باغ اکبریه

گزارش تصویری باغ اکبریه-بخش اول

گزارش تصویری باغ اکبریه

با سلام خدمت تمامی همراهان و زبان آموزان محترم موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم تا به همراه استاد فرساد گزارش تصویری باغ اکبریه را ببینیم و با این باغ موزه تاریخی بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید تا به این باغ تاریخی برویم.

باغ اکبریه

بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در شرق کشور واقع‌شده است. در توصیف این دیار «منطقه‌ای است با چشمه‌سارهای متعدد و. بسیار، برگرد هریک معدودی انگشت‌شمار، متفرقاتی چون بنات نشر (ستاره‌هایی خاص و البته پراکنده در آسمان) و شتات وحش (اشاره به بز و کل کوهی).

مردمان آن در لفافه فقر و فاقه پیچیده، پای در گل و سنگ بر دل به انتظار باران رحمت نشسته. به اندک آبی خانه خمیرند و به اندک بادی فاقد بالا و زیر.»
واقع‌شدن این استان در حاشیه کویر در شهر بیرجند به آن جلوه خاصی بخشیده چراکه بلندترین کوه‌ها و تپه‌های ماسه‌ای جهان را در قلب خود جای‌داده و آن را به مهم‌ترین خاستگاه کویر نوردی ایران برای توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل نموده است. پنبه‌ای از ماسه که وقتی روی آن غلط می‌زنی خاطرات بچگی است از خاک‌بازی‌های دوران کودکی در حیاط خانه. حسی آشنا همراه با درک عظمت خالق.

مگر می‌شود خاک‌بازی دوران کودکی با همبازی‌هایمان را فراموش کنیم. هنوز صدای مادر پر گوشمان است که فریاد می‌زد: «بچه خودت را به گند کشیدی» و هنوز خانه‌ها و ظرف‌های گلی زیر انگشتانمان نرمی می‌کند که این خانه، خانه رؤیاهایمان بود و بوی آشی که در خیالمان در آن ظروف گلی می‌خوردیم ما را گیج می‌کرد: «آش رشته پر از سبزیجات معطر چون نعناع و بوی زیره سیاه». بگذارید بیشتر بوی آش را استنشاق کنم. جایش خالی. جایش را بوی روغن‌سوخته غذا‌های فست‌فودی گرفته است.

ویدیو زیر را تماشا کنید

[aparat id=’x1IKG’]
در قلب شهر بیرجند باغ‌های تاریخی-تفریحی زیادی وجود دارد که صداقت کویر و کویرنشین را طی قرن‌های فریاد میزند. سایه در کویر معجزه خداست. درختی را در کم‌آبی کویر باید بکاری، با دلوی آب آبیاری کنی.

اطرافش را از علف‌های هرز باید پاک‌کنی و دندان بر جگرخون خود بفشاری تا نهال نو کاشته درخت شود تا بلکه بتوانی لختی در سایه‌سار آن بیاسایی. در میان این باغ‌های کهن باغ اکبریه که امروز دیگر در مرکز شهر قرارگرفته خودنمایی می‌کند.

باغ اکبریه در دوره قاجار در بیرجند بناشده و بالغ‌بر ۲۰۰ سال قدمت دارد. درختان تنومند و سایه‌های درهم‌تنیده شاخ و برگ آن‌ها گواه این حقیقت دور است که اجدادمان چه زحماتی برای این آب‌وخاک کشیده‌اند تا ایران همان ایران بماند و اگر نباشد «تن من مباد».

امیدوارم از دیدن این ویدیو لذت برده باشید . منتظر قسمت دوم این ویدیو باشید. در ویدیو بعدی بیشتر با باغ اکبریه آشنا خواهیم شد و اطلاعات بیشتری را بررسی خواهیم کرد.

خلاصه مقاله:

در این مقاله به همراه استاد فرساد به باغ اکبریه رفتیم و اطلاعاتی مفیدی در مورد این بنای تاریخی که قدمت بالای دارد را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. تقویت زبان ( مهارت های چهارگانه ) با اپلیکیشن Elevate
  2. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟
  3. یادگیری حروف صدا دار و بی صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می کند ؟
  4. راه های افزایش نمره ریدینگ در آزمون آیلتس

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

1 دیدگاه برای “گزارش تصویری باغ اکبریه-بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *