کتاب Listen Here

کتاب Listen Here و مشخصات آن

کتاب Listen Here

با سلام خدمت تمام همراهان سایت موسسه فرساد. از این که ما را همراهی می‌کنید بسیار خرسندیم. خب قبل از هر چیز اگر شما یک زبان پژوه باشید می‌دانید که مهارت Listening مهمترین مهارت زبانی است. تقریبا تمام زبان آموزان و حتی اساتید زیان این مهارت را بیشتر از بقیه تقویت می‌کنند. یکی از راه‌های بهبود مهارت Listening استفاده از کتاب است. کتاب Listen Here یکی از بهترین ومعتبر ترین کتاب‌های تقویت مهارت گوش دادن است.  با این کتاب شما همچنین تلفظ دقیق لغات زیان را یاد خواهید گرفت. در ادامه بحث مشخصات و ویژگی‌های این کتاب را با هم بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های و مزایا

کتاب Listen Here یکی از بهترین کتاب‌های تقویت مهارت Listening برای زبان آموزان سطح متوسط و زیر متوسط است. انتشارات معتبر کمبریج منتشر کننده این کتاب است. این کتاب هم می‌تواند به عنوان کتاب کمکی در کنار کتاب اصلی توسط اساتید آموزش داده شود. همینطور خود زبان آموز به صورت خود آموز توانایی یادگیری کتاب را دارد. به علت اینکه درس‌های این کتاب از سطح آسان شروع می‌شوند و به سطح سخت تر در مهارت Listeningدروس پایانی می‌رسند؛ پس بهتر است زبان آموز از ابتدای کتاب شروع به یادگیری کند.

یکی دیگر از مزیت‌های کتاب Listen Here با وجود اینکه لهجه اصلی آن برتیش است اما در تمارین و متن‌هایی که می‌شنوید از لهجه‌های امریکایی و استرالیایی نیز استفاده شده است. این امر باعث تمایز کتاب نسبت به بقیه‌ی کتاب‌های این موضوع می‌شود.

یادگیری این کتاب نه تنها مهارت Listening شما را تقویت می‌کند؛ بلکه با تمارین اضافی که در نظر گرفته شده تلفظ دقیق لغات زبان و همچنین مهارت Speaking شما را بهبود می‌بخشد

کتابی که معرفی کردیم برای زبان آموزانی که قصد آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس و همچنین (PET (Cambridge Preliminary English Test را دارند بسیار مناسب است.

مشخصات داخلی کتاب Listen Here

کتاب Listen Here دارای 28 درس است. در هر درس شما باید به دو فایل صوتی گوش دهید و تمارین خواسته شده را جواب بدید. هر درس شامل دو صفحه و هر صفحه مربوط به یک فایل صوتی است. در قسمت اول هر درس یک تمرین برای آشنایی شما با موضوع درس در نظر گرفته شده. سپس دو تمرین وجو دارد که بعد از گوش دادن به فایل صوتی آن درس به آنها پاسخ می‌دهید.

در صفحه بعد دو تمرین دیگر برای فایل صوتی دیگر وجود دارد که آنها را نیز پاسخ خواهید داد. بخش آخر که در بعضی دروس به عنوان Speaking Practice و یا در بعضی Pronunciation Practice وجود دارد مهارت Speaking  همینطور تلفظ دقیق لغات زبان را به شما آموزش می‌دهد. در آخر هر لغات زباندرس یک باکس تحت عنوان Listening Tip وجود دارد که نکاتی درباره‌ی مهارت Listening را به شما آموزش می‌دهد.

برای یادگیری بهتر زبان آموزان جواب تمامی تمارین و همچنین متن فایل‌های صوتی در انتهای کتاب آمده است. برای دانلود فایل PDF کتاب Listen Here انتهای مقاله را ببینید.

نقطه ضعف

در این که کتاب Listen Here یکی از بهترین‌ها برای تقویت مهارت Listening است شکی وجود ندارد. اما یک نقطه ضعف که می‌توان بر آن وارد کرد طراحی و عکس‌های آن است. در این کتای نه طراحی آن جذاب است و نه عکس‌های زیادی دارد. همانطور که می‌دانید داشتن طراحی جذاب به برقراری ارتباط بین زبان آموز و کتاب بسیار مهم است. همچنین وجود عکس‌های جذاب هم یادگیری را بهتر می‌کند و هم باعث بهتر شدن ارتباط خواهد شد.

خلاصه

در این مقاله به بررسی کتاب Listen Here و مشخصات آن و مشخصات آن پرداختیم. با یادگیری این کتاب تا سطح متوسط در مهارت Listening پیشرفت خواهید کرد. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب کتب مناسب کمک کرده باشد.

مقالات مرتبط

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *