فیلم کارآموز The Intern Film سرگرمی یادگیری زبان انگلیسی entertainment English learning our motto

فیلم کارآموز The Intern Film

فیلم کارآموز The Intern Film

فیلم کمدی – درام کارآموز The Intern Film (یا به اشتباه کاراموز) به مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی اضافه شد. از ویژگی‌های شاخص این فیلم گیرایی داستانه و شما رو میخکوب میکنه که بشنین و تا آخرشو ببینین. بخاطر داشته باشین هدف ما از دیدن این فیلم داشتن یک سرگرمی هدفمند یعنی یادگیری زبان انگلیسی بطور همزمان است. فیلم با این گفته فروید Sigmund Freud شروع میشه: « Love and work, work and love». مجموعه ای از چالش های دنیای تجارت business که البته زبان خاص خودشو هم داره، در حال رخ دادنه. مشتری‌هایی داری که بعضا راضی نیستن، وقت کافی برای کارها نداری که حتی بتونی به اندازه کافی بخوابی و حتی سرمایه گذارها هم تو رو تحت فشار گذاشتن. اوه کلی مشکل دیگه که توی محل کار و یا خونه ممکنه پیش بیاد.

اما هیچی فاجعه بارتر از یک مشکل خانوادگی توی این برهه از زندگی نمیتونه آدمو ناامید کنه. اینکه فقط یک مدیر خوب باشی کافی نیست، باید همراهانی داشته باشی تا کمکت کنن. همکارانی داشته باشی تا دستی برسونن و نجاتت بدن. جولز (ان هتوی) شانس آورده بود. اون یه خوبشو پیدا کرده بود. اون بنیامین با همون بن (روبرت دنیرو)رو پیدا کرده بود. هدف مشترک ما و شما: هم از این فیلم خانوادگی لذت ببریم و هم زبان انگلیسی بیاموزیم.

چالش مدیران

پیدا کردن همکار خوب همیشه یکی از مهمترین چالش‌های مدیران بوده. انتخاب فرد مناسب کار آسونی نیست. همیشه یک لیست از افراد وجود دارن که برای شغل مورد نظر متقاضی میشن. مشکل دو برابر میشه وقتی این افراد هم بلد نباشن چطور خودشونو ارائه بدن. چطور ریسک کنن تا بتونن از مدیر یا کارفرما امتیازات بیشتری بگیرن. از نظر حقوقی یکیش. بیشتر این متقاضایان کار، آموزش ندیدن تا بتونن رزومه موثرتری ارائه بدن و خودشونو بهتر معرفی کنن و یا بقول انگلیسی زبان ها sell yourself، خودشونو بهتر بفروشن.

مدیر بدنبال نیروی مناسب و ورزیده میگرده کرده تا بتونه باری از دوشش برداره. از طرفی ترس داره که نکنه با انتخاب اشتباه باری به بارها، کاری به کارها اضافه بشه. حتی ممکنه یه لحظه هم خودشو جای متقاضی نذاره تا بفهمه چه دغدغه‌هایی ممکنه داشته باشه. از طرف دیگه متقاضی هم صرفا بدنبال حقوق بالاتره بدون اینکه به ترس‌ها و نگرانی‌های کارفرما توجه کنه. دو جزیره متفاوت و دور از هم.

راه حل برد-برد

کاش میشد این دو بجای اینکه به فکر خودشون و گرفتن امتیاز از دیگری باشن، به فکر جلب اعتماد طرف مقابل بیفتن. کارفرما با فراغ بال و باتوجه با کارآیی و مفید بودن حقوق بده، یعنی هر چی کارآیی متقاضی بیشتر باشه حقوق هم قابلیت افزایش داشته باشه. متقاضی هم سعی بفکر گرفتن این تعهد از کارفرما باشه که هر چی کارآیی بهتری داشت و با بازدهی بیشتر کار کرد حقوق بیشتری بگیره. اینجوری یه معامله دو سر سود خواهیم داشت.

هر چی شناخت بالاتر بره بهتر و بیشتر میشه در مورد مسائلی مثل حقوق و مزایا، کارآیی و بازدهی، و ارتباط فرد و تیم به نتیبجه رسید. در فیلم کارآموز The Intern Film اهمیت این موضوع به وضوح به چشم میاد. یادتون نره هدف ما هم سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، هر دو در کنار هم! فیلم‌‌ های بیشتر را می‌تونین در مجموعه  جذاب و خانوادگی سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی دنبال کنین.

داستان فیلم کارآموز The Intern Film

بن یه بازنشسته است که البته زیاد از این دوران بازنشستگی راضی نیست. اون مرد اول یا بهتر بگم مرد نقش اول فیلم کارآموز The Intern Film (که بعضی‌ها ممکنه به اشتباه کاراموز بنویسین) رو داره، رابرت دنیرو. زنش رو از دست داده و بچه‌ و نوه‌اش هم ازش دورن. اون کلی وقت آزاد داره که باید به تنهایی یه جوری صرف کنه. خب وقتی تنها هستی و شغلی هم نداری کلی وقت اضافه داری که نمیدونی باید چیکار کنی. اونم اگه مثل بن آدمی باشی که چهل سال فعال و پرانرژی بودی. خیلی میتونه کسالت‌بار باشه. اما بن نمی‌خواست که فقط وایسه و تماشا کنه که داره پیر میشه و میمیره. اون نمی‌خواست با شمردن روزها منتظر فرشته مرگ بمونه تا بیاد و شناسنامه شو باطل کنه.

در هر سنی زندگی کن

بن قصد زندگی داشت. قصد زندگی داره. پس تصمیم گرفت دنبال کار بگرده. برای او که پیرمردی ۷۰ ساله اما خوش تیپ و شیک پوش بود و کلی هم تجربه کاری داشت و البته عاشق چالش و حل مشکل بود پیدا کردن کار اونقدر سخت بنظر نمی‌رسید. اون دوست داشت هر روز زنگ دو تا ساعت رومیزی سیاه رنگشو برای هدفی و برنامه‌ای داشت ببنده.

سرموقع پاشه. بعد از کارهای صبحگاهی مثل دوش، شیو، صبحانه و …، وارد اتاق لباس‌هاش بشه. از قفسه کت شلوارهاش، کت شلوار دلخواهشو انتخاب کنه و اونو با صدها پیراهن اتوکشیده‌ای که توی قفسه پیراهن‌ها انتظار بوسیدن تن بن رو می کشیدن ست کنه. بعد بره سراغ رگال کراوات و در نهایت کفش‌ها و رنگ مدل رو با هم مچ کنه تا در سن ۷۰ سالگی هم بتونه خانم‌های حداقل هم سن و سالشو جذب خودش کنه. اون واقعا جذاب بود. موقر و با پریستیژ. با اندامی متناسب و علاقه‌مند به یوگا.

کار پیدا شد

بن آگهی رو پیدا کرد. خوشحال بود از اینکه شاید باز هم مثل گذشته بتونه احساس مفید بودن کنه. اما یه خرده عبارت‌های نوشته شده روی کاغذ آگهی زرد رنگ با چیدمان حروف مدرن و فونت‌چندگانه برای بن، قلنبه سلنبه بنظر میومد. «اگر فردی بازنشسته هستید و بدنبال شغل می‌گردید این آگهی برای شماست. باید روزمه خود را با فرمت فلان آماده و سپس ایمیل نمایید. همچنین باید با فرمت فلان از خود فیلمی تهیه نموده و پس از بارگذاری روی یوتیوب و یا ویمو vimeo، لینک آنرا برای ما ارسال کنید.» خیلی از این عبارت‌ها حتی در دوران کاری بن وجود هم نداشتن. اما بن مرد چالش بود. چه بهتر از این که کاری از همین ابتدا با اونی شروع بشه که دوست داری.

شروع کرد به فیلم تهیه کردن از خودش و ارسال اون. جالب اینکه روز مصاحبه فکرشو  هم نمی کرد کلی رقیب داشته باشه. کلی از آدم های بازنشسته بالای ۶۰، ۶۵ سال اومده بودن برای مصاحبه. البته با توجه به روحیه بن، اون‌ها انقدرها هم حریف‌های سرسختی نبودن. پس خیلی ساده بن همه رو کنار زد و شغل دلخواهشو اونم در بخشی که رئیس جولز کار می‌کرد بدست آورد. اووف! بری با رئیس کار کنی نه با کارمندهای رده پایین‌تر! چه فرصتی بهتر از این.

رئیسِ بن: جولز

جولز رئیس اما ادم پر مشغله‌ای بود که نمی خواست حتی ثانیه‌هاشو هدر بده. جولز همشه کاری برای انجام داشت و حتی خیلی از مواقع از برنامه‌ عقب‌تر بود و دیر به جلساتش می‌رسید. حالا این آدم بخواد متاهل باشه و یک دختر بچه خوشمزه جیگر هم داشته با کلی انتظارات و خواسته‌های کوچک و بزرگ. خب از یک طرف مسئولیت‌های خونه و خانواده، از طرف دیگه انتظارات شوهر و بچه از یک همسر و یک مادر. حالا به این کارها، استرس‌هایی مثل بررسی مشکلات فروش، مشتریان، بسته‌بندی، سرمایه‌گذاران و … رو هم اضافه کنین. طفلی جولز.

یک بانوی موفق، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد در رشته تجارت. زیبا و شیک‌پوش و البته ثروتمند. اما با کلی مشکلات کاری و بدتر از اون خانوادگی خصوصا که فاجعه‌ای مثل خیانت هم در کار باشه! اون واقعا نیاز به کمک داشت ولی دلش نمی‌خواست از کسی کمک بگیره. یه وقت‌هایی هم فرد مورد نظرشو که هم قابل اعتماد باشه و هم مهارت لازم رو داشته باشه، پیدا نمی‌کرد تا حداقل بخشی از این مسئولیت‌ها رو به او بسپره. اما نه … . شانس هم یه وقتایی خودش میاد. بن اومده بود. او … . بهتره این فیلم جذاب رو بصورت خانوادگی و دروهم تماشا کنین. ازش لذت ببرین و به یادگیری زبان انگلیسی تون کمک کنین. تماشای این فیلم به ما کمک میکنه گامی به سوی هدف مون برداریم. در مجموعه سرگرمی – یادگیری زبان انگلیسی ما میتونین ژانرها، انیمیشن ها و فیلم های مختلف رو انتخاب کنین.

زبان فیلم

زبان فیلم کارآموز The Intern Film ، زبانی طنز است که با انگلیسی عمومی everyday English در‌هم آمیخته است. شخصیت‌های فیلم دوستانی هستند که با زبان انگلیسی غیررسمی با هم صحبت می‌کنند و اسلنگ slang های کوچه خیابانی در گفتگو‌هایشان دیده می‌شود. محیط کار انها نیز بسیاردوستانه طراحی شده است و دیالوگ‌های محیط کار نیز حالت نیمه رسمی دارند. نویسنده با نوشتن دیالوگ‌های شنیدنی داستان فیلم را جذابتر کرده و ما را سرگرمی توامان با یادگیری زبان انگلیسی دعوت می‌کند.

تمرکز دیالوگ‌ها و گفتگوها گفتن داستان زندگی یک انسان موفق است که موفقتش در کنار داشتن یک تیم خوب دوچندان شده است. بنابراین واژگان و عباراتی که در فیلم خواهیم دید آنهایی هستند که هنگام زندگی در محیط انگلیسی زبان و در برخورد با بومی‌ زبانان به آن احتیاج داریم. این مجموعه خانوادگی را به اتفاق یکدیگر تماشا کنید و سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی را در کنار هم تجربه کنید. فراموش نکنید ما و شما چه هدف و برنامه‌ای داریم.

 

سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی:

از اونجایی که یادگیری زبان انگلیسی حاصل تمرین و تکراره، ما هر مجموعه رو به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول، این فیلم جذاب رو ترجیحا بصورت خانوادگی ببینین و با تماشای فیلم کارآموز The Intern Film ، سرگرمی رو در کنار یادگیری زبان انگلیسی با هم داشته باشین که البته هدف ما و شماست. در بخش دوم یعنی کامنت‌ها، سوالات‌تونو با ذکر زمان فیلم می‌تونین بپرسین. مثلا خیلی ساده در کامنت‌ها می‌ تونین بپرسین «در دقیقه ۱۵.۳۴ چه عبارتی گفته میشه؟» درباره این اصطلاحات در کامنت‌ها حرف می‌زنیم و عبارت‌هاشو با هم مرور می‌کنیم و دربارش بحث می‌کنیم. کاربرد‌هاشو میگیم و یاد می‌گیریم چطور این عبارت‌ها رو در جملات خودمون استفاده کنیم.

مجموعه ای از هیجان و سرگرمی و هم یادگیری زبان انگلیسی ، حالشو ببریم. این دقیقا هدف ما و شماست. همچنین در کامنت‌ها بهم بگین چقدر فیلم کارآموز The Intern Film ( کاراموز ) دوست داشتین و کدوم شخصیت بنظرتون جذاب بوده. فراموش نکنین امروز یادگیری زبان از طریق فیلم یک روش کاربردیست.

متد یادگیری:

۱- مجموعه رو ببینین و از اون لذت ببرین

۲- اصطلاحات و عبارت‌های زبان انگلیسی رو کامنت کنین

۳- سوالات‌ تونو کامنت کنین

مطالب مرتبط:

۱- فیلم و انیمیشن علاءالدین Aladdin film and animation

۲- انیمیشن داستانی چهار دوست

 

در کامنت‌ها بحث، مرور، تمرین و تکرار

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *