نکاتی برای تلفظ بهتر لغات

نکاتی برای تلفظ بهتر لغات در آزمون آیلتس

نکاتی برای تلفظ بهتر لغات در آزمون آیلتس

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکاتی برای تلفظ بهتر لغات در آزمون آیلتس را به شما آموزش دهیم.

به صحبت مردمان بومی گوش دهیدنکاتی برای تلفظ بهتر لغات

گوش دادن به یک متخصص یا فرد بومی انگلیسی می تواند خیلی به شما کمک کند چون آنها در مجموع با سرعت خوب و به راحتی صحبت می کنند و روی تلفظ لغات تکیه ی لازم را قرار داده و زیر و بمی صدا را رعایت می کنند. این نه تنها می تواند به شما کمک کند تا لغات جدید را یاد بگیرید بلکه به شما آموزش می دهد تا زیر و بمی صدای خود را هم اصلاح کنید. احتمال دارد که شما از ترکیب یوتیوب، پادکست ها و رادیو هم استفاده کنید تا به شما کمک کند که بیشتر به انگلیسی گوش دهید و همیشه تلاش کنید تا به بهترین نحوه تلفظ کنید.

لغات را به اجزای سازنده ی آن تقسیم کنید

تقسیم کردن لغات به اجزای سازنده ی آن و دانستن این قضیه که کدام قسمت ها باید طولانی تر باشند و کدام‌ ها را کوتاه نگه داریم می تواند به ممتحن نشان دهد که شما واقعاً می دانید دارید چه می گویید. لغاتی مانند “particular” و “introduce” صدای مخصوصی دارند که فقط بعد از اینکه یاد گرفتید باید تکیه را روی کدام قسمت بگذارید آورده می شوند پس به اهمیت این موضوع توجه کنید.

لب ها، زبان، دندان ها همه چیز در تلفظ اهمیت دارد

نکاتی برای تلفظ بهتر لغاتموقع تلاش برای تلفظ لغات جدید خود را در آینه چک کنید تا چگونگی حرکت دهان خود را مشاهده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زیر و بمی صدا را که اغلب سخت است درست انجام دهید. نگذاشتن تکیه روی صدای R و قرارگیری تکیه ی مناسب روی ‘Th’ ضروری است و این فقط موقعی می تواند تقویت شود که شما یک فرد بومی را مشاهده کنید و به صحبتش گوش دهید و تلاش کنید و حرکات ماهیچه ی صورتش را تقلید کنید. شما می توانید یا یک فایل صوتی یا ویدئو را روی تلفن یا کامپیوتر خود ضبط کنید تا کمکتان کند و از خود فیلم بگیرید تا اشتباهاتتان را تصحیح کنید.

تلفظ هر لغت را به آرامی یاد بگیرید

مردم زیادی فکر می کنند که سریع صحبت کردن آنها را به گویشوران انگلیسی بهتری تبدیل می کند اما این درست نیست، صحبت واضح و آرام نشان دهنده ی تفکر و اعتماد به نفس در گفتار شما است. وقتی باید به طور واضح فکر کنید سرعت خود را پایین بیاورید، گاهی اینکه کمی به خود وقت دهید می تواند کمکتان کند تا جمله ی خود را بر مبنای درس هایی که یاد گرفته اید به طرز دیگری بیان کنید. همچنین تلفظ ها را می توانید گاهی در گوگل جستجو کنید چون دیکشنری های آنلاین  لغت را مطابق با تلفظ آن کلمه تقسیم می کنند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در رابطه با نکاتی برای تلفظ بهتر لغات در آزمون آیلتس صحبت کردیم و چند راهکار برای تلفظ بهتر را ارائه دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. چگونه تلفظ زبان انگلیسی خود را بهتر کنیم ؟
  2. رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی
  3. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است؟
  4. رمان انگلیسی بلندی های بادگیر

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *