فرهنگ لغت تک زبانه زبان انگلیسی a monolingual dictionary for learning English دیکشنری رایگان آکسفورد OXFORD English Dictionary اندروید

دیکشنری رایگان آکسفورد Oxford English Dictionary برای اندروید

دیکشنری رایگان آکسفورد Oxford English Dictionary برای اندروید

در میان دیکشنری های موجود، پیشنهاد اول می‌تواند دیکشنری آکسفورد Oxford English Dictionary که البته در اینجا رایگان برای گوشی‌های اندروید پیش‌بینی شده است. داشتن یک دیکشنری قدرتمند در بسیاری از اوقات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. حتما بسیاری از اوقات برای شما نیز پیش آمده است که برای ترجمه کلمه‌ای غیر فارسی نیازمند یک دیکشنری بوده‌اید. طی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی بارها این نیاز ایجاد می شود که یا واژه ای را نمی‌دانیم، یا از تلفظ واژه‌ای مطمئن نیستیم و یا نیاز داریم شکل‌های مختلف آن واژه را پیدا و چک کنیم. اگر زبان انگلیسی را با اهداف کاربردی مثل مکالمه و یا آیلتس IELTS فرامی‌گیرید، وجود یک واژه نامه قدرتمند ابزار جدا نشدنی یادگیری شما خواهد بود.

ویژگی‌های عمومی برای انتخاب یک دیکشنری

انتخاب با توجه به هدف

اینکه در بازار در میان انبوهی از دیکشنری های گوناگون از تک زبانه تا چند زبانه کدام فرهنگ لغت را انتخاب کنیم، سوالی است ک نیاز به تامل دارد. در مقاله « طریقه ی استفاده از فرهنگ لغت تک زبانه برای یادگیری زبان انگلیسی » برخی از ویژگی‌های یک لغت نامه استاندارد را بر شمردیم. اما اولین قدم نیاز و هدف ماست که نوع دیکشنری و طریقه استفاده از آن را تعیین می‌کند. مثلا اگر شما دانشجوی یک رشته غیر زبانی هستید و استاد شما انجام پرژه و یا ترجمه مقاله‌ای را به شما محول کرده است نیازمندی خاص خود را دارید. شاید داشتن یک دیکشنری تخصصی مربوط به رشته تحصیلی شما بهترین انتخاب باشد.

اگر مترجم متون انگلیسی هستید قطعا دیکشنری متفاوتی خواهید خواست. اگر در حال حاضر زبان‌پژوه ثبت نام شده‌ای هستید که برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود تلاش می کنید ‌نیاز خاص خود را دارید. حداقل واژه‌ نامه باید قابلیت تلفظ صحیح آمریکای US و بریتانیایی UK داشته باشد. صحت تلفظ نکته قابل تاملی است چراکه بسیاری از فرهنگ لغت‌ های نو ظهور تلفظ صحیحی از واژه ندارند.

انتخاب با توجه ذائقه شما 

دومین نکته انتخاب دیکشنری، ‌ذائقه ماست. شاید بپرسید ‌ذائقه که برای خواراکی‌هاست نه فرهنگ لغت! البته درست هم میگویید. اما جالب است بدانید هریک از ما در کتاب خوانی نیز ‌‌ذائقه خاص خود را داریم. ترجیح بسیاری از کتاب‌خوانان قدیمی در دست گرفتن یک کتاب واقعی با صفحاتی است که به زیبایی آرایش و مطلب چینی شده‌اند. شاید زیاد رابطه‌ای با یک کتاب دیجیتال برقرار نکنید یا استفاده از یک اپلیکیشن یرای شما سخت بنظر آید. هر ‌ذائقه‌ای که دارید باید بدانید سرعت پیدا کردن واژه در دیکشنری برای ما مهم است. سرعت عمل صرفه جویی در پقت شماست.

انتخاب با توجه سطح دانش

سوم اینکه مناسب با سطح زبان خود دیکشنری را برگزینید. امروز دیگر واژه‌ نامه‌ ها هم سطح‌بندی دارند. البته این مورد شاید بیشتر برای دیکشنری های کاغذی یا به اصطلاح Hard Copy کارکرد داشت باشد. اما در هر حال سطح دانش شما در میزان بهره‌بردن و استفاده کاربردی از امکانات آن لغت نامه موثر است.

درباره پیشنهاد ما   

در وب سایت موسسه فرساد یک دیکشنری قدرتمند و حرفه‌ای با نام دیکشنری آکسفورد که البته اگر گوشی شما اندروید است برایتان فوق العاده خواهد بود. با استفاده از آن امکان پیدا کردن معنی کلمات را در گوشی همراه خود خواهید داشت. اگر هم بصورت آنلاین می‌خواهید واژه‌ای را چک کنید پیشنهاد می‌کنم به سایت Lexico سر‌بزنید.

ir.ghoghnoos.dictionary_b_pay4ویژگی‌های دیکشنری رایگان آکسفورد Oxford English Dictionary اندروید

  • قابلیت جستجوی سریع کلمات به هنگام تایپ

  • دارای فیلتر هنگامی که در مورد تلفظ صحیح کلمه ای مطمئن نیستید

  • دارای کیبورد برای جستجو و یافتن کلمه ای مشابه با کلمه مورد نظرتان

  • قابلیت دانلود کردن دیکشنری برای استفاده در حالت افلاین

  • بیش از 350 هزار کلمه، عبارت و معنی

این دیکشنری از فرهنگ لغت قدرتمند آکسفورد قدرت گرفته است و دارای بیش از 350 هزار کلمه، معنی و عبارت می‌باشد. با نصب این دیکشنری بر روی گوشی همراه اندروید خود به یک واژه‌ نامه عالی و کامل دسترسی خواهید داشت. اگر به دنبال دیکشنری کامل برای گوشی همراه خود هستید پیشنهاد ما استفاده از دیکشنری آکسفورد می‌باشد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *