راه های افزایش نمره READING

راه های افزایش نمره READING در آزمون IELTS

راه های افزایش نمره READING در آزمون IELTS

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه زبان فرساد، امروز نیز همراه ما باشید با مقاله “راه های افزایش نمره READING”

يكى از بهترين شيوه هاى بهبود نمره ريدينگ  در آزمون آیلتس زبان انگلیسی و در عین حال رایتینگ و اسپیکینگ، خواندن مدخل هاى وب سايت ويكي پدياى انگليسى است:

1. موضوعات رايتينگ و اسپيكينگ آزمون آیلتس كتابهاى كمبريج ٧،٨،٩،١٠ ( در هر كتاب ٦ موضوع تسك دو رايتينگ و ٤ موضوع تسک کارد اسپيكينگ: جمعا ٢٤ موضوع رايتينگ و ١٦ موضوع اسپيكينگ ) را در ويكي پيدياى انگليسى جستجو كنيد.(توجه فرماييد كه تقریباً تمامى موضوعات آيلتس به همين تم ها محدود مى شوند) .

2. پس از يافتن صفحه مورد نظر فقط به خواندن دو پاراگراف زبان انگلیسی اول متن بسنده نماييد.راه های افزایش نمره READING3.  سپس با استفاده از ديكشنرى انگليسى به انگليسى واژگان زبان انگلیسی و بخصوص كالوكيشن هاى زبان انگلیسی مرتبط  به موضوع راچك نموده و فيش نويسى كنيد.
4.  سعى كنيد خود را موظف كنيد در تمامى رايتينگ ها آزمون آیلتس و اسپيكينگ ها آزمون آیلتس از واژگان زبان انگلیسی و كالوكيشن هاى مرتبط زبان انگلیسی  استفاده كنيد.
اگر این کار را در زمان درست و به صورت عمیق و با حوصله انجام دهید، بهبود قابل توجهی در نمره ريدينگ خود در آزمون آیلتس (تا یک و نیم نمره)  مشاهده خواهید کرد.  در ضمن نمره واژگان زبان انگلیسی  و كالوكيشن خود برای رایتینگ آزمون آیلتس  و اسپیکینگ آزمون آیلتس را نیز افزایش داده‌اید.

نکات

نکته یک: توجه فرمایید که تمرین فوق هم برای ماجول آکادمیک  آزمون آیلتس و هم جنرال آزمون آیلتس سودمند است.

 

نکته دو: ارتباط مستقیمی میان بالا بودن دانش عمومی general information  و نمره ريدينگ آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک ، یافت شده است و قابل ذکر است که ویکیپدیا انگلیسی یکی از بهترین منابع افزایش GI است

نکته سه: یکی از چالش‌های آزمون آیلتس، کم بودن وقت آن است که برای سنجش درک سریع شما از مطالب و پاسخ به موقع به سوالات طراحی شده است. برای اینکه بتوانید به همه سوالات جواب دهید، باید مهارت تندخوانی را در خود بهبود دهید. تندخوانی یعنی باید از مهارت اسکن سریع مطالب برخوردار باشید و همچنین کلمات کلیدی را یادداشت کنید.

راه های افزایش نمره READING

نکته چهارم: وظیفه شما در بخش Reading فقط این است که پاسخ سوالات را پیدا کنید. طراحی اغلب سوالات هم به این صورت است که توانایی شما را در پیدا کردن سریع پاسخ در میان متن و بعد درک آن قسمت، می‌سنجد. بنابر این سعی نکنید کل متن را متوجه شوید.

نکته پنجم: اگر به شکل مرتب تمرین نداشته باشید، نمی‌توانید مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید. با تمرین زیاد می‌توانید به تدریح بر انواع سوالات مسلط شوید و درک مطلب عمومی خودتان را افزایش دهید. بنابراین تمرین زیاد همیشه جواب می دهد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد راه های افزایش نمره READING در آزمون آیلتس صحبت کردیم و روش ها و نکات قابل توجهی را برای افزایش نمره ازمون آیلتس بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است ؟
  2. نحوه شروع یک زبان جدید
  3. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟
  4. 11 نکته برای تقویت مهارت نوشتاری زبان

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *