یادگیری زبان به صورت خود آموز self-study English

یادگیری زبان به صورت خود آموز

یادگیری زبان به صورت خود آموز

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم یادگیری زبان به صورت خود آموز را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تقویت مهارت خواندن زبان ( Reading)یادگیری زبان به صورت خود آموز

برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی منبع های زیادی موجود است ولی شما حتما باید یک منبع مناسب و درست انتخاب کنید و خودتان را در انبوهی از منابع گیج نکنید. یکی از راه های ساده برای تمرین مهارت خواندن، وب سایت های آموزشی است. با دانستن سطح خود و با مراجعه به این نوع وبسایت ها میتوانید این مهارت و حتی مهارت های دیگر خود را تقویت کنید. یکی از منابع پیشنهادی ما برای تقویت مهارت خواندن به صورت خودخوان کتاب Ready for IELTS است که کتاب کاملی است.

تقویت مهارت شنیداری (Listening)

مهارت شنیداری یکی دیگر از مهارت های بسیار مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. باید این موضوع را بدانید که گویش ها و لهجه های انگلیسی در شهرهای مختلف در دنیا با یکدیگر متفاوت است. بنابراین یکی از روش های یادگیری این مهارت به صورت خودخوان، گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه و پادکست های آموزشی است.

در گوش دادن به آهنگ ها ابتدا بدون نگاه کردن به متن آن سعی کنید آن ها را بفهمید ولی اگر هم قسمتی از آهنگ را متوجه نشدید می توانید با استفاده از اپلیکیشن های خاصی سرعت پخش را پایین بیاورید و در انتها اگر بازهم برخی از لغات برای شما غیر قابل فهم نبود می توانید با استفاده از متن آهنگ، کلمه را پیدا کرده و با کمک گرفتن از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی توضیح آن را در دفترچه خود نوشته و مرور کنید. توجه داشته باشید که مشاهده فیلم‌ها، مستندها و مصاحبه های مورد علاقه در تقویت مهارت شنیداری از اهمیت زیادی برخوردار است.

تقویت مهارت گفتاری (Speaking)

یکی از مشکلات بر سر راه زبان آموزان مکالمه انگلیسی است. یک راه ساده و بدون هزینه برای تقویت مهارت گفتاری برگزاری جلسه مکالمه با دوستان و آشنایان خود و صحبت کردن درباره موضوعات مورد علاقه و حتی کارهای روزمره ی خود است.
از روش های موثر دیگر برای تقویت این مهارت دیدن کارتون به زبان انگلیسی است چون در کارتون ها از شیوه بیان و مکالمات ساده‌تری استفاده می‌شود.

یادگیری زبان به صورت خود آموزتقویت مهارت نوشتاری (Writing)

قدم اول در نوشتن یک متن به زبان انگلیسی مانند نوشتن در زبان خودمان است یعنی اولین نکته مهم این است که  آیا متن ما رسمی است یا غیر رسمی؟
در تقویت مهارت نوشتاری نکاتی مانند استفاده از دایره لغات جدیدی که یاد گرفتید، به کاربردن درست آن کلمات در جمله، رعایت ساختار جمله از نظر گرامری و دقت در تلفظ واژه، در کسب نمره خوب در آزمون‌های مثل IELTS که مهارت نوشتاری را هم شامل می‌شود، می‌تواند برای شما موثر باشد و شما را به نمره دلخواهتان نزدیک کند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله نکاتی در مورد یادگیری زبان به صورت خود آموز را به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. آموزش آدرس دادن در انگلیسی
  2. نمایشنامه باغ وحش شیشه ای
  3. داستان کوتاه یک تکه طلا
  4. اصطلاحاتی برای ابراز هیجان

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *