نکاتی در رابطه با داشتن لهجه

نکاتی در رابطه با داشتن لهجه در زبان انگلیسی

نکاتی در رابطه با داشتن لهجه در زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم نکاتی در رابطه با داشتن لهجه در زبان انگلیسی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید از آموزش‌های رایگان ما در  سایت موسسه زبان فرساد استفاده کنید.

لهجه در زبان انگلیسینکاتی در رابطه با داشتن لهجه

آموختن لهجه زبان انگلیسی در کنار آموختن سایر قواعد می‌ تواند واضح ‌ترین نشانه برای مهارت شما در زبان‌ باشد. در زبان انگلیسی برخی لهجه ‌ها مانند لهجه معروف امریکایی به سادگی از لهجه ایرلندی قابل تشخیص هستند. اما در فرایند تلفظ بعضی لهجه ‌های دیگر برای افراد با مهارت شنیداری متوسط از هم قابل شناسایی نیستند و از ظرافت بیشتری برخوردارند. با گذشت زمان و ارتباط بیشتر شما با زبان، شما قادر به شناخت تفاوت بین افراد مختلف و مناطق گوناگون و همینطور تفاوت لهجه آن ‌ها در جزئیات را خواهید بود. طبیعی است که رسیدن به سطح پیشرفته روی انواع لهجه ‌ها فرایندی طولانی ولی ارزشمند است.

اهمیت مصوت ‌ها

در هر لهجه‌ ای در حقیقت سیستمی خاص از تلفظ کلمات، به شیوه‌ای استاندارد وجود دارد. و بهترین محل توجه، برای تشخیص تفاوت آن ‌ها، دقت کردن بر نحوه تلفظ صدای مصوت‌ ها است. به عنوان مثال، به زبان ‌آموزانی که می ‌خواهند لهجه زبان انگلیسی از نوع لندنی را تمرین کنند و به تقویت تلفظ زبان انگلیسی خود بپردازند توصیه می ‌شود که برای تلفظ صدای کلمه «I» که ضمیر اول شخص فاعلی در زبان انگلیسی است، تا جایی که می‌توانند دهانشان را باز کنند و بعد این صدا را ادا کنند. همین نکته خیلی ساده باعث می‌شود که تلفظ زبان ‌آموزان به تلفظ لندنی شبیه شود. بطور مشابه نکات فراوان بسیاری برای نزدیک شدن به تلفظ اصلی وجود دارند که برای یادگیری آن‌ها راهی جز شنیدن با دقت به سخنان افراد بومی وجود ندارد.

نکاتی در رابطه با داشتن لهجهمهندسی معکوس

قدم اول این است که کسانی را پیدا کنید که زبان مادریشان زبان انگلیسی است ولی در حال حاضر تلاش می کنند زبان فارسی بیاموزند.به صحبت کردن آن‌ ها خوب گوش دهید. به احتمال زیاد فرد مورد نظر شما با لهجه غیر فارسی، به این زبان سخن می‌گوید. این لهجه و نوع بیان کردن مصوت‌ها و صداهای مختلف انگلیسی، به شما کمک می‌کند که بدانید انگلیسی زبان ‌ها صداها را چگونه ادا می ‌کنند. شما بطور دقیق می‌توانید تشخیص دهید که از کدام قسمت ‌های دهانشان برای بیان صوت ‌های مختلف استفاده می‌برند و یا زبان آن‌ ها به کدامیک از دندان‌ هایشان برخورد می‌کند همچنین هوا را در دهان خود چگونه به گردش در می‌آورند.

قسمت ‌هایی ناشناخته لهجه برای ما

شاید در شنیدن صحبت افراد فرانسوی زبان به این موضوع پی برده باشید که آن ‌ها بسیار بیشتر از سایرین از بینی خود برای تلفظ کلمات استفاده می ‌کنند و به بیان واضح ‌تر هوای بیشتری را از مجرای بینی‌ شان خارج می‌کنند.

نکته قابل تفکر اینجاست که برای ما فارسی زبانان تولید این گونه صدا های داخل بینی، یادگیری حروف صدادار و بی صدا در زبان انگلیسی و یا صوت‌های مشابه کمی سخت است و ممکن است برای ما اندکی خنده ‌دار باشد. ولی برای مهارت در تلفظ لازم است که با تمرین، خودمان را و دستگاه صوتی‌ مان را به تولید این صداها عادت بدهیم.

خلاصه مقاله:

در این مقاله نکاتی در رابطه با داشتن لهجه در زبان انگلیسی را بررسی کردیم. و به اهمیت مصوت ها اشاره کردیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *