کتاب (Tactics for Listening (Basic

کتاب (Tactics for Listening (Basic

کتاب (Tactics for Listening (Basic

مهارت Listening جزو چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است. حتی می‌توان گفت که مهمترین مهارت زبان است. به این دلیل می‌گوییم که مهارت Listening مهمترین است زیرا با تقویت آن می‌توانید دیگر مهارت‌های زبانی خود را نیز بهبود بخشید. راه‌ها و روش‌های گوناگونی برای یادگیری این مهارت زبانی وجود دارد. روش‌هایی مثل فیلم دیدن، گوش کردن به فایل صوتی و دیگر روش خواندن کتای‌های مربوط به مهارت listening است. کتاب (Tactics for Listening (Basic یکی از کتاب‌های معتبر و عالی برای این منظور است. در این مقاله ویژگی‌ها و مشخصات این کتاب را با هم بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های کتاب (Tactics for Listening (Basicمهارت زبانی

کتاب‌های Tactics for Listening دارای سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته است. در این مقاله ما کتاب (Tactics for Listening (Basic را بررسی می‌کنیم. اولین ویژگی این کتاب منتشر شدن آن توسط انتشارات معروف Oxford است. از دیگر مشخصات خیلی خوب کتاب این است که موضوعات آن مطالب روزمره زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

از مهمترین ویژگی‌های کتاب زبان آموزان با مشخصه intonation و همینطور stress به خوبی آشنا می‌شوند. این کتاب دارای 24 فصل است و هر فصل موضوع خاص و کلمات جدید خود را دارد.

ویژگی مهمتر این کتاب این است که لهجه آن American است. با اینحال از دیگر لهجه‌های زبان انگلیسی نیز استفاده شده تا زبان پژوه را با آن‌ها آشنا کند. همچنین در این کتاب به دیکته کلمات و طرز صیح بیان لغات توجه خاصی شده است. عکس‌ها و طراحی جذاب این کتاب به جذب زبان آموز کمک زیادی می‌کند.

نحوه یادگیری کتاب

در کتاب (Tactics for Listening (Basic بغیر از آموزش مهارت Listening مهارت Speakingشما را نیز بهبود می‌بخشد. همینطور مهارت‌های دیگر زبانی را نیز به طور غیر مستقیم تقویت می‌کند. در هر فصل 3 فایل صوتی وجود دارد که  آن‌ها را با دیسک مربوطه گوش می‌دهید. بعد از گوش دادن به هر فایل سوالات مربوط به آن را جواب می‌دهید تا به خوبی آن را فرا بگیرید.

بعد از اتمام سه فایل به قسمت Pronunciation می‌رسید. در این قسمت چند جمله را گوش داده و تکرار می‌کنید. همچنین یم باکس به نام Pronunciation Help وجود دارد که برای تلفظ بهتر عبارات و لغات زبانی به شما بسیار کمک می‌کند.

در قسمت بعدی که Dictation نام دارد املا و استرس و زیر و بم صدا را به خوبی به شما یاد می‌دهد. در این بخش شما به یک مکالمه گوش می‌دهید و در کتاب جای خالی‌هایی که قرار داده شده است را پر ‌کنید. سپس این مکالمه را با توجه به intonation و stress و همچنین accent با یک فرد دیگر تمرین می‌کنید.

در قسمت آخر برای تقویت مهارت زبانی Speaking بخشی به نام conversation قرار داده شده. در این بخش شما درباره‌ی یک موضوع خاص با دوست خود بحث کنید تا مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید.

کلام آخر

کتاب (Tactics for Listening (Basic جزو بهترین کتاب‌های تقویت مهارت Listening است. برای تقویت لغات زبان نیز می‌توانید کلماتی که جدید است را یادداشت و یادبگیرید. همینطور برای تقویت مهارت زبانی Writing برای هر موضوع یک متن را بنویسید. در انتهای مقاله فایل دانلود کتاب قرار داده شده است.

مقالات مفید

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *