نامه ی انگیزشی

نامه انگیزشی یا MOTIVATION LETTER چیست ؟

نامه انگیزشی یا MOTIVATION LETTER چیست ؟

امروزه اگر برای دانشگاه‌های خارج ازکشور بخواهید برای برنامه ی فوق لیسانس اقدام کنید حتما ازشما نامه‌ای خواهند خواست تا درآن از خودتان بنویسید. این نامه (نامه‌ی انگیزشی) Motivation letter نام دارد وشما باید درنوشتن آن بسیارهوشمندانه رفتارکنید.
دراینجا اشاره ای داریم به اینکه چگونه یک نامه ی تاثیرگذاربنویسید.

چگونه یک نامه انگیزشی بنویسید

نامه ی انگیزشی

قبل از شروع به نگارش این نامه ابتدا اطلاعات لازم را درمورد محل موردنظرتان کسب کنید. موقعیت آن, شرایط لازم برای ورود و این که ازکاندیداهای خود چه توقعاتی دارند. با کسب اطلاعات دراین موارد میتوانید تصمیم گیری بهتری کنید که چگونه نامه ی خود را بنویسید.
سعی کنید درنامه نگاری خود ازگرامرصحیح, ونگارش درست استفاده کنید. این نامه نشانگرهوش و معلومات شما به زبان انگلیسی ست , پس سعی کنید حتی المقدور کمترین اشتباه را داشته باشید.

نگارش نامه انگیزشی را چگونه شروع کنیم

نگارش خود را با نکات و موارد اصلی شروعی کنید و کم کم آن را بسط دهید و درمورد آن توضیح دهید.
اهداف خودرا مشخص کرده و یک خلاصه ی مختصردرهمان ابتدا درمورد نامه ی خودداشته باشید.
درنگارش خود سعی کنید که برروی نقاط قوت خود و توانائیهای عالی که دارید بیشترتکیه کنید. درمورد سوابق گذشته ی خود نیزتوضیح دهید. پاراگراف میانی خود را به تواناییهای خود اختصاص دهید و درمورد آنها صحبت کنید. حتی شما می توانید به رزومه ی کاری خود هم اشاره کنید و وارد جزئیات بیشتری شوید.

درادامه وآخرین پاراگراف نامه ی انگیزشی سعی کنید ازعلایق خود بنویسید واین که چرا دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده اید.
بخاطر داشته باشید که این نامه, یک نامه ی شخصی ست و باید درآن به وضوح و بهترین شکل خودرا معرفی کنید تا بتوانید محل مورد نظررا تحت تاثیرقراردهید.

اقدامات اصلاحی

درتعریف خود ازدانشگاه مربوطه زیاده روی نکنید و به نکات واقعی و حقیقی آن اشاره کنید تا برداشت دیگری ازنوشته هایتان نشود. درمورد خودتان نیزبه همچنین. نکات قوت خود را بیان کنید بی آنکه بخواهید بیش از حد معمول آنها را بزرگ کنید.
هنگامیکه نامه ی انگیزشی خود را تمام کردید می توانید آن را به استاد و یا کسی که دراین زمینه تبحر دارد نشان دهید و راهنمائی بخواهید. حتی دراینترنت هم می توانید ازسایتهایی کمک بگیرید که شما را دراین راستا کمک میکنند. با خواندن نامه های مشابه می توانید نظریه ی دیگری درراستای این نگارش داشته باشید.نامه ی انگیزشی

این نامه می تواند به شما کمک کند که دردانشگاه موردنظرتان قبول شوید پس درنوشتن و نگارش آن دقت کنید و نکات ذکرشده دربالا را رعایت کنید. برای مطالعه بیشتر به این مقاله نگاهی بیاندازید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد نامه انگیزشی که یک فاکتور مهم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور است صحبت کردیم و همچنین نحوه نوشتن یک نامه انگیزشی را به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. آیا چند زبانه بودن به ارتقاء شغلی ما کمک می کند ؟
  2. چگونه یادگیری کلمات زبان را سرعت ببخشیم ؟
  3. رزومه نویسی چیست و تاثیر زبان انگلیسی بر آن کدام است ؟
  4. اهمیت فراگیری تلفظ برای زبان انگلیسی چیست ؟ 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *