تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان Golden techniques for learning English vocabulary

تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان انگلیسی

تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان انگلیسی را به شما آموزش دهیم.

یادگیری گروهی واژگان را امتحان کنیدتکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان

یادگیری یک لغت به صورت تک، از یادگیری با استفاده از گروه‌ کلمات، بسیار سخت تر است. گروه‌ کلمات بسیار آسان‌ تر در ذهن می‌ مانند و هنگام استفاده، یک جریان زنجیره‌ای از کلمات را در ذهن شما فعال می‌شود. تلاش ‌کنید به جای کلمات، حتی واژه‌هایی که در مکالمات روزمره استفاده می‌شوند، را در نظر داشته باشید و بر روی عبارات و اصطلاحات پرکاربرد تمرکز کنید.

 از رابطه معنایی واژه‌ها استفاده کنید

وقتی با کلمه ای جدید روبه‌ رو می‌شویم، باید سعی کنیم تا آن را با کلمات با معنای مشابه، یا واژگانی که به یادآوری آن کمک می‌کنند، ربط دهیم. به‌عنوان مثال، برای به خاطر سپردن کلمه gigantic می‌توان آن را با واژه‌ای همچون Godzilla یا هر کلمه‌ ی ریتم دار مشابه ربط داد. این ‌کار به ایجاد یک تصویر ذهنی از کلمه کمک کرده و به خاطر سپردن آن را به راحتی امکان ‌پذیر می‌‌سازد و دایره واژگان را قوی می‌کند.

متضاد کلمات را به خاطر بسپارید

معمولا وقتی با یک کلمه جدید روبه ‌رو می‌شویم، به دنبال معنای برای آن می‌گردیم. اما بهتر است برای به خاطر سپردن کلمه، واژگان متضاد آن را نیز پیدا کنیم. زیرا گاهی اوقات به خاطر آوردن معانی متضاد کلمه، از معنای خود آن، بسیار راحت‌ تر است. با این تمرین هم معنای کلمه و هم متضاد آن را به خاطر سپرده‌اید و دو واژه را هم‌ زمان یاد می‌گیرید و این موضوع به پیشرفت شما کمک می‌کند.

برای خود هدف تعیین کنید

هر فردی ظرفیت و توانایی منحصر به خود را دارد، اما همیشه موارد استثنایی هم وجود دارد. به طور معمول، هر فرد تنها می‌تواند ده واژه را در طول یک روز یاد بگیرد. پس سعی‌ کنید اهدافی که برای خودتان در نظر می‌گیرید واقع ‌گرایانه باشد. حتی اگر شما اهدافی بالاتر از توان، برای خودتان درنظر بگیرید و تلاش بیشتری برای رسیدن به آن بکنید، گاهی نتیجه معکوس را مشاهده خواهید کرد و موجب نگرانی شما خواهد شد.

تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگانهر چند وقت یک بار از خود امتحان بگیرید

یکی از بهترین راه‌ های یادگیری واژگان، به چالش کشیدن توان خودتان است. با آزمودن خود می‌ توانید به راحتی زمینه‌ های ضعف و قوت خود را بفهمید. این کار ضعف‌ هایتان را نمایان می سازد و امکان تقویت و بهتر شدن را به شما خواهد داد. همچنین امروزه آزمون‌های آنلاین زیادی در دسترس شما است. در آن‌ها شرکت کنید و زمینه ‌های نیازمند به تقویت را پیدا کرده و تمرین کنید.

 واژگان را همراه با موسیقی یاد بگیرید

یادگیری یک واژه با روش ‌های علمی بسیار سخت است. موسیقی را همه دوست دارند. کلمات وقتی از طریق یک آهنگ آموخته شوند، به راحتی در ذهن می‌‌ماند. هنگامی که یک موسیقی را تکرار می‌کنیم، متن آن را به راحتی به خاطر می‌سپاریم. به همین‌ شکل، هر زبانی وقتی به یک فرم موسیقیایی تبدیل شود، به سادگی در ذهن ما جای خواهد گرفت و با تکرار آهنگ آن، کلمات به خودی خود در ذهن‌ مان جاری می‌شوند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان انگلیسی صحبت کردیم و نکات مهمی را شرح دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. اصطلاحات کاربردی در دستوران
  2. پلیس و زبان انگلیسی
  3. IELTS Speaking tips 1

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

2 دیدگاه برای “تکنیک های طلایی برای یادگیری واژگان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *