۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی ways increase English vocabulary

۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی

 ۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی

آیا می‌دانستید با پیشرفت تکنولوژی، ۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی داریم که بطور موثری به بهبود دایره واژگان شما کمک می کند؟ و یا می‌دانستید افزایش دایره لغات انگلیسی در فراگیری زبان انگلیسی تا چه اندازه‌ای میتواند موثر باشد ؟

آنچه مثل روز روشن است:

 زبان انگلیسی یک زبان جهانی می باشد . با افزایش رقابت در دوره ارتباطات نیاز به یادگیری این زبان بیشتر احساس می شود . هرچه دانش لغوی بالایی داشته باشید احتمال پیشرفت و موفقیت شما در کسب و کار بیشتر است . همچنین امکان برقراری ارتباط با دیگران برای شما سهل تر خواهد بود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید حال برای افزایش دانش لغوی خود چیکارهایی را می توانیم انجام دهیم؟ در این مقاله ما سعی کردیم چند نکته ظریف برای افزایش این مهارت برای  شما زبان اموز عزیز ارائه دهیم که در ادامه بحث به آن خواهیم پرداخت .

 ۱۰ روش افزایش دایره لغات انگلیسی

۱۰ روش افزایش دامنه واژگان

روش های قدیمی‌تر

یکی از این راههای افزایش دانش لغوی استفاده از فرهنگ لغات می‌باشد . استفاده از فرهنگ لغات درک صحیحی از کلمه در اختیار شما زبان اموز عزیز قرار میدهد.

۱- خواندن داستان های انگلیسی چه بصورت نرم افزاری و یا چه بصورت کتاب می تواند دانش لغوی شما را افزایش دهد .

۲- لغات جدید و فرم ها ی مختلف آن  (فعلی،اسمی،صفت)  را همراه جمله مرتبط با ان را یادداشت کنید تا درصورت لزوم به ان مراجعه کنید.

۳- برای هر لغت یک مترادف یاد گیرید که در صورت فراموشی از لغات جایگزین استفاده کنید.

۴- در یادگیری لغات شما می توانید برای هر لغت یک ارتباط شخصی و مفهومی پیدا کنید. این کار باعث یادگیری بهتر لغات در ذهن مخاطب میشود .

۵- یادگیری لغات در قالب متن در بخاطر سپاری لغت کمک شایانی می کند .هیچ گاه لغات را بصورت فهرست وار و یا منفرد یاد نگیرید چون این کار موثر نخواهد بود .

روش های جدیدتر

۶- واژگان را در قالب عبارات و کلمات همراه فرا بگیرید. تا می‌توانید Collocation بخوانید. کتاب Collocation in use یکی از بهترین منابع افزیش دامنه واژگان است. 

۷- لغات رادر قالب بازی هایی از قبیل word to word یاد بگیرید.این بازی به شما کمک می کند  که ارتباط بین کلمات از قبیل مترادف یا متضاد و … را پیدا کنید .

۸- دیدن فیلم ها به زبان انگلیسی نیز دانش لغوی و تلفظی و شنیداری شما را افزایش میدهد .

۹- نرم افزارهایی مختلفی برای داستان و همچنین لغات وجود دارند مانند نرم افزار داستان انگلیسی و A Word A Day که می توانید بر روی گوشی خود نصب کنید.این نرم افزار هروز لغات جدیدی را روی صفحه گوشی شما نشان می دهد.

۱۰- با درست کردن یک دفتر واژگان انگلیسی به افزایش دامنه واژگان خود کمک کنید. با  این روش می توانید حداقل روزانه پنج تا هفت لغت را فرابگیرید. لغات را با صدای بلند تمرین کنید و با آن ها یک جمله یا داستان بسازید .

موارد ذکر شده در بالا کمک قابل توجهی به شما در یادگیری لغات می کند امیدوارم که با بکارگیری این موارد از دانش لغویی بالایی برخوردار شوید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *