فواید یادگیری زبان بعنوان زبان دوم

فواید زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم

فواید زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم

یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های دنیا زبان انگلیسی می‌باشد. این زبان مهم در بسیاری از کشورهای دنیا انتخاب اول یادگیری بعنوان زبان دوم است. در بیشتر بدون شک میدانید که این زبان فواید زیادی دارد‌. با این حال فکر نمیکنم بسیاری از این فواید خارق العاده را بدانید. در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می کنند‌.  در این مقاله ما قصد داریم شما را با این فواید خارق‌العاده بیشتر آشنا کنیم.

« زبان انگلیسی یک قدرت است، یک مهارت است. »

در بسیاری از مسائل شاهد برتری اشخاص بخاطر تسلط به زبان انگلیسی بوده‌ایم. در مذاکرات، قراردادها، بین افراد خانواده، در سخنرانی‌ها و … . آنان که زبان انگلیسی می‌دانند اعتماد به نفس بیشتری دارند. دسترسی آنها به دانش و انواع ویدیوهای آموزشی روز دنیا بیشتر است. اطلاعات آنها از است. دیگران بیشتر به کمکشان نیاز دارند و آنها کمتر به دیگران نیازمندند. در دستبابی به این مهارت مقالات زیادی روی سایت قرار گرفته است. از جمله این مقالات، مقاله « شش استراتژی کاربردی برای مکالمه زبان انگلیسی اثربخش » است که توصیه میکنیم بخوانید.

فعال شدن ذهن

یکی از فواید زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم این است که ذهن را فعال می‌کند . مهم نیست از چه سنی شروع به یادگیری می‌کنید اما این را بدانید که از هر سنی که شروع کنید ذهن با یادگیری زبان جدید دچار تغییرات شده و یک ورزش فوق العاده برای مغز خواهد بود. چرا‌‌که با یادگیری مداوم کلمات و جملات ذهن درگیر میشود . در نتیجه بعد مدتی متوجه میشوید به لحاظ ذهنی فعال‌تر، هوشیارتر و قدرتمند‌تر هستید.

پنجره‌ای رو به فرصت‌ها

یکی دیگر از فواید تسلط بر این مهارت این است که فرصت‌های شغلی بهتر و بیشتر در اختیار ما قرار میدهد‌.

زبان انگلیسی تنها زبان موجود در دنیا نیست. اما اکثر کشورهای دنیا، تقریبا 175 کشور به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. در اکثر کشورها داشتن این مهارت بویژه مهارت گفتاری، اولویت اول بیشتر فرصت‌های شغلی است. اگر دنبال فرصت‌های شغلی بهتر و بیشتری هستید یادگیری این مهارت را فراموش نکنید .

کسب و کار‌، علم و اینترنت

فراموش نکنیم زبان انگلیسی در کسب و کار، علم و اینترنت اهمیتی انکار ناپذیر دارد. شما را به دیدن ویدیوی جذاب « پول و زبان انگلیسی » دعوت می‌کنیم.

طبق تحقیقات صورت گرفته، اکثر کمپانی‌ها افرادی را برای کار سودمند میدانند که توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارا باشد‌. امروزه این توانایی بعنوان یک بخش جدایی ناپذیر در هر کسب و کار محسوب می‌شود .

فواید-یادگیری-زبان-2زبان علم

دنیای علم هم از اصطلاحات و لغات انگلیسی جدا نیست . بطوریکه همواره واژه های جدیدی در فرهنگ لغات علمی قرار می‌گیرد . محتوای قرارگرفته شده بر روی اینترنت نیز به زبان انگلیسی می‌باشد‌. اگر می‌خواهید از مزیت‌های خاص آن بهره‌مند شوید چاره ای ندارید جز تسلط به این مهارت.

« طعم متفاوت سفر به اقصی نقاط جهان را بچشید. »

با دانستن این مهارت می‌توانید به بیش از 50 کشور دنیا سفر کنید‌. در اکثر شهرهای اروپایی زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم و غیر رسمی بسیار رواج دارد. بطوریکه توریست‌ها از آن برای ارتباط با شهروندان استفاده میکنند. خریدی با تخفیف، پیدا کردن آدرس، حل مشکلات مربوط به سلامتی، دوست‌یابی همه و همه وابسته به یادگیری این مهارت است.

تحصیل در بهترین مدرسه‌ها و دانشگاه‌های دنیا

تحصیل در بهترین مدرسه ها و دانشگاههای دنیا. اگر دوست دارید در یکی از دانشگاه‌های معروف دنیا از قبیل هاروارد‌، اکسفورد‌، کمبریج و … تحصیل کنید، دانستن زبان انگلیسی جز ضروریات خواهد بود. البته این شامل کلیه دانشگاه‌ها و موسسات علمی می‌شود. یعنی به جرات می توان گفت حتی دانشگاه‌های ناشناخته نیز اصرار بر این مهارت دارند. حتی قبل از آن، در مراحل اولیه نیز داشتن این مهارت ضروری است. برای پیدا کردن استاد، ارائه پروپزال و کلن وب گردی برای پیدا کردن دانشگاه مناسب به آن نیاز داریم.

نویسنده شدن

نویسنده بهتری خواهید شد‌. هرچه بیشتر بنویسید با ریزه‌کاری‌های زبان بیشتر آشنا خواهید شد.

لذت بردن از ادبیات کلاسیک و فیلم های زبان‌اصلی

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان، لذت بردن از ادبیات کلاسیک و فیلم‌های زبان اصلی است‌.  دراکثر فیلم‌ها و کتاب‌ها در مورد مسائل روز صحبت‌های جالبی میشود که فقط  با یاد‌داشتن زبان میتوانید متوجه موضوع مورد نظر شوید.

مهاجرت کردن

زبان انگلیسی کلید مهاجرت به خارج است‌. برای مهاجرت کردن چه به کشوری انگلیسی‌زبان و چه غیر انگلیسی‌زبان، دانستن زبان جز ضروریات خواهد بود‌. در صورتی که نتوانید انگلیسی صحبت کنید در پیدا کردن شغل با محدودیت‌های زیادی روبرو خواهید بود. چاره‌ای نخواهید داشت جر اینکه به کارهایی با درآمد کم راضی شوید.

آنچه در این مقاله در‌باره فواید یادگیری زبان چنین گفتیم:

  • فعال کردن ذهن
  • پنجره فرصت‌ها
  • یک قدرت
  • کسب و کار‌، علم و اینترنت
  • طعم شیرین سفر
  • تحصیل
  • دانش‌نویسندگی
  • لذت استفاده از منابع اصلی: کتاب، مقالات، فیلم زبان‌‌اصلی و …
  • مهاجرت

دانستن زبان انگلیسی کمک شایانی به پیشرفت شما می کند. طوریکه احساس می کنید جهان در دسترس‌تر است. با دانستن این نکات امیدواریم دیدگاه بهتری نسبت به اهمیت آن پیدا کرده باشد. رویای یادگیری زبان انگلیسی‌ دستبافتنی‌تر از آن است که به نظر می‌آید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *