نکات گرامری

نکات گرامری اسامی که باید در نوشتار و گفتار رعایت کنید

نکات گرامری اسامی

برای نوشتن یک مقاله انگلیسی و یا داشتن مکالمات انگلیسی خوب در وهله اول شما باید نکات گرامری پایه را یاد داشته باشید. موضوع نوشتار یا مکالمات شما فرقی نمی‌کند چه درباره آب و هوا باشد،چه فیلم یا سریال و یا هر موضوع دیگری. زمانی که گرامر شما درست باشد مفهوم را به خوبی به مخاطب خود می رسانید. شاید شنیده باشید که گرامر در مکالمات اهمیت زیادی ندارد اما در همه‌ی موقعیت‌ها اینطور نیست.

اسم ها،ضمایر و حروف تعریف

اسم‌های خاص و عاممکالمات انگلیسی

در زبان انگلیسی اسامی خاص و عام داریم( برای شناخت بهتر اسامی و انواع آن اینجا کلیک کنید). اسم‌های خاص معمولًا اسم اشخاص،اماکن و یا اشیای مشخص است. اسامی خاص مثل: India, White House, John

دیگر اسامی اسم‌های عام هستند مانند:book, laptop, television

در نوشتار باید به این نکته توجه کرد که حروف اول اسامی خاص با حرف بزرگ نوشته می‌شوند. همینطور قبل از این اسامی از a/an استفاده نمی‌شود.

اسم های جمع قابل شمارش و بی قاعده

نکته دیگر از نکات گرامری درباره اسامی جمع قابل شمارش یا جمع بی قاعده  است. ما می‌توانیم اسامی قابل شمارش مفرد را جمع ببندیم اما بی قاعده‌ها جمع بسته نمی‌شوند. برای جمع بندی اسامی قابل شمارش مفرد از s/es استفاده می شود مانند:
Chairs, players, buses
اسامی جمع بی قاعده شکل نوشتاری به خصوصی دارند و چیزی به اوا یا انتهای آن‌ها اضاف نمی‌شود. تنها راه یادگیری اسامی جمع بی قاعده به خاطر سپردن آن‌ها است. بعضی از این اسامی در ذیل آمده است:
Children, tooth, people, feet

این نکته هم در مکالمات انگلیسی و هم در نوشتار تاثیر دارد.

ضمایر

ضمایر کلماتی هستند که به جای اسم به کار می روند مانند  …& him,his. نکته قابل توجه در مورد ضمایر این است که باید به جای اسامی که قبلًا گفته شده یا نوشته شده است استفاده شوند. برای نمونه در جمله I call him باید در جملات قبل معلوم باشد که him چه کسی است. نکته دیگری که باید مدنظر باشد این است که ضمیر به کار رفته نباید موجب سر درگمی خواننده شود و فاعل آن کاملًا مشخص شده باشد. به عنوان نمونه در جمله Tommy sees Charlie after his class به علت اینکه هر دو اسم مفرد مذکر هستند پس مشخص نیست که ضمیر his به چه کسی برمی‌گردد. برای درست شدن این جمله می‌توان آن را به صورت زیر نوشت:

After Charlie’s class, Tommy sees him.

حروف تعریفنوشتار

حروف تعریف دو نوع هستند. حرف تعریف معین (The) و نامعین (a/an).حرف تعریف معین باری اسامی استفاده می‌شود که مشخص هستند و حداقل یک بار در مکالمه یا متن استفاده شده است. درحالی که حروف نامعین برای اسامی نامشخص به کار گرفت همی‌شود و برای اولین بار در متن یا مکالمه استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که از حروف a/an با توجه به حرف اول کلمه استفاده می‌شود. برای استفاده از این حرف تعریف باید به بی صدا یا صدا دار بودن کلمات توجه کنیم. اگر حرف اول کلمه صدا دار باشد از an و اگر بی صدا باشد از a  استفاده می‌کنیم. تلفظ کلمه هم در این مورد تاثیرگذار است. برای مثال کلمه hour با اینکه حرف اول آن بی صدا است اما با توجه به تلفظ، حرف تعریف an را به کار می‌بریم.

خلاصه

در این مقاله چند نکته از نکات گرامری را که مربوط به اسم‌ها، ضمایر و حروف تعریف است را برای شما بازگو کردیم. با یادگیری این نکات به راحتی با انگلیسی زبا‌ها صحبت کنید و متن‌های صحیحی را بنویسید. در مقالات بعدی نکات گرامری درباره افعال و صفات را نیر برای شما خواهیم گفت.

دیگر مقالات مرتبط

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *