دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه یادگیری واژگان زبان انگلیسی

دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه درس به درس

در دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه چه خواهیم یافت؟

از محبوب‌ترین کتاب‌های واژگان، کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی است. در اینجا دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه بصورت درس به درس در دسترس شما قرار داده شده است. اما قبل از شروع این کتاب حتما مقاله « ۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی » را ببینید.

کتاب 504 از 42 درس تشکیل شده است، در هر درس 12 واژه جای گرفته است. پس از تلفظ و تعریف واژه 3 مثال برای آن واژه قرار داده‌شده تا کاربر با جایگاه و معنای مختلف آن در جمله آشنا شود. پس از واژگان 12 گانه هر درس، متنی کوتاه با موضوعات عمومی و داستانی طراحی شده است. کلمات درس به صورت برجسته شده (Bold) در متن مشخص‌شده‌اند. کلمات ستاره‌دار نیز کلماتی هستند که در درس‌های قبلی آموزش داده‌ شده‌اند. سپس تمرین‌هایی جهت تکرار و تثبیت واژگان هر درس وجود دارد. اگر بصورت آنلاین قصد خواندن این را دارید به سایت « memorise.com » مراجعه کنید.

در دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه چه خواهیم یافت؟

 

چه کسانی کتاب 504 را بخوانند؟

اگر چه این کتاب کم و بیش از منابع آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری است اما فراگیری واژگان آن برای زبان‌پژوهان کار طاقت‌فرسایی بوده و هست. لذا جهت یادگیری آسان‌تر واژگان کتاب 504 کدهایی ساخته شده است اما این کدها کمتر در به خاطر آوردن واژگان در نوشتار و گفتار کاربرد دارند چرا که در جایگاه منفعل (passive) حافظه جا گرفته‌اند . برای فعال کردن (Activate) واژه می‌بایست واژه را با واژگان همراه و البته با تلفظ آن یاد گرفت. شناخت نوع کلمه (noun, adjective,……) نیز در این فعال‌سازی اهمیت دارد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در دیگر مقالات اموزشی دنبال کنید.

در این مجموعه تلفظ واژگان هر درس به همراه نحوه بیان (intonation) مثال‌های مربوط به هر واژه قرارگرفته‌اند. فایل PDF کتاب (504) نیز در کنار فایل صوتی می‌تواند به فراگیری دیداری در کنار شنیداری کمک کند. چنانکه در مقالات قبلی گفتیم درگاه فراگیری زبان گوش است. فایل صوتی هم چنین راه آسانی برای مرور و تکرار واژگان در اوقات فراغت و حتی بلااستفاده (مثل رانندگی خرید، قدم زدن و…) است.

با این وجود چنین به نظر می‌رسد که واژگان این کتاب در انگلیسی عامیانه چندان کاربرد ندارد و بیشتر در مقالات و متون بکار می رود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

5 دیدگاه برای “دانلود رایگان فایل صوتی کتاب 504 واژه درس به درس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *