انواع سوالات نوشتاری ایلتس جنرال

انواع سوالات نوشتاری آیلتس IELTS جنرال General Training

انواع سوالات نوشتاری آیلتس IELTS جنرال General Training

آیلتس IELTS جنرال General یا آکادمیک Academic ؟ تفاوت سوالات نوشتاری آیلتس جنرال با اکادمیک چیست ؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس IELTS را دارید، اول از همه باید بدانید که چرا می‌خواهید در این آزمون نسبتا گران قیمت شرکت کنید. در آزمون‌های آیلتس IELTS جنرال General و آکادمیک Academic مهارت نوشتاری یا رایتینگ Writing سومین مهارت برای ارزیابی می‌باشد . توصیه می‌کنیم اگر از اینکه کدام آزمون آیلتس را باید امتحان بدهید مطمئن نیستید،‌ مقاله « تفاوت ایلتس جنرال و آکادمیک » را بخوانید. این بخش از آیلتس جنرال سبک روزمره‌تری نسبت به آیلتس اکادمیک دارد . چرا که برای هدف متفاوت طراحی شده است. هدف این آزمون اشتغال، مهاجرت و یا مسافرت‌های است. برای همین اول از شما درخواست کردم بدانید که از جان آیلتس چه می‌خواهید. اگر هدف ادامه تحصیل داشتید ان وقت باید به سراغ آزمون آیلتس IELTS آکادمیک بروید. هر آیلتسی را بهر کاری ساختند!

سوالات نوشتاری آیلتس IELTS جنرال

نوشتن نامه. شما می‌بایست موضوع سوال که قالبا یک مشکل است را بخوانید. سپس نامه‌ای مرتبط با آن مشکل را به شخصی خاص بنویسید. نشان دهید چطور می‌توانید توانایی خود را برای حل یک مشکل به اثبات برسانید . زمان در نظر گرفته شده برای انواع سوالات مون‌های آیلتس IELTS جنرال General و آکادمیک Academic 60 دقیقه می‌باشد. این بخش شامل دو task  می‌باشد. شما می‌بایست در مدت زمان حدودا ۲۰ دقیقه برای task اول حداقل 150 کلمه بنویسید. همچنین حدود ۴۰ دقیقه از زمان تعیین شده را برای task دوم با حداقل 250 کلمه صرف کنید . اینکه چطور زمان خود را مدیریت کنیم.  دقایق آزمون را باید چگونه صرف کنیم. بودجه‌بندی تعداد کلمات برای هر پاراگراف به چه ترتیب است. در پاراگراف چه بنویسیم.  موضوعاتی هستند که در مقالات دیگر بدان پرداخته‌ایم.

TASK 1: بخش اول سوالات رایتینگ Writing

سوالات نوشتاری آیلتس IELTS
برداشت از کتاب ۱۲ آیلتس جنرال کمبریج

در task 1 از شما خواسته می‌شود یک نامه بنویسید . محتوای نامه ممکن است شخصی، غیر شخصی، رسمی ، غیررسمی باشد .1 task نیز از شما میخواهد در پاسخ به یک استدالال ، نقطه نظر یا مشکل یک مقاله بنویسید . در این تسک با توجه به نوع سوال ، توانایی شما درمواردی از قبیل مکاتبات شخصی برای استخراج اطلاعات ،خواسته ها ، بیان دیدگاه‌ها ، ابراز نیاز مورد ارزیابی قرار میگیرد .

در این task به دو نکته باید توجه ویژه داشته باشیم. اول اینکه برای چه مشکلی نامه می‌نویسیم. آیا قصد شکایت از سرویس یک هتل را داریم. یا اینکه می خواهیم از نحوه پاسخگویی کارمندان یک فروشگاه به مدیرشان بنویسیم. یا اینکه ممکن است نامه برای گرفتن وقت ببیشتر از استاد دانشگاه‌مان برای ارائه مقاله به ایشان باشد.

نکته دوم مخاطب نامه است. نوشتن یک نامه به یک استاد دانشگاه بسیار رسمی‌تر از نامه‌ای است که به مسئول آژانس مسافرتی برای رزرو یا پرس‌وجو درباره یک تور نوشته شده است. میزان رسمی بودن نامه را می‌توان به سه سطح رسمی formal ، خنثی neutral و رسمی formal تقسیم کرد. تیپ واژگان هر یک از این نامه‌ها از یک دیگر متفاوت هستند. بنابر این مواظب انتخاب واژه word choice خود باشید.

TASK 2: بخش دوم سوالات رایتینگ Writing

سوالات آیلتس
برداشت از کتاب ۱۲ آیلتس جنرال کمبریج

در task 2 توانایی نوشتن شما با معیارهایی شامل سازماندهی دقیق و مناسب ایده ها ، محتوای مناسب و جامع ، وسعت دانش لغوی و درستی و تنوع گرامر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد . در این تسک قابلیت شما در ارائه اطلاعات واقعی شامل بیان یک مشکل و ارائه ی یک راه حل برای آن ،چالش ایده ها و استدلال،‌ ابراز نظر درباره یک موضوع غالبا بحث‌برانگیز مثل کار کودکان، رواج بازیهای کامنپیوتری، و یا بررسی نکات مثبت و منفی یک موضع نظیر فواید و مضرات به ایجاد حس رقابت در کودکان و … مورد ازیابی قرار می گیرد .

برای task 2 تقریبا 40 دقیقه زمان پاسخگویی به سوالات خواهد بود . عنوان سوال یک نقطه نظر یا مسئله می‌باشد که برای شرکت کننده مشخص میکنند چگونه به آن پاسخ دهد . پاسخ می تواند شامل ارائه یکسری اطلاعات کلی، ارائه راه حل، توجیه یک نظر و بررسی نظرات و دیدگاه های مخالف و … باشد .

شرکت کننده می بایست سوال را بطور کامل بخواند و پاسخ مناسب آن را بنویسد. این پاسخ می تواند شامل ایده ها و مثال های شخصی نیز باشد. ایده های داده شده  می بایست پیچیده‌‌تر و با دایره لغات بالاتر و ساختار گرامری کاملتری به تصویر کشیده شود . 250 کلمه در مدت زمان حداقل 40 دقیقه . کمتر از این تعداد کلمه جریمه و کسر نمره را بدنبال خواهد داشت.

انواع سوالات نوشتاری ایلتس جنرال

نمره دهی بخش رایتینگ Writing آزمون آیلتس جنرال

با توجه به معیارهای نوشتاری آزمون آیلتس شامل ارتباط متن به موضوع و پوشش آنچه در سوال خواسته شده است، انسجام متن ، دانش واژگان و تنوع ساختاری و… است. این چهار مورد بوسیله امتحان گیرنده مورد ارزیابی قرار می گیرد. نمرات بصورت اعداد کامل و یا نیم نمره در نظر گرفته می‌شود . برای اطلاعات بیشتر خواندن مقاله « نمره آیلتس IELTS » رابه شما توصیه می کنیم.

نکته‌ای که می‌بایست در این قسمت ذکر شود این است task 2 دو برابر task 1 در نمره نهایی رایتینگ شما اثر میگذارد. پاسخ‌ها می‌بایست بصورت کامل روی برگه سوال نوشته شود . یادداشت های فهرست‌وار در برگه قابل قبول نخواهد بود‌. برای task 1 تقریبا 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است . شرکت کننده می‌بایست با توجه به این زمان برای task 1 حداقل 150 کلمه بنویسد‌. اگر کمتر از این مقدار کلمه نوشته شود نمره این قسمت را از دست خواهد داد.

نکته دوم این است که در صورت مرتبط نبودن متن با موضوع سوال ، نوشتن متن‌های پراکنده بدون ارتباط دهنده Linker با بخش‌های دیگر متن و … باعث کم شدن نمره این بخش می شود. همچنین درصورت کپی‌برداری از صورت سوال و یا استفاده از کلمات و جملات تکراری بشدت جریمه شده و نمره از دست خواهید داد .

آنچه در این مقاله گفتیم:

۱- هدف از آزمون آیلتس

۲- انواع آزمون‌های آیلتس و تناسب آن با اهداف ما

۳- بخش‌های مختلف مهارت رایتینگ Writing آزمون شامل Task 1 و Task 2

۴- سوالات هر بخش از رایتینگ

۵- نحوه نمره‌دهی نوشته شما

۶- آنچه باعث کسر نمره می‌شود

با ذکر این نکات امیدواریم توانسته باشیم شما را با این بخش از آزمون آیلتس جنرال اشنا کرده باشیم .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *