فیلم استخراج Extraction Film

فیلم استخراج Extraction Film

فیلم استخراج Extraction Film

فیلم اکشن – هیجانی فیلم استخراج Extraction Film به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. از ویژگی‌های شاخص این فیلم در درجه اول چندزبانه بودن و در درجه دوم صحنه‌های اکشن این فیلمه. در این فیلم بدنبال فیلمنامه و داستان قوی نباشید چون اساس ساخت فیلم‌هایی از این دست ایجاد صحنه‌های اکشن با هیجان بالاست.  جذابیت و هیجان صحنه‌های این فیلم آدمو میخکوب میکنه که بشینه و تا آخر فیلمو ببینه. فراموش نکنیم که هدف ما از دیدن این فیلم داشتن یک سرگرمی هدفمند یعنی یادگیری زبان انگلیسی همزمان با لدت بردنه، خصوصا که لذت همراه با هیجان هم باشه.

البته باید اضافه کنم که فیلم استخراج Extraction Film به هیچ عنوان یک فیلم خانوادگی نیست و حتی رده سنی خاص خودش یعنی بالای ۱۳ سال رو داره چراکه داستان فیلم عملیات نجات پسر یکی از قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر رو روایت میکنه که به دست گروه رقیب گروگان گرفته شده. بعضی از صحنه‌ها واقعا زدوخورد شدید دارن و بسیار خونین هستن بنابراین حواسمون باشه برای بچه‌ها فیلم مناسبی نیست.

حضور یک ایرانی

فارغ از صحنه‌های هیجان انگیز و البته هر ازگاهی بسیار خشن و خونین، نقش آفرینی بازیگر زن موفق ایرانی، خانم گلیشیفته فراهانی در این فیلم برای من بسیار جذاب بود. قرارگرفتن یک ایرانی در لول‌های جهانی، شکوفایی استعداد و توانایی‌ها و درخشیدن او در جهان برای ما ایرانیان همیشه غرورآفرین و دوستداشتنی است.

گاهی چیزی برای از دست دادن نداریم

حداکثر تلاش و قدرت انسان زمانی به ظهور میکنه که چیزی برای از دست دادن نداره. اونجاست که تصمیم میگیره تا مرزهای ناتوانی رو بشکنه و با تمام توان مبارزه کنه. البته بستگی به آدمش هم داره. بعضی آدم‌ها عاشق تسلیم شدن هستن. عاشق بهانه‌گیری، شاید برای این دسته از افراد این موضوع بهانه خوبی باشه تا زود دست از تلاش بکشن و تسلیم بشن. یادمه در کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی میخوندم که برای رسیدن به هدف فقط مشخص کردن هدف و داشتن برنامه کافی نیست باید یک عنصر دیگه بنام انگیزه هم داشته باشی.

مثال خیلی ساده این موضوع میتونه بحث رژیم گرفتن و لاغری باشه. همه ما دوست داریم خوش اندام باشیم. وقتی وارد جلسه‌ای میشیم توجه‌ مثبت همگان رو بخودمون جلب کنیم، همه به ما نگاه کنن و بگن «هی مرد، اجب اندام رو فرمی داری، چه هیکل توپی!». شاید بارها برای کاهش وزن، رژیم گرفیتم، به برنامه‌های تبلیغ قرص‌های لاغری زنگ زدیم و حتی به پزشک مراجعه کردیم، بارها به باشگاه رفتیم و برنامه‌های ورزشی مختلف رو امتحان کردیم چه اونایی که دوستامون بهمون پیشنهاد دادن و چه اونایی که مربی بهمون داده رو  … . اما نتیجه چی؟ هیچی! بعدِ یه مدت دست از تلاش کشیدیم و خسته و ناامید هم برنامه غذایی و هم برنامه ورزشی رو رها کردیم البته نه اینکه دور بندازیمش گذاشتیمش توی کشوی میزمون و یا یه جایی توی اتاق که شاید یه روز باز بریم سراغش.

انگیزه: حلقه مفقود

هم برنامه داشتیم و هم هدف اما انگیزه چطور؟ نه! حالا تصور کنین اگر پزشک بهمونه می‌گفت اگر این ۲۰ کیلو رو کم نکنی، یک ماه دیگه بیشتر زنده نیستی؟! حالا دیگه شرایط متفاوته. اونقدر این انگیزه قویه که می‌تونه ما رو صبح خیلی زود از رختخواب جدا کنه و هل بده بسوی پارک، ورزش و پیاده‌روی. وقتی چیزی برای از دست دادن نداری یعنی هدفت دیگه فقط هدف نیست همه چیز زندگیته. اون وقت تا سرحد مرگ جا برای تلاش هست. می‌خوای یا خودتو نجات بدی یا برای نجات عزیزانت کاری کنی. دیگه هر غیر ممکنی ممکن میشه.

در فیلم استخراج Extraction Film اهمیت انگیزه به وضوح به چشم میاد. تیلر ریک همین شرایط رو داشت دیگه مرگ یا زندگیش براش مهم نبود، بلکه تنها هدف مهمش نجات جون پسری بود که بهش اعتماد کرده بود. پسری که احساس پسربچه خودش رو در او زنده می‌کرد در حالیکه نتونسته بود برای پسرش کاری بکنه و اونو از مرگ نجات بده. یادتون نره هدف ما هم سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی، هر دو در کنار هم! فیلم‌‌ های بیشتر را می‌تونین در مجموعه  جذاب و خانوادگی سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی دنبال کنین.

داستان فیلم استخراج Extraction Film

عملیات نجات یک نوجوان بنام اوی مهاجان Ovi Mahajan به تیلر ریک (Chris Hemsworth) که یکی از افراد تعلیم دیده نیروهای ویژه استرالیا موسوم به SASR بوده سپرده میشه. سال‌ها در نیروی ویژه فعالیت کرده باشی و ورزیده نباشی! او از آمادگی جسمانی بسیار بالایی برخورداره و بنابراین این جور عملیات‌ها تقریبا براش مثل اب خوردنه. نیک خان (گلشیفته فراهانی) عملیات رو به تیلر اطلاع میده. وقتی این دو جزییات عملیات نجات یا همون extraction رو بررسی میکنن متوجه شرایط خاص اون میشن.

یک عملیات ویژه

این عملیات واقعا خاصه. از یک طرف کسی که گروگان گرفته شده، پسر یکی از بزرگترین کارتل‌‌های مواد مخدر هندوستانه که خوشبختانه دستگیر شده و در حال حاضر در زندانه. شاید اگر کسی مثل «طبر خان» رو میداشت که می‌تونست رشوه ۸ میلیاردی بهش بده به زندان نمی‌افتاد. بدلیل اختلافات پدر با یکی از قاچاقچیان مواد ساکن بنگلادش بنام اسیف، پسر گروگان گرفته میشه و به داکا منتقل میشه. استخدام یک فرد دیگه بطور همزمان و کنسل کردن قرارداد تیلر وسط عملیات یه مورد دیگه است. از طرف دیگه تصور کن اکثر نیرهای نظامی و انتظامی فاسد باشن و همه با هم به اتفاق تمام گنگسترها، مواد فروشا و خلافکارا برای یه آقازاده کار کنن. برای اسیف قاچاقچی. اونوقته که با همه شهر باید بجنگی. بدتر از همه ویژگی‌های خاص شهر داکا که عملیات صد برابر سخت‌تر میکنه. نمیدونم شما از داکا چقدر اطلاعات دارین.

داکا کجاست؟

داکا پایتخت بنگلادش با ۲۱ میلیون نفر جمعیت ششمین شهر پرجمعیت دنیا و از نظر وسعت نهمین شهر دنیاست. این شهر در خلیج بنگال واقع شده که به جز ویژگی تجاریش، یکی از مرطوب‌ترین و پرباران ترین مناطق دنیاست. نکته جالب اینکه شهر داکا با چهار رودخانه احاطه شده که راهی برای عبور و مرور، به غیر از استفاده از پل‌ها کشیده شده روی این روخانه‌ها نمیمونه. اگر بخوای از طرق خلیج به اونجا بری باید از کشتی و لنج استفاده کنی.

حالا تصور کنین توی این شهر پر جمعیتِ جزیره‌ای باشی و قرار باشه بیان نجاتت بدن. چه راه یا راه‌هایی برای فرار داری؟ تقریبا هیچ راهی! چون با بستن پل‌ها و مسدود کردن مسر خلیج دیگه هیچ راهی جز اینکه پرنده بشی نداری. اوی تو همچین جایی زندانی بود و بیچاره تیلر قرار بود از همچنین شهری اوی رو خارج کنه. شرایط بدتر میشه اگر همه نیروهای پلیس و ارتش، همه گنگسترهای شهر برای جایزه‌ ۱۰ میلیون دلاری که برای کشتنت گذاشته شده تلاش کنن.

خیانت

اینجاست که دیگه دوستتم فکر خیانت بسرش میزنه. هر جای دنیا حتی رومانی هم که باشی، توی هتل، تحت حفاظت اینترپل هم که باشی ممکنه کسی بیاد و سعی کنه از تراس اتاقت به پایین پرتت کنه. این روزا دیگه به هیچکی نمیشه اعتماد کرد. حتی به پلیس اینترپل. خیلی راحت می‌تونی بمیری در حالی که زنده هستی و یا زنده باشی در حالی که مردی. همه چی شیر تو شیر شده. تیلر باید با یکی از دوستان صمیمش هم سر این موضوع می جنگید. او … .

بهتره این فیلم جذاب رو خودتون تماشا کنین. همانطور که گفتم این فیلم به هیچ عنوان خانوادگی نیست و محدودیت سنی زیر ۱۳ سال داره. ازش لذت ببرین و به یادگیری زبان انگلیسی تون کمک کنین. تماشای این فیلم به ما کمک میکنه گامی به سوی هدف مون برداریم. در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم استخراج Extraction Film

زبان فیلم استخراج Extraction Film ، زبانی خشن و تند است. البته صحنه‌های احساسی و دوستانه هم در آن داریم که همین ویژگی علاوه بر زیباتر کردن داستان، گستره وسیعی از واژگان و عبارات انگلیسی آمیخته شده با احساسات مختلف را به ما می‌دهد. بنابراین بر ارزش آموزشی فیلم می‌افزاید. به یاد داشته باشید که بلافاصله این واژگان را به دفتر واژگان خود وارد کنید. از دیگر ویژگی‌های این فیلم، چند زبانی بودن آن است. فیلم در لوکیشن‌های متفاوتی شامل استرالیا، هندوستان و بنگلادش ساخته شده است و طیف متنوعی از بازیگران از جمله ایرانی، استرالیایی، هندی و بنگلادشی در آن ایفای نقش می‌کنند. در نتیجه با انواع مختلفی از لهجه‌های زبان انگلیسی روبرو هستیم که هر یک اثر یادگیری خود را دارند. برای بهبود استفاده آموزشی از فیلم مقاله «برنامه تقویت زبان انگلیسی با فیلم» را بخوانید.

 

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا بصورت خانوادگی تماشا نکنید. البته با تماشای فیلم استخراج Extraction Film ، سرگرمی و هیجان رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم خواهید داشت که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان فیلم می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌ تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

هم مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم استخراج Extraction Film دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- فیلم کارآموز The Intern Film

۲- فیلم و انیمیشن علاءالدین Aladdin film and animation

۳- انیمیشن داستانی چهار دوست

۴- قدم به قدم برنامه ریزی آیلتس

 

در کامنت‌ها بحث، مرور، تمرین و تکرار

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *