نکاتی در مورد یادگیری زبان

نکاتی در مورد یادگیری زبان از طریق اخبار

نکاتی در مورد یادگیری زبان از طریق اخبار

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکاتی در مورد با یادگیری زبان از طریق اخبار را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در اخبار گفته می‌شوند، دارای متن واضح، صریح  و شفاف می باشند بنابراین دنبال کردن اخبار انگلیسی می تواند روش عالی ای برای یادگیری زبان باشد.نکاتی در مورد یادگیری زبان

پیگیری اخبار انگلیسی به‌ نوعی یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای زبان آموزان محسوب می شود. علت اهمیت دنبال کردن اخبار در این است که یادگیری زبان انگلیسی تنها به گسترش دایره‌ی واژگان محدود نمی باشد و برقراری ارتباط با کسانی که به این زبان صحبت می‌کنند نیز دارای اهمیت است. وقتی شما بدانید در دنیای واقعی آنها دقیقا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، قطعا بهتر می توانید زبان آن ها را درک کنید.

اما نکات مهم :

1-اخبار معتبر را بخوانید و دنبال کنید

امروزه اینترنت پر است از اخبار سطحی و بدون محتوا. همیشه اخبار با کیفیت را دنبال کنید. امروزه برخی از سایت ها مجموعه ای از بهترین اخبار موجود در اینترنت را جمع آوری می کنند و در اختیار شما قرار می دهند. مزیت این اخبار ویدئویی در این است که زبان آموزان همزمان اخبار را هم می بینند، هم می شنوند و هم می خوانند در واقع با دنبال کردن اخبار زبان آموزان هم مهارت لیسینینگ و هم مهارت ریدینگ و درک مطلب خود را بهبود می بخشند و یا عبارتی زدن چند هدف با یک تیر.

2-اخبار مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنید

ممکن است برای شما گوش دادن به اخبار سیاسی خسته کننده باشد. به شما پیشنهاد می دهیم اخبار بخش های جذاب دیگری مانند بخش ورزشی، سلامت و پزشکی، هنری و… را دنبال کنید.

قطعا علاقه شما به موضوع مورد نظرتان فرآیند یادگیری را سرعت می بخشد. پیدا کردن خبر های انگلیسی‌ درباره‌ی موضوعاتی که به آنها علاقه ‌مند هستید، انگیزه‌ی شما را برای یادگیری بالا می برد. قطعا این شیوه‌ی یادگیری زبان انگلیسی به کمک اخبار جذابیت‌های خاص خودش را به همراه خواهد داشت پس حتما این روش را امتحان کنید.

نکاتی در مورد یادگیری زبان3-یک بخش خبری را ضبط کنید و بر روی فایل ضبط شده تمرین کنید

اگر هنگام تماشای خبر با کلمه یا اصطلاح جدیدی روبه‌ رو می شوید، خبر را متوقف کنید و آن لغت یا اصطلاح را یادداشت کنید و در دیکشنری انگلسیی به انگلیسی معنی آن را جستجو کنید سپس به ادامه ی اخبار مورد نظر خود بپردازید.
تکنیک یادداشت برداری بسیار می‌تواند در این بخش به شما کمک کند. در حین گوش دادن خبر، سعی کنید کلمات کلیدی خبر را که می‌شنوید بر روی کاغذ یادداشت کنید. سپس در دیکشنری انگلیسی به انگلیسی، دیکته صحیح و تلفظ آن را چک کنید و در دفترچه یادداشت خود وارد کنید.

4-گوش دادن به اخبار زبان انگلیسی را  به صورت بلند مدت دنبال کنید

نکته جالب در خبر این است که بعد از مدتی که به اخبار گوش می‌دهید، طیف واژگانی که می بینید و یا می‌شنوید بسیار به چشم و گوش شما آشنا می‌آیند. دلیل آن هم این است که کلمات مختص خبر محدود هستند و در خبرهای مختلف دائما تکرار می‌شوند و پس از مدتی شما قادر به فهمیدن کل خبر خواهید شد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله نکاتی در مورد یادگیری زبان از طریق اخبار را آموختیم.

مقالات مرتبط:
  1. ویژگی های یک زبان آموز موفق
  2. استراتژی های مفید برای تقویت مکالمه
  3. داستان کوتاه یک تکه طلا
  4. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *