رمان رمئو و ژولیت با ترجمه

رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی

رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی

با سلام خدمت همراهان همیشگی وب سایت موسسه زبان فرساد امروز همراه ما باشید با رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی.
امروزه شاید کسی را نتوان یافت که نام رمان معروف رمئو و ژولیت اثر جاودان ویلیام شکسپیر شاعر و نویسنده پر آوازه انگلیسی را نشنیده باشد. این کتاب یک رمان عاشقانه از نوع ویلیام شکسپیری! اش می باشد. در این پست البته ما نسخه اصلی این رمان را قرار نداده ایم بلکه نسخه ی ساده شده ی دیگری را از استفان والر (Stephen Waller) همراه با ترجمه ای جداگانه از استاد دکتر علاالدین پازارگادی را خدمت شما کاربران گرامی آماده کرده ایم. هم اکنون می توانید این دو کتاب ارزشمند را از زبان پژوه دریافت فرمایید.رمان رمئو و ژولیت با ترجمه

ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی است، که بسیاری او را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی می‌دانند.”سخن سرای آون” لقبی است  که در محل تولدش شهر (استنفورد) به او داده شده است.
شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه  نویس منحصربه ‌فرد است و برخی او را بزرگ‌ترین نمایشنامه نویس تاریخ می‌دانند.

نویسنده

رومئو و ژولیت تراژدی نوشته‌شده توسط ویلیام شکسپیر در اوایل کار اوست که در مورد دو عاشق ناکام است که در نهایت، مرگ پایان کارشان می‌شود. این نمایشنامه یکی از محبوب‌ترین نمایشنامه‌های شکسپیر در زمان حیاتش می‌باشد و در کنار هملت یکی از نمایشنامه‌هایی است که بر روی پرده رفته است. امروزه از شخصیت‌های اصلی داستان به‌عنوان عاشقان آرمانی یاد می‌شود.

رومئو و ژولیت، کششی به داستان‌های عاشقانه دوران باستان دارد و درون‌مایه اثر براساس داستانی ایتالیایی است.
در نمایشنامه « رومئو و ژولیت » داستان در دو شهر « ورونا (Verona ) » و « مانتوا » در ایتالیا روی می‌دهد و خود نمایش‌نامه مرکب از دو داستان جداگانه است. یکی داستان دو دلداده یعنی « رومئو » و « ژولیت»  و دیگری داستان دوخانواده از اشراف ورونا یعنی « مونتاگو » و « کاپولت » که با یک دیگر اختلاف داشته و دامنه آن به اطرافیان و خدمتکاران آنها هم کشانده می‌شود و همین اختلاف به مرگ آن دو دلداده ـ رومئو و ژولیت ـ منجر می‌گردد ؛ اما با مرگ این دو ، سران دو خانواده دشمنی را کنار می‌گذراند و با یک دیگر آشتی  می‌کنند .رمان رمئو و ژولیت با ترجمه

در این داستان شکسپیر از چندین تکنیک نمایشی استفاده کرده، که منتقدان را به تحسین واداشته‌است؛ بیشتر ازهمه تغیرات ناگهانی از کمدی به تراژدی، به‌چشم می‌آید. پیش از مرگ مرکوتیو درصحنه سوم نمایش، نمایشنامه درکل به‌صورت کمدی است. پس از مرگ ناگهانی او، نمایشنامه ناگهان جدی شده و لحن تراژیک به‌خود می‌گیرد. زمانی که رومئو به جای اعدام تبعید می‌شود، و فریار لورنس نقشه‌ای می‌کشد تا ژولیت را به رومئو برساند، تماشاچیان هنوز انتظار یک پایان خوش برای داستان دارند.و….

خلاصه مقاله:

در این مقاله رمان رمئو و ژولیت را که یک اثر بسیار زیبا از ویلیام شکسپیر است را بررسی کردیم همچنین اطلاعاتی را در مورد نویسنده و داستان بازگو کردیم. صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مقالات مرتبط:
  1. کتاب رمان Animal Farm ( مزرعه حیوانات )
  2. چگونه تلفظ زبان انگلیسی خود را بهتر کنیم ؟
  3. چگونه دستور زبان خود را بهتر کنیم ؟
  4. سلامتی و اصطلاحات مربوط به آن

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *