یادگیری واژگان زبان انگلیسی

یادگیری واژگان زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نحوه یادگیری واژگان زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تحلیل اجزای واژه

تحلیل اجزای واژگان وقتی زبان آموز با لغات نا آشنا روبه رو می شود کمک می کند آن واژه را بهتر به خاطر بسپارد. اگر شاگردان معنای ریشه ی لغات را بدانند، به احتمال زیاد کلمه ای را که شامل این اجزای لغت است، متوجه می شوند و برای تغییر زمان فعل بسیار کمک کنده است.

ایجاد طرح ساده ی لغاتیادگیری واژگان زبان انگلیسی

برای خیلی از زبان آموزان، به یاد داشتن معنای یک لغت از طریق کشیدن سریع یک طرح راحت تر است و این کار لغت را به چیزی که شخصاً برای شاگرد معنادار است، مرتبط می کند. و به این طریق واژگان را کد گذاری می کند. شاگرد هر لغت مقصد را در یک بافت جدید و آشنا اجرا می کند و به خاطر می سپارد.

از مثال استفاده کنید

اگر لغات را با مثال بیاموزید، با کاربردشان در جمله هم آشنا خواهید شد. یادگیری هر واژه با کمک مثال، بهترین و مؤثرترین روش آموزش لغات محسوب می شود. مثال لزوما یک جمله طولانی نیست بلکه می تواند تنها یک عبارت کوتاه باشد ولی در یادگیری بسیار موثر است.

روش کارگیری لغات مقصد

به کارگیری لغات مقصد روش دیگر را برای یادگیری معنای لغت فراهم می کند. وقتی شاگردان با به کارگیری لغات مقصد در تجربیات خود به چالش کشیده می شوند، شانس دیگری دارند تا معنای هر لغت را در سطحی خود متوجه شوند. این اجازه ی پردازش عمیق معنای هر لغت را می دهد.

ساختن فایل صوتی از واژگان

شما می توانید از معلم زبان یا دوستی که تسلط نسبی به واژگان زبان دارد بخواهید که از روی کلمات به همراه معانی آن ها با سرعتی آهسته بخوانند و شما یک فایل صوتی از صدای آن ها بسازید و با استفاده از هدفون، هر کجا که می روید به آن کلمات گوش بدهید و سعی کنید مانند آن ها تکرار کنید.

بعد از چند بار گوش کردن سعی کنید بلافاصله بعد از پخش آن کلمه از گوشی، معنی آن را جلوتر از گوینده بگویید. هرگاه توانستید بدون اشکال همه آن کلمات فایل صوتی را معنی کنید، قادر خواهید بود که آن فایل را از گوشی پاک کنید.

یادگیری واژگان زبان انگلیسیدفترچه لغات تهیه کنید

یک دفتر 100 برگ یا 200 برگ معمولی را بردارید و هر صفحه آن را به سه ستون تقسیم کنید. در ستون سمت چپ، کلمه انگلیسی، درستون وسط، مترادف یا متضاد آن کلمه به همراه معانی فارسی و در ستون سمت راست، مثالی از آن کلمه را در یک جمله بنویسید.

واژگان جدید را در مکالمات بکار ببرید

حال از دفترچه خود استفاده کنید و شروع به مکالمه زبان انگلیسی با همین واژگان جدید کنید و ببینید یادگیری شان چقدر ساده تر می شود. نکته مهم این است که اگر حین به یادآوردن لغتی، به مشکل برخوردید، و حتی اگر در دفترچه قدیمی تان بود، آن را در دفترچه جدید بنویسید، و برای خود یادآوری کنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله یادگیری واژگان زبان انگلیسی را آموختیم و چند راهکار مهم برای یادگیری بهتر را به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. توصیف یک فرد به زبان انگلیسی
  2. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است؟
  3. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم؟
  4. نحوه شروع یک زبان جدید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *