انواع سوالات رایتینگ اکادمیک

انواع سوالات نوشتاری Writing آیلتس IELTS آکادمیک

انواع سوالات نوشتاری Writing آیلتس IELTS آکادمیک

سوالات نوشتاری Writing آزمون آیلتس IELTS و بویژه آیلتس آکادمیک از جمله سخترین مهارت‌هایی هستند که بعنوان یک داوطلب باید به آن جواب دهیم. بنابراین برای کسب یک نمره خوب نیاز داریم به آن توجه ویژه‌ای داشته‌ باشیم. اول از همه باید بدانیم چه پیش روی ماست. یخش رایتینگ Writing آیلتس IELTS آکادمیک و جنرال شامل دو بخش رایتینگ شامل task 1 و task 2 است. در این مقاله سعی بر آن داریم که درباره انواع سوالات نوشتاری آیلتس اکادمیک صحبت کنیم‌. برای اطلاعات بیشتر درباره « تفاوت آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک » مقاله‌ مرتبط با این موضوع را بخوانید. اگر درباره انواع سوالات نوشتاری آیلتس جنرال سوالی دارید لطفا به مقاله رایتنیگ آیلتس جنرال در همین سایت مراجعه کنید‌. همچنین سایت ielts.org نیز توصیه می‌شود.

در رایتینگ task 1 می بایست یک گزارش بنویسیم. داده‌های آماری در قالب‌های مختلف به ما داده می شوند. ما باید این داده‌ها بصورت گزارشی 150 کلمه‌ای درآوریم. در رایتینگ task 2 یک موضوع به ما داده میشود. این Task از ما می‌خواهد تا در مورد موضوع داده شده حداقل 250 کلمه بنویسیم‌. در ادامه این مقاله باتفاق جزییات بیشتری را در مورد مهارت رایتینگ writing آیلتس IELTS آکادمیک بررسی می‌کنیم. مثال‌های این مقاله از کتاب‌های کمبریج آیلتس ۷ و ۸ برداشت شده‌اند.

انواع سوالات رایتینگ اکادمیک2

رایتینگ Writing آکادمیک: Task 1

در این بخش از رایتینگ آیلتس آکادمیک‌، داده‌هایی در قالب جدول ،عکس ، نمودار و… به شما داده می‌شود. حداقل طول این این گزارش باید 150 کلمه بنویسید‌. برای اینکه بتوانید در این بخش از آزمون آیلتس آکادمیک نمره بالایی را کسب کنیم باید با همه این منابع اطلاعاتی آشنا باشیم‌. منابع اطلاعاتی در رایتینگ task 1  ایلتس اکادمیک شامل نمودار خطی‌، نموداردایره‌ای‌، نمودارمیله ای‌، جدول‌، فرآیند و مقایسه می‌باشد. این‌ها سوالاتی هستند که در آزمون آیلتس با آنها مواجه هستیم. البته این نکته را در نظر داشته باشید هر سوال تسک یک آزمون رایتینگ ایلتس اکادمیک می‌توانند شامل چند نمودار باشد‌. در نتیجه علاوه بر اینکه باید تشریح اطلاعات موجود در نمودار را بدانیم، باید بتوانیم اطلاعات موجود در چند نمودار را با هم ترکیب کنیم. باید ارتباط بین این دو نمودار را پیدا کنیم. آنها را باهم مقایسه نموده و شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها بنویسیم.

IELTS Writing

رایتینگ Writing آکادمیک: Task 2

در رایتینگ task 2 ایلتس اکادمیک ما باید در مورد موضوع یک مقاله کوتاه یا، با یادی از دوران نوستاژیک بچکی، یک انشا بنویسیم. یا موضوع داده شده را تحلیل کنیم و دلایل موافق و یا مخالفت خود را بنویسید. در این رایتینگ شما می بایست 250 لغت را در نوشته خود داشته باشید.

رایتینگ task 2 شامل انواع سوالاتی از قبیل سوالهای Opinion ،‌Discussion ،‌Advantages/Disadvantages، Double-question می‌باشد‌. هر کدام از این سوال‌ها ویژگی‌هایی دارند که در اینجا بطور خلاصه در مورد هر کدام توضیحاتی را خدمت شما عرض میکنم‌.

سوالات Opinion:

سوالات Opinion آنهایی هستند که شما می‌بایست در مورد یک موضوع نظر موافق یا مخالف خود را با ذکر دلیل بیان کنید‌. برای نوشتن درباره آن باید منطقی باشید. در رایتینگ خود مثال‌های کافی ارائه دهید. خواننده شما بعد از خواندن مقاله ما شاید هنوز نظر خود یا بهتر بگویم نظر مخالف با ما را داشته باشد. اما دلایل ما باید او را به فکر فرو‌ برند. بعبارت ساده‌تر نوشته ما باید ترغیب کننده persuasive writing باشد.

Writing

سوالات Discussion:

سوالهای Discussion سوالاتی هستند که علاوه بر بیان نظر شخصی درباره موضوع، از ما می‌خواهند تا نظرات مخالف آن موضوع را نیز بیان و بررسی کنیم. ما باید دلایل خود را با ذکر مثال بیان کرده و در ادامه نظرات مخالف را نیز مطرح کنیم‌. سپس با ذکر دلیلی دیگر بتوانیم این نظر را رد کنیم و بر نظر خود اصرار ورزیم. بطور خلاصه ما در نوشته خود روندی شبیه به شکل زیر طی می‌کنیم:

Topic sentence  →   Argument  →   Example  →   Counter-argument    →    Refutation    →   Concluding sentence

آزمون آیلتس IELTS

سوالات Advantage / Disadvantage:

سوالهای Advantages/Disadvantages سوالاتی هستند که ما می‌بایست در مورد یک موضوع مزایا و معایب آن را توضیح دهیم. در این نوع رایتینگ writing معمولا یک پاراگراف به مزایا و پاراگراف دیگر به معایب اختصاص می‌یابد. با استفاده از ضمایر و دیگر لینکرها این مزایا و معایب را به هم متصل کرده و بدین صورت در نوشته خود پیوستگی cohesion ایجاد می‌کنیم. همچنین می‌توانیم با استایل‌های دیگر نگارش آنرا بنویسیم. بدین صورت که هر مزیت را در مقابل یک عیب قرار‌دهیم. بدین ترتیب در هر پاراگراف بادی Body نوشته خود ما یک نکته مثبت و یک نکته منفی خواهیم داشت.

آیلتس

سوالات Double Question:

سوال‌های  Double question سوالاتی هستند که از شما دو سوال مجزا پرسیده میشود. در این نوع نوشته دو سوال مرتبط به یک موضوع پرسیده می‌شود. معمولا جواب یک سوال را در یک پاراگراف بادی و جواب دیگری در پاراگراف دیگر بادی می‌دهیم. هدف رایتینگ Writing آیلتس ارزیابی توانایی ما در برقراری ارتباط بین این دو سوال در دورن نوشته است بطوریکه پیوستگی مقاله حفظ شود. استفاده از اسامی اشاره، ضمایر، معادل‌ها و مترادف‌ها به ما در چسباندن ایده‌ها به هم کمک خواهند کرد.

IELTS

سوالات Problem / Solution:

در ابتدا این سوالات مشکلی را بیان می کند. در این سوالات از ما خواسته شده است تا برای حل آن مشکل، راه‌حلی را ارائه دهیم. ما باید با توجه به مسئله داده شده آن را تحلیل و برای حل آن دو راه‌حل ارائه دهیم. در رایتینگ Writing آیلتس معمولا عبارت solutions  به چشم می‌خورد. بدین معنی داده یک راه‌حل چاره کار نیست و در جواب حداقل باید دو راه حل ارائه داد. می‌توانیم هر یک از پاراگراف‌های بادی را به یک راه‌حل‌ اختصاص داده و برای آن بنویسیم. این نوع سوالات بسیار به سبک نوشتاری علت و اثر Cause / Effect هستند. مشکل همان اثر است که دارای علت‌ یا علت‌هایی است. طبیعتا برای حل آن باید علت آنرا برطرف کنیم. بنابراین راه‌حل ما ارتباط به آن علت‌‌ها خواهد داشت.

آیلتس IELTS

آنچه در این مقاله گفتیم:

۱- اهمیت رایتینگ در آزمون آیلتس

۲- انواع بخش‌های رایتینگ: Task 1 و Task 2

۳- انواع نمونه سوالات Task 1

۴- انواع نمونه سوالات Task 2

۵- مختصری درباره تکنیک‌های نوشتاری

امیدواریم با خواندن مقاله رایتینگ Writing آیلتس اکادمیک دید بهتری و وسیعتری نسبت به این قسمت از ازمون داشته باشید و با امادگی کامل تری در ازمون شرکت کنید‌.

مقالات مرتبط:

۱- انواع سوالات لیسنینگ listening آزمون آیلتس IELTS

۲- واژگان آیلتس Vocabulary for IELTS

۳- آیلتس آکادمیک IELTS Writing Task 1

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *