آیلتس چیست

آیلتس چیست ؟

آیلتس چیست ؟

با سلام خدمت تمامی همراهان همیشگی موسسه زبان فرساد. حتما تا به حال این سوال در ذهن شما تداعی شده که آیلتس چیست ؟ و چه شرایطی داره.با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

آیلتس مخفف چیست؟

IELTS مخفف (International English Language Testing System) است و در فارسی به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی می باشد.

چه کسی باید آیلتس بدهد؟آیلتس چیست

همانطور که ذکر شد، مدرک آیلتس از سوی تعداد بسیار زیادی از دانشگاه ها و کارفرمایان بین الملی پذیرفته  می شود، از جمله: استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، انگلستان و آمریکا. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای ذکر شده را دارید می بایست در این آزمون شرکت کنید.

مراکز برگزاری امتحان آیلتس کجا هستند؟

امتحان آیلتس در مراکز معتبر این آزمون که در سرتاسر جهان وجود دارند، گرفته می شود. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان دایر شده است. متقاضی می تواند با مراجعه به وب سایت رسمی آزمون IELTS و مرکز معتبر مربوطه به کشور و شهر خود را بیابد.

سطح و نمرات آزمون آیلتس

پس از آزمون و تصحیح برگه ها، امتیازی از ۱ تا ۹ به کاربر تعلق می گیرد. کسب نمره نیم نیز امکان پذیر است مثلا ۶.۵. دانشگاه های معتبر معمولاً نمره ای بین ۶ تا ۷ را قبول می کنند. ممکن است در هر کدام از مهارت های ۴ گانه، شرط نمره ی حداقلی را نیز لحاظ کنند.

خیلی اتفاق افتاده است که از دوستداران زبان انگلیسی این جمله را میشنویم که «من‌ میخوام‌ آیلتس مو بگیرم» یا اینکه «من می‌خوام‌ تافل‌ مو بگیرم.» یا از والدین زبان‌پژوهان ‌شنیده می شود که «پسرم موسسه فلان، ‌کلاس زبان ‌میره و سال آینده تافلشو میگیره و یا دخترم‌ ترم ‌آخر آیلتسه.»
در فرآیند یادگیری زبان وقتی این جملات رو می‌شنویم تنها نکته‌ای که به ذهن میرسد شاید عدم آگاهی کافی این افراد باشد که شاید بیشتر ناشی از تبلیغات سو و اطلاعات غلطی باشد که بعضا توسط برخی از موسسات به مردم داده می‌شود. آنها بخاطر جذب زبان آموز بیشتر از عبلرتهایی نظیر «اعطای مدرک تافل و یا آیلتس و نظایر آن» استفاده می‌کنند که درست نیست و قول‌هایی می‌دهند که تحققش غیر ممکن است. به بیان بهتر از عدم آگاهی مردم سو استفاده می‌شود.

اما آیلتس و تافل چه معنایی دارند؟آیلتس چیست

تافل توانایی داوطلبان را در استفاده ی کاربردی انگلیسی امریکایی (American English) می سنجد؛ این در حالیست که آزمون آیلتس، انگلیسی را با چهارچوبی بین المللی سنجیده و نتیجتا روز به روز به محبوبیت آن افزوده شده و مراکز بیشتری (حتی ایالات متحده آمریکا) این مدرک را می پذیرند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد آزمون آیلتس صحبت کردیم و ویژگی های این آزمون و تفاوت آن با آزمون تافل را بررسی کردیم.

مقالات مرتبط:
  1. رمان رمئو و ژولیت با ترجمه فارسی
  2. یادگیری حروف صدا دار و بی صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می کند
  3. راه های افزایش نمره ریدینگ در آزمون آیلتس
  4. آیا یادگیری زبان همراه با بازی امکان پذیر است ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!