یادگیری زبان انگلیسی در خواب

یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد؟

یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی موسسه زبان فرساد، امروز در نظر داریم تا به یک سوال که این روز ها زیاد پرسیده می شود پاسخ دهیم. شاید برای شما هم این سوال بوجود امده باشد که آیا یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد یا نه ؟

با ما همراه باشید تا با هم جواب سوال بالا را بررسی کنیم .

تاریخچه یادگیری زبان در خواب به 1927 میلادی باز می گردد. زمانی که دانشمندان سعی کردند عمل یادگیری که در حالت هیپنوتیزم صورت می گرفت را در خواب طبیعی نیز شبیه سازی کنند. بعدها به صورت جسته و گریخته تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت اما تا به امروز این روش ها هرگز به صورت جدی مورد توجه دانشمندان قرار نگرفته است.

یادگیری زبان انگلیسی در خواب

یادگیری در خواب به چه معناست؟

متدهای یادگیری در خواب سعی می کنند در طول سطوح غیر عمیق خواب اطلاعاتی را در مغز انسان ثبت کنند.

این کار معمولا از طریق پخش فایل های صوتی حاوی اطلاعات صورت می گیرد.  ذهن در هنگام خواب قدرت یادگیری دارد و می توان از این فرصت استفاده کرد و اطلاعات را به حافظه سپرد مانند یادگیری زبان انگلیسی همچنین روش های دیگری مانند یادگیری بو نیز مورد ازمایش قرار گرفته اما استفاده از آن بسیار محدود بوده و کارایی دارد.

پس آیا میتوان یک زبان جدید را در خواب یادگرفت؟

جواب اصلی به این سوال منفی است. هیچ گونه تحقیق معتبری امکان یادگیری یا حتی تاثیر قابل قبول در یادگیری را در متدهای یادگیری در خواب تائید نکرده است.

در واقع این متدها بیشتر نوعی کلاه بردای از افرادی است که اراده یا زمان کافی برای یادگیری زبان انگلیسی را ندارند. حتی در صورتی که امکان دریافت اطلاعات صوتی و ثبت آن در خواب وجود داشت امکان یادگیری زبان تنها از طریق گوش دادن به آن وجود ندارد. یادگیری نیازمند عکس العمل و تمرین است.

پس چرا متدهای آموزش زبان در خواب پرفروش هستند؟

متدهای آموزش در خواب از طریق تبلیغ، کارایی این روش را القاء می کنند، گاهی حتی نتایج دروغین از تحقیقات انجام شده در رابطه با موثر بودن این روش منتشر می شود. در حالی که در طول تجربه طولانی در یادگیری و آموزش زبان هرگز به فردی که پیشرفت حتی اندکی از این روش به دست آورده باشد برخورد نکرده ام.

در صورتی که به اندازه کافی برای یادگیری یک زبان جدید مصمم نیستید یا زمان کافی برای این کار را ندارید بهتر است زمان، پول و انرژی خود را در روشهای غیر کاربردی هدر ندهید.

یادگیری زبان انگلیسی در خواب
خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه آیا یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان دارد یا نه صحبت کردیم و به این سوال که آیا می توان یک زبان جدید در خواب یادگرفت یا نه و همچنین در مورد متد های آموزش زبان در خواب صحبت کردیم .

مقالات مرتبط:
  1. طریقه استفاده از فرهنگ لغت تک زبانه برای یادگیری زبان
  2. چگونه یادگیری کلمات زبان انگلیسی را سرعت ببخشیم؟
  3. رزومه نویسی چیست و تاثیر زبان انگلیسی در آن کدام است؟
  4. اهمیت فراگیری تلفظ برای زبان آموزان چیست؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *