نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس 8 tips on IELTS listening

نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس

نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس که بسیار مهم است را بررسی کنیم، با ما همراه باشید. بخاطر داشته باشید قبل از اینکه وارد ازمون آیلتس شود باید مهارت listening را تقویت کرده باشد.

فرمت کلی آزمون لیسینیگ

این قسمت از آزمون شامل 30 دقیقه از کل آزمون است. مدت زمان آزمون لیسینیگ برای هر دو نوع آزمون آیلتس یعنی آکادمیک و جنرال یکسان می باشد. در آزمون لیسینیگ چهار بخش وجود دارد. شما تنها یک بار صدای ضبط شده را می شنوید که در آن از انواع صداها و لهجه های بومی استفاده شده است.نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس

بخش اول: شامل مکالمه ای دو نفره است که در یک موقعیت روزمره ی اجتماعی تهیه و تنظیم شده است. به عنوان مثال مکالمه در رابطه با محل اقامت و…

بخش دوم: شامل یک مونولوگ در یک موقعیت روزمره ی اجتماعی تنظیم شده است. مانند سخنرانی درباره ی امکانات محلی یا مقدمات و تدارکات پذیرایی در یک کنفرانس و …

بخش سوم: شامل یک گفتگوی حدودا چهار نفره است که در یک موقعیت آموزشی تنظیم شده است. مثلا استاد دانشگاه و دانشجویی در رابطه با تکلیف درسی در حال گفتگو هستند و یا گروهی از افراد در حال برنامه ریزی روی یک پروژه می باشند و …

بخش چهارم: شامل یک سخنرانی می باشد.به عنوان سخنرانی یک استاد در دانشگاه و…

چند نکته مفید برای آمادگی در بخش لیسینینگ آیلتس

در ابتدای هر بخش، قبل از اینکه دستگاه شروع به خواندن کند سوالات مربوط هر بخش را با دقت بخوانید این کار به شما کمک می کند تا نوار را دنبال کرده و پاسخ ها را شناسایی کنید تا در حین گوش دادن گیج نشوید و تمرکز داشته باشید.

پس از اتمام هر بخش بهتراست نگاهی به بخش بعدی داشته باشید و سوالات بخش بعدی را بخوانید تا اینکه نگران آخرین بخش باشید.

به محدودیت کلمات توجه داشته باشید. اگر آنجا دستورالعملی وجود دارد بیشتر از دو کلمه استفاده نکنید. بیشتر از دو کلمه نوشتن به این معنا خواهد بود که شما هیچ نمره ای دریافت نخواهید کرد حتی اگر تعدادی از کلماتتان درست باشد.

توجه

نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتسممکن است از شما خواسته شود که کلماتی را که در نوار اسپل شده است را بنویسید برای انجام این کار شما باید الفبای انگلیسی و نحوه ی تلفظ هر کدام را بخوبی بدانید برای مثال حرف W بصورت دابل یو تلفظ می شود.

گاهی اوقات شما لیستی از گزینه ها را در آیلتس دارید تا از میان آن ها گزینه ای را به عنوان پاسخ نهایی انتخاب کنید. پاسخ های ممکن، ممکن است بصورت الفبا نه بصورتی که شما آن ها را می شنوید لیست شده باشند.

اگر سوالاتی وجود دارد که شما نمی توانید به آن ها پاسخ دهید از آن ها بگذرید و به سوال بعدی بروید. این کار به شما کمک می کند که آرام و مثبت باقی بمانید. در پایان به آن سوالات برگردید البته اگر زمان دارید و مجدد به آن ها پاسخ دهیم.

بعد از پایان آخرین بخش آزمون شما ده دقیقه وقت دارید تا پاسخ هایتان را از جزوه لیسینیگ به پاسخنامه منتقل کنید. ازاین اشتباه دوری کنید و در بین دو بخش پاسخ ها را به پاسخنامه منتقل نکنید چرا که ممکن است اطلاعات مهم بخش بعدی را از دست بدهید و نتوانید تمرکزکنید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله نکاتی در رابطه با لیسینینگ آیلتس صحبت کردیم و توصیه هایی را برای آمادگی بیشتر در آزمون را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی
  2. چگونه تلفظ زبان انگلیسی خود را بهتر کنیم ؟
  3. یادگیری حروف با صدا و بی صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می کند ؟
  4. جام جهانی و کالوکیشن های مربوط به کلمه GOAL

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *