری. اما ناگاه یه اتفاق همه ستون‌هایی که برای آرمان‌هات ساختی رو به لرزه درمیاره! «عه یعنی من، برادرام و هموطنام رفتیم تا راه برای قدرتمندتر شدن دروغ‌گویان و طمایان هموار بشه! ما خون دادیم تا اونا در امواج این خون‌ها مروارید صید کنن و برای که پشتمون گذاشته بودیم قدرتمندتر بشن!» برای رابین هود (Robin Hood) فیلم ما همچین اتفاقی افتاد.

آرمان‌های فروریخته

رابین که البته بعد برای مخفی نگه داشتن صورت خود از هود hood استفاده کرد و به رابین هود مشهور شد، حتی فکرشو هم نمی‌کرد که دست قدرت روی همسرش هم معامله کرده باشه. تصورش رو هم نمی‌کرد که وقتی اون و دوستانش دارن برای کشورشون می‌جنگن، یکی مثل sheriff (کلانتر) پیدا مشه که آرامش و پیشرفت مردم و جامعه رو فلج می‌کنه، مردمو فقیر می‌کنه و عده‌ای خاص، به اصطللاح آقازاده رو اونقدر جری و گستاخ میکنه که از خرد کردن استخوان‌های سینه مادران، شکستن کمر پدران و خنددیدن به گریه‌های یتیمان هیچ ابایی نداشته باشن که هیچ، حتی به اون افتخار هم بکنن! داستان هیجان انگیر و جالب فیلم از همین‌جا شروع میشه. حس انتقام برای از دست دادن کشور، مردم و همسر! برخاستن و قیام کردن برای جلوگیری از فساد و ظلم حاکمان.

داستان فیلم رابین هود Robin Hood Film

بیشتر ما داستان فیلم رابین هود رو با کارتون اون دیدیم و شنیدیم. داستان روباهی که با استفاده از حقه‌های قشنگش از ظالمان پول میدزدید و بین فقرا تقسیم می‌کرد. پدر تاک و یه عده از مردم هم بهش کمک می‌کردن چون می‌دیدن وقتی رابین هست عده کمتری مجبورن روزی‌شونو توی سطل‌های زباله پیدا کنن. پدران کمتری از خجالت خونواده‌هاشون مجبورن توی خیابون بخوابن و یا حتی خودکشی کنن. رابین هود فریاد گرسنگانی شده بود که روی سر آقازاده‌ها هوار می‌شدن تا کمتر فقر گلوی مردم رو فشار بده.

فیلم رابین هود

توی فیلم رابین هود اوضاع به همین بدی که نه، حتی بدتر هم شده بود. کلیسا و مذهبیون به اسم مذهب داشتن بی‌پروا بر گرده مردم می‌تاختن. هر جا حاکم ستمگر کم میاورد نیروی شیطان رو در لباس مذهب به میدون می‌فرستاد و هر جا که نیاز می‌دید مردم رو سلاخی می‌کرد. جالب اینکه وقتی مردم از حاکم سوال می‌کردن که چرا اینطور شده، حاکم می‌گفت: «من در امور مملکت دخالتی ندارم، کشور دولت داره و مجریان دولت یعنی sheriff و دار و دستش باید جواب پس بدن.»

وقتی sheriff بدست رابین هود کشته شد، خیلی راحت حاکم یک مجری دیگه پیدا کرد که زاده‌ي عقده‌های زندگیش و تشنه قدرت بود. اونو به مردم معرفی کرد تا باز زین خواسته‌هاش بی الاغ نمونه. مردم هم زین و الاغ رو میدیدن و نه الاغ سوار رو. اونی که الاغ سوار رو میدید و به الاغ سوار اشاره می‌کرد به تشخیص کلیسا و طبق احکام مذهبی حکمش اعدام بود چون دشمن خدا تشخیص داده می‌شد. رابین هود باید چکار می‌کرد وقتی تمام کشور را افراد فاسد اداره میکردند و با تعصبات و مذهب مردم افکار شیطانیشون رو اجرا میکردن؟ اما قصه تغییر میکنه وقتی… .

بهتره این فیلم جذاب رو خودتون تماشا کنین. همانطور که گفتم این فیلم رو نمیشه خانوادگی دونست، چرا که برای افراد زیر  ۱۳ سال مناسب نیست. اما در عوض ما کارتون رابین هود رو هم به این بخش اضافه کردیم تا همه اعضای خانواده رو راضی کنیم. از دیدن فیلم لذت ببرین و به یادگیری زبان انگلیسی تون کمک کنین، چون این موضوع هدف مشترک ما و شماست. در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم رابین هود Robin Hood Film

زبان فیلم رابین هود Robin Hood Film ، زبانی انتقادی و ظلم ستیز است. البته صحنه‌های رمانتیک و احساسی آن رنگ دیالوگ‌ها و مکالمات بین بازیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این ویژگی علاوه بر زیباتر کردن داستان، گستره وسیعی از واژگان و عبارات انگلیسی آمیخته شده با عشق و احساس را به ما می‌دهد؛ بنابراین ارزش آموزشی فیلم بیشتر شده و گامی به سوی هدف ما یعنی یادگیری زبان انگلیسی همراه با لذت تماشای فیلم است.

لوکیشن‌های متفاوت فیلم بر درک بهتر مکالمه و دیالوگ‌ها اثر گذاشته و به ما بعنوان فراگیران زبان انگلیسی کمک می‌کند تا فهم عمیق‌تری از عبارات و واژگان زبان انگلیسی بدست آوریم. در انگلیسی با انواع مختلفی از لهجه‌های زبان روبرو هستیم که دو لهجه مهم آن بریتانیایی و آمریکایی است. لهجه فیلم رابین هود Robin Hood Film انگلیسی بریتانیایی است که خبر خوشی به علاقه‌مندان یادگیری این لحجه است. برای بهبود استفاده آموزشی از فیلم توصیه می کنیم مقاله «برنامه تقویت زبان انگلیسی با فیلم» را بخوانید.

 

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا بصورت خانوادگی تماشا نکنید. البته با تماشای فیلم رابین هود Robin Hood Film ، سرگرمی و هیجان رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم خواهید داشت که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان فیلم می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌ تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

هم مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم رابین هود Robin Hood Film دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- فیلم استخراج Extraction Film

۲- فیلم و انیمیشن علاءالدین Aladdin film and animation

۳- چطور در لیسینینگ listening آزمون آیلتس IELTS نمره بالاتر کسب کنیم؟ (بخش اول)

۴- چرا باید در آزمون اسپیکینگ آیلتس تماس چشمی خود را با ممتحن IELTS حفظ کنیم؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *