راهکار های تقویت حافظه

راهکار های تقویت حافظه

راهکار های تقویت حافظه

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم راهکار های تقویت حافظه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اگر مطالبی را که میخوانید به سرعت فراموش می کنید و یا پس از مدتی واژگان انگلیسی را به خاطر نمی آورید به راهکار های زیر توجه کنید.

راهکار های تقویت حافظهدرک کردن در ذهن

این اولین گام است. آنچه را که درک نکنید، بخوبی به ذهن نخواهید سپرد. شما آن چیزی را به یاد می آورید که درک کرده اید و مفهومی از آن در ذهنتان نقش بسته است. بنابراین ضروری به نظر می رسد که آنچه را یاد می گیرید، آنالیز و سعی کنید آن را بفهمید.
موارد شک را از بین ببرید و در پی آن باشید تا مطلب برایتان واضح شود. یادداشت های ذهنی و توضیحی داشته باشید تا مطمئن شوید آنچه را که باید به یاد بسپارید، کاملا درک کرده اید. برای یادگیری واژگان آن ها را در جمله بکار ببرید.

تکرار

گام دوم تکرار مداوم است، اجازه دهید خاطره در ذهن شما نقش بندد، به طوری که به مدت طولانی باقی بماند، نه این که مانند ردپایی روی زمین به زودی ناپدید شود.
مکرر بخوانید، بنویسید و به ذهن بسپارید تا موضوع کاملا در ذهنتان ثبت شود. حفظ برخی موضوعات به تلاش بیشتری نیاز دارد و برخی دیگر سعی کمتری را می طلبد، اما به هر حال در همه موارد تکرار بیشتر به خاطر سپردن بیشتری را تضمین می کند.

به کارگیری

هر آنچه می آموزید، عملا به کار گیرید. چیزی را که فهمیده اید تمرین کنید. دانش تئوری خود را مورد استفاده عملی قرار دهید.
اگر به آموزش یک زبان خارجی مشغول هستید و لغات جدیدی را آموخته اید، استفاده از آنها را در مکالمات آغاز کنید. اگر تکنیک های جدید یک ابزار یا سیستم را آموخته اید، عملا از آن تکنیک ها استفاده کنید.و در شرایط مختلف به کار ببرید.

تصورراهکار های تقویت حافظه

یک نقشه ذهنی در ذهن خود ایجاد کنید و یا همه را در ذهن مجسم کنید، گویی در حال مشاهده یک فیلم هستید و آن گاه ارتباطات جالب موجود در مطلب را افزایش دهید.
این کار شما را قادر می سازد موضوع را خیلی بهتر و برای مدت طولانی تر به یاد آورید. این تمرین برای دانشجویان تاریخ و نیز دانشجویان علوم بویژه زمانی که می خواهند فرآیندهای مختلف سلولی ، در سطوح اتمی یا حتی جزیی تر را به یاد آورند، بسیار مفید است.

سازماندهی

ذهن انسان به روش های مختلف مانند رایانه کار می کند. درست مانند سازماندهی معنی دار اطلاعات در رایانه تان، باید اطلاعات را در فایل شخصی خود نیز به طور مرتب سازماندهی کنید تا با اندک تلاشی بتوانید دوباره به آن ها دست یابید.
فایل شخصی شما شامل خودتان و محیطی است که در آن زندگی و عمل می کنید. به طور موثر از ذهن خود استفاده کنید و اهداف عالی تری را برای خود در نظر بگیرید.
تنها احرکت مفیدی که شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می کنند این است که مطالب ذهن خود را سازماندهی کنید و با برنامه یاد بگیرید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با راهکار های تقویت حافظه صحبت کردیم و چند گام مهم را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟
  2. داستان کوتاه A Dark Brown Dog
  3. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است ؟
  4. قواعد حال استمراری در زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *